Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo accounts buitgemaakt

Pagina: 1
Acties:

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:20

sphere

Debian abuser

Topicstarter
nieuws: Tweeduizend e-mailadressen en wachtwoorden Ziggoklanten buitgemaakt - update
Hoe criminelen de gegevens van Ziggoklanten via het botnet precies buitmaakten, weet Vos niet. Hackers hebben in ieder geval niet direct via de servers en databases toegang tot de accounts gekregen. Ziggo adviseert klanten om hun wachtwoorden te wijzigen. Daarvoor moet eerst worden ingelogd op het klantenbeheerpaneel Mijn Ziggo, wat iemand met alleen het mailadres en het wachtwoord niet zomaar kan doen.
Dit is gewoon gelul. Ik weet niet waarom hier de woorden van Gradus worden overgetypt, maar het feit dat je login voor Mijn Ziggo je email adres is zonder @provider.nl en het wachtwoord hetzelfde als voor je emailadres, betekent voor Jan Doorsnee dat zijn gegevens de facto op straat liggen. Mits het een hoofdemailadres is natuurlijk.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:09
Het gaat er om dat het buitmaken van een mailadres van Ziggo niet per definitie betekent dat iemand ook de gegevens bij de provider kan wijzigen. Een familie kan bijvoorbeeld één hoofdemailadres voor het beheer hebben en meerdere subaccounts, waarvan de eigenaren nadrukkelijk niet in het beheerpaneel kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ossebol op 21-04-2014 07:53 ]

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:28
maar het feit dat je login voor Mijn Ziggo je email adres is zonder @provider.nl en het wachtwoord hetzelfde als voor je emailadres...
Mijn logingegevens en wachtwoord op de ziggo-site zijn niet gelijk aan een van mijn e-mailadressen. Dus graag bronnen voor je 'feit'.

edit:
Log maar eens in op mijn ziggo, en klik op 'gebruikersnaam wijzigen'...

[ Voor 38% gewijzigd door sewer op 21-04-2014 08:47 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die van mijn buurman ook niet

Iperf

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kan het trouwens kloppen dat niet iedereen een brief van Ziggo heeft gekregen hierover?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:09
Ja, alleen de mensen die zijn getroffen, hebben een brief gekregen. Dat staat ook in het artikel.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm, ik acht Ziggo niet competent genoeg om te kunnen zien wiens gegevens wel/niet zijn gejat :P
(Of denk ik nu te veel aan de 1e lijns helpdesk....)

Maar afgezien van dat, een lek is een lek, dan is het toch verstandiger iedereen te waarschuwen?

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 21-04-2014 10:06 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1