Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet aan de praat krijgen met P8Z77-M

Pagina: 1
Acties:

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Beste Lezer,

Ik probeer het internet werkend te krijgen op een pc, wat flink tegenvalt. Het mobo is een pricewatch: Asus P8Z77-M.

Als ik windows 8.1 fresh geinstalleerd heb, zegt windows dat de gateway niet bereikbaar is en dat ik m'n router moet herstarten. Dat heb ik gedaan, helpt niet.

Realtek PCIe GBE Family Controller heeft nu versie 8.1.510.2013.

Als ik vervolgens kijk bij Device Manager, zie ik een onbekend apparaat staan genaamd Pci Simple Communications Controller. Asus zegt dat dit opgelost wordt door Intel® Management Engine (Intel ME) driver te installeren. Ik heb verschillende versies geprobeert:
-Die op m'n mobo support cd staat
-V9.5.10.1658, de nieuwste van de mobo support web page.

Dit alles werkt niet. Toen heb ik ook nog de nieuwste versie Realtek PCIe GBE Family Controller geprobeert, vV8.19.726.2013.

De gehele tijd blijven de errors hetzelfde, gewoon het standaard "Je hebt geen internet, gateway unavailable, restart your router".

Zou iemand mij kunnen helpen? Wat moet mijn volgende stap zijn?

Bram

edit:
-Met de hand ip instellen -> niet pingen, ook niet naar router
-Ook niet
-Ja, met router is niets mis. Kabel is ook verwisseld.

Ik ben ervan overtuigd dat het een softwareprobleem is. Deze pc heeft ooit werkend internet gehad onder windows 8. De driverversie van Realtek PCIe GBE Family Controller was toen 8.37.30.2012. Deze heb ik ook geprobeert: Geen succes. Andere drivers onbekend.

edit 2:
Ik merk niet dat het MAC alleen maar uit nullen bestaat. Kan geen goed teken zijn, maar ik weet niet wat de oorzaak is.
Ook blijkt er een tunneladapter isatap te zijn, volgens mij is dit alleen software. Daar is DHCP disabled en het MAC wederom alleen maar nullen.

[ Voor 20% gewijzigd door RdeGroot op 20-04-2014 22:57 ]

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:10
- stel met de hand een ip in, kun je dat dan wel pingen?
- kun je andere apparaten pingen?
- weet je zeker dat de netwerkkabel / switchpoort goed zijn (getest met ander apparaat)

• RdeGroot
  • Niet online
Gelukt!
Ik zag het MAC dat alleen bestaat uit nullen als een symptoom van een ander probleem, iets met drivers. Blijkt dat het instellen van een willekeurig mac genoeg is om het probleem op te lossen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En de drivers van Realtek zelf? Imo zijn de drivers van de fabrikant van het onderdeel toch altijd wel wat nieuwer dan de zooi die een mobo fabrikant bij elkaar harkt.

https://discord.com/invite/tweakers

• RdeGroot
  • Niet online
Nu het werkt, ben ik er verder maar vanaf gebleven :)
Al denk ik dat de versies niet echt uitmaken. Symptomen bleven immers de hele tijd gelijk.