Toon posts:

Hulp bij defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

vraagje. Ik heb een twee jaar oude lap waarvan het beeldscherm laatste tijd flikkert en soms helemaal wit word. Hdmi out doet het dan nog wel (beeld op de tv).

Iemand enig idee waar ik naar zou kunnen kijken?

Thx in advance

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Grote kans dat het aan het scherm van de laptop ligt als je op een ander scherm wel normaal beeld hebt.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-02 00:24

two

kabeltje misschien wat losser gaan zitten?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Moet kabels nog checken idd. En scherm ja dat vroeg ik me dus af. Leek mij bij kabel geen beeld en niet wit beeld. Mja heb nog een lap liggen, scherm proberen om te zetten dan maar.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Even in volgorde;

wit scherm o.a. bij opstarten gelijk al. Na poosje slaat hij weer aan.

kabels voor zover mogelijk gecheckt, die op moederbord zitten vast gesoldeerd en lijken op hun plek te zitten.

scherm zelf voor zekerheid vervangen met eenzelfde type uit andere lap.

andere hd geprobeerd ivm eventueel een virus oid.

probleem blijft..... iemand nog suggesties?

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-02 03:12
Als iets het wel doet na een tijdje aan te hebben gestaan denk ik aan een haarscheurtje in een printplaat. Door het aanstaan wordt het warmer, zet het uit en drukt het haarscheurtje weer dicht.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Verwijderd

Topicstarter
gekke is als hij wit word helpt schudden....

Verwijderd

Topicstarter
En hij word wit bij inspanning...

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
Klinkt als Acer :P
misschien even merk en type vermelden.

Ik heb iets soortgelijks, maar dat is enkel tijdens booten van die laptop. Beeldscherm wat heen en weer bewegen lost het al op, dus zal vast een brak draadje zijn. Hoe het met de jouwe zit, geen idee.

Verwijderd

Topicstarter
HP G7. En ja het gebeurt vaker echt heel vaak maar schudden helpt inderdaad haha. Dus ik dacht ook bekabeling maar die lijkt in orde te zijn....

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 19:02

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Het kan ook dat de controller op het lcd zelf niet meer goed werkt.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-02 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Schudden is niet iets wat ik met een laptop zou durven doen. De manier om je HDD te slopen.

Anyhow, het duid iig op een losse kabel of component. Door te schudden maakt de boel beter contact.

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 26-04-2014 16:51 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-02 11:44

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Ik heb dit gehad bij een dell latitude toen kreeg ik soms wit beeld soms geen beeld en soms had groen de overhand toen heb ik het volgende gedaan

1. Scherm omhulsel losgehaald
2. Met isolatie tape de platte kabel die op het scherm afgeplakt zodat hij strak tegen het sherm zat daarna geen problemen meer gehad.

dit zou een eventuele oplossing kunnen zijn.

er was een tuturial Video op youtube maar ik ben momenteel mobiel dus kan hem zo snel niet vinden

Verwijderd

Topicstarter
Heb t scherm vervangen met een van een drie maanden oude lap (waterschade....... zucht..) anyway dat scherm is nog helemaal in orde maar het probleem blijft...
Pagina: 1