Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Player + Recorder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een synology nas en een philips tv waarmee ik mijn video's via dlna afspeel. Dit is niet de snelste methode en de tv moet de gebruikte codecs ondersteunen maar in 90% van de gevallen werkt dit vrij goed. Het enige wat ik nog naar 'verlang' is de mogelijkheid om wat op mijn tv aan het afspelen is opslaan als een bestand (H.264) die ik op andere apparaten terug kan afspelen. (HDCP content is geen probleem...)

Ik had graag de volgende setup
-> HDMI Player (gaming console, tv box,... 1 toestel)
  -> ViewHD 2-way hdmi splitter
    -> TV (input: HDMI1)
    -> HTPC
      -> TV (input: HDMI2)

De HTPC zou eenvoudig te bedienen moeten zijn (bvb via ipad een film selecteren) en de mogelijkheid hebben om door een druk op de knop de content op zijn HDMI-IN opslaat (bij voorkeur op de NAS).

(optioneel)
Een aux en optical input en een 5.1 speaker set aangesloten rechtstreeks op de HTPC mét hardware draaiknop voor het volume te regelen.
(/optioneel)

Wat zijn hiervoor de vereisten? Op het web is er genoeg te vinden over het bouwen van een goede player al dan niet met openelec & xbmc maar over een hdmi capture wordt nergens gepiept...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 21:08

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt meer onder aankoopadvies. Ik zet je even in het juiste subforum. Succes! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A