Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[gezocht] goede VNC software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie even het bos door de bomen niet meer.
Er lijkt zoveel op de markt te zijn.

Doel:
Ik zou graag een paar computers eenvoudig kunnen overnemen ook wanneer deze zich niet in hetzelfde netwerk bevinden. Het is de bedoeling om de computers van op afstand te herstellen, ik moet dus bij allle instellingen kunnen.

Momenteel gebruik ik Gbridge, maar dat is te traag en werkt niet op Windows 8.

Ik vond al Real VNC, Teamviewer, TightVNC maar welke is te adviseren ?

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Real VNC en TightVNC zijn gebaseerd op VNC (de eerste versie van VNC). Alle overige versies/vnc programma's die daarna kwamen hebben wat extra functies en/of zijn wat sneller.

Wat jij zoekt is een goed Remote Desktop-programma en Teamviewer is naar mijn mening een uitstekend programma. Snel, veel functies, veilig, makkelijk in gebruik. Ik zou zeggen, probeer het eens.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Verwijderd

UltraVNC Single Click.

Of Google Chome Remote Desktop.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je NAT traversal nodig hebt is er altijd een bemiddelingsserver nodig. Dan zit je dus vast aan dingen als TeamViewer, PCAnyWhere, LogMeIn, Guacamole.

TeamViewer is gratis voor persoonlijk gebruik en je kan al je computers via een centraal account bijhouden in een lijstje en op afstand inloggen en beheren. Gewoon KVM over IP, zit zelfs geluid en file transfer bij!

Guacamole is open source, moet je zelf een server voor hebben.

LMI & PCA zijn betaald en naar mijn mening crappy producten.

Ga voor TeamViewer, of Guacamole (of zet overal VNC met SSL/TLS op en doe een port forward voor elk netwerk naar een WAN IP, of zet een centraal VPN op).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik vond al Real VNC, Teamviewer, TightVNC maar welke is te adviseren ?
Gewoon proberen :? Als de eerste gratis tool bevalt, klaar. Als niet, nummer twee. Waarom bevallen ze niet, wat mis je?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

johnkeates schreef op maandag 21 april 2014 @ 01:13:
Als je NAT traversal nodig hebt is er altijd een bemiddelingsserver nodig.
Niet waar. UltraVNC Single Click wordt vanaf de host gestart, dus geen NAT problemen.
The connection is initiated by the server, to allow easy access thru customers firewall.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2014 08:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
THX hier kan ik wat mee.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
TeamViewer? Meraki MDM?

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Ik ben erg te spreken over Teamviewer, ik gebruik het zowel persoonlijk om mijn ouders en zusje te helpen bij problemen. Dat scheelt een hoop gereis en ik kan het voordoen als ze er achter zitten (of zien wat ze zelf doen).
Daarnaast gebruik ik het ook professioneel, zowel op basis van ID (dus via de Teamviewer server) als op IP-adres binnen een lan (al dan niet met behulp van VPN). Met behulp van Teamviewer Host kun je behoorlijk wat instellen (en ook nog vooringestelde installaties klaarmaken en uitrollen via je account op de website)

• Trommelrem
Nadeel van vooringestelde installaties op basis van een MSI pakket, is dat TeamViewer dan 2000 euro kost. Je ziet ook dat veel IT bedrijven nog op oude versies draaien. De laagste versie die ik ooit tegenkwam is TeamViewer 5.

Ik doe wel telkens de upgrade naar de nieuwste versie. Het is nogal irritant als de andere partij een nieuwere versie heeft dan jij.

Voor persoonlijk gebruik is TeamViewer wel gewoon gratis.

Dat op IP verbinden, vanaf welk pakket kan dat?

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Op IP (binnen een lan) kan in ieder geval vanaf 8 dacht ik, maar je moet het expliciet aanzetten. Hun knowledge base is best uitgebreid, en hier geven ze daar ook een goede uitleg over.

• hypotweaker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 14:35
TightVNC is in ieder geval gratis zolang je het programma niet integreert in closed-source programma's.

• Trommelrem
Iooryz schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:26:
Op IP (binnen een lan) kan in ieder geval vanaf 8 dacht ik, maar je moet het expliciet aanzetten. Hun knowledge base is best uitgebreid, en hier geven ze daar ook een goede uitleg over.
Grappig, nooit geweten dat dat kon. Ik vond overigens het verbinden met andere systemen binnen een LAN toch al vrij snel gaan. Je kunt dan gewoon probleemloos FullHD video afspelen. Alsof de verbinding zelf toch al over LAN gaat.

• Iooryz

Iooryz

iooryz

De server van teamviewer zit er ook alleen tussen om de verbinding op te zetten, daarna blijft het binnen een lan ook alleen binnen een lan dacht ik.
Mocht je nog vragen hebben over specefieke dingen (management console, teamviewer host, advanced settings) stuur me maar een DM, of open een topic en DM me dan even, dan wil ik je vragen graag beantwoorden.
Pagina: 1