probleem na plaatsen gt610

Pagina: 1
Acties:

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024
Na het plaatsen van een asus gt610 doet zich het volgende voor.
normaal bij het opstarten zie je dadelijk dat het scherm aangaat en de info erop komt te staan om naar de bios te gaan en dergelijke. Ik had ook een dual boot met ubuntu en ik kwam dan ook in het scherm waar ik de keuze moest maken met welk os ik wenste op te starten. Nu na het plaatsen van die gt610 krij ik geen beeld meer tot het moment windows effectief opstart. Ik zie dus niet meer waar ik kan kiezen tussen ubuntu en windows. Ook zie ik die eerste gegevens niet meer waar ik kan kiezen om naar de bios te gaan ofzo. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Het lijkt wel of de beeldkaart pas aangaat als windwos effecgief opstart en voordien niet.

waar kan dit aan liggen? Ik heb alle drivers geupdat van de kaart. Ook al geprobeerd met windows alleen, dus zonder dual boot met ubuntu. Niets lijkt te helpen.

als ik mijn gt610 terug verwijder en meen scherm terug aansluit op de originele aansluiting werkt alles gewoon weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Vow op 20-04-2014 21:31 ]

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:11
http://windows.microsoft....tem-for-startup-multiboot

Is dit iets misschien?

Anders kun je eens kijken met EasyBCD, of je het een en ander kan wijzigen.

[ Voor 23% gewijzigd door Clavis op 21-04-2014 01:22 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Even in de bios de prioriteit/volgorde van de onboard gpu en de pci-e gpu omdraaien? Hij zal nu misschien tot windows je onboard gpu als primair zien? Is vaak een optie voor.

specs

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Kijk eens in je bios of daar een optie staat welke grafische kaart je bios gebruikt?
Die staat waarschijnlijk nog op de onboard, in plaats van de PCIe

Uiteraard moet je dit doen zonder de GT610 erin, of/en met je monitor op de onboard aansluiting.

TheS4ndm4n#1919

• Vow
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb eens gekeken in de BIOS en daar staat dat pci-e primair is dus dit klopt.
Probleem is er dus nog altijd. Ik heb ondertussen pc geformatteerd en nu heb ik nog alleen Windows 7 erop dus heb ik wel geen probleem meer om te kiezen bij de dual boot maar toch zou er een oplossing voor moeten zijn denk ik.
Mss drivers van moederbord?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Kun je de onboard graphics in het bios helemaal uitzetten misschien?

TheS4ndm4n#1919

• yannickvanniel
  • Laatst online: 27-01 17:58
heb je wel de beeldkabel verplaatst naar de videokaart? anders kan je dit krijgen

• Vow
Voor zover ik weet kan ik in de bios de onboard niet volledig uitzetten.

En ja de beeldkabel is wel degelijk aangesloten op de videokaart zelf.
Pagina: 1