[Win 8.1]Onverwachte afsluitingen in log, maar is onterecht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:26

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Als ik de betrouwbaarheidsgeschiedenis van mijn Windows 8.1 PC bekijk, dan blijft het gemiddelde steeds op een 5 van de 10 hangen.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2q3vdxu.png

Opvallend is dat ik veel van deze meldingen zie. En dat haast elke dag.
maar het opvallende is, dat de PC naar mijn weten gewoon prima afsluit, zonder errors, foutmeldingen of andere crashes.
De vorige afsluiting van het systeem om 16:00:40 op ‎20-‎4-‎2014 is onverwacht gebeurd.
Verder voelt heel Windows gewoon stabiel aan, maar ik vraag me af waarom die betrouwbaarheid steeds inzakt en rond de 5 blijft liggen? Moet ik er waarde aan deze waarde hechten en toch eens kijken wat er mis is, of lekker laten zoals het is?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sluit je hem dan ook echt af elke keer, als in shutdown?

wat staat er bij tehnische details ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Ja, gewoon een shutdown, en dan na een heel korte tijd is hij netjes uit. Zonder rare foutmeldingen of meldingen die verschijnen geluid erbij?

De technische details melden geen specifieke dingen meer dan wat ik hierboven gequote hebt. Het lijkt wel alsof de voeding te vroeg de PC uit laat schakelen? maar Windows zelf start altijd netjes op zonder foutmeldingen dat de PC onverwacht afgesloten is. Dus erg vreemd..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en wat zegt je event log ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Hmm..

Ik zie wel dat ik na de laatste, en blijkbaar mislukte shutdown, die naar mijn idee vlekkeloos verliep, een opmerkelijke melding in mijn EventViewer zie:
Windows kan niet snel worden opgestart met de foutstatus 0xC00000D4.
Ikzelf heb niet het idee dat er sprake is van een trage boot. met mijn SSD start hij echt in no-time op.
Verder gebruik ik netjes Start > Afsluiten.

Edit:
Ik heb nu eens bij: Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Energiebeheer\Systeeminstellingen
een optie uitgeklikt over snel opstarten. Kijken of dit invloed heeft....

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 21-04-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:51
Lijkt mij dat het te maken heeft met fast boot van UEFI. Staat dat wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geen idee wat je zelf allemaal kan met een trace kwa analyse, maar hier lijken ze vrij diep te gaan
http://social.technet.mic...00d4?forum=w8itprogeneral

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Caelorum schreef op maandag 21 april 2014 @ 09:57:
Lijkt mij dat het te maken heeft met fast boot van UEFI. Staat dat wel aan?
Geen idee of die aanstond, welk een versnelde boot, zoals ik hierboven beschreef.
Die heb ik nu uitgezet, en merk nog weinig van een tragere boot.

Ook heb ik heb geen foutmelding meer gezien, maar ik houd nog even mijn vingers gekruisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kan best zijn dat het in windows aanstond, maar in je UEFI niet en dat die daarom die melding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 14:38
volgens mij sluit windows 8 niet meer af, maar een soort 'save state'' in je geheugen, misschien een geheugenprobleem?
Dat zou wel de errormelding verklaren, dat hij niet snel vanuit het geheugen op kan starten omdat daar iets mee is...

Geloof dat w8 alleen echt afsluit als je voor opnieuw opstarten kiest.

[ Voor 23% gewijzigd door rutger465 op 22-04-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
rutger465 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:36:
volgens mij sluit windows 8 niet meer af, maar een soort 'save state'' in je geheugen, misschien een geheugenprobleem?
Dat zou wel de errormelding verklaren, dat hij niet snel vanuit het geheugen op kan starten omdat daar iets mee is...

Geloof dat w8 alleen echt afsluit als je voor opnieuw opstarten kiest.
Waar haal jij deze informatie vandaan? (Dit is niet sarcastisch bedoeld maar echt als vraag)
Op het moment dat ik een shutdown geef (dus geen log off/hibernate/lock) sluit mijn pc netjes af.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Building Windows 8: Delivering fast boot times in Windows 8 en Building Windows 8: Designing for PCs that boot faster than ever before

Wat er eigenlijk gebeurt is dat het kernel geheugen wordt weggeschreven naar disk en dan bij het booten weer wordt uitgelezen. Op die manier hoeft de kernel niet meer volledig te worden opgestart en scheelt het weer zo'n 5-10s. Maar dit alles dus alleen als je Fast Boot aan hebt staan in Windows en in je UEFI.

[ Voor 28% gewijzigd door Caelorum op 22-04-2014 11:49 ]

Pagina: 1