Font probleem: Cursief te schuin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10 11:26
Ik ben iemand mee aan het helpen om een programma (FileMaker Pro) over te zetten naar zijn nieuwe Mac. Hij komt van OS X 10.5. Het overzetten ging vlotjes, alleen ik loop tegen een probleem aan: De rendering van cursief gaat verkeerd. "Ofals 'ie windkracht 10 in de zeilen heeft!"

Het enige wat ik me kan bedenken is dat de font-rendering op Snow Leopard anders gaat dan op Leopard, of het Times New Roman font, wat gebruikt word, een nieuwe versie heeft. (1.003 vs 1.05 zo uit mijn hoofd) Ik heb geprobeerd om het oude font op de nieuwe mac te zetten, maar nog steeds is het font te schuin. Het is bijna onleesbaar, zo schuin.

Heeft iemand hier eerder al met dit bijltje gehakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een screenshotje zou eventueel helpen, 'bijna onleesbaar, zo schuin' klinkt voor mij niet als een verschil in fonttypes, gaat het om cursief of obliek trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10 11:26
Een screenshot heb ik zo 1 2 3 niet bij de hand. Het gaat om cursief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, het klonk mij eerder als een soort doorgeschoten obliek uit je beschrijving, maar dat is het dus niet. Ik zou niet weten wat het zou kunnen zijn, heb het zelf nooit gezien.

Misschien zou bepaalde informatie nog verder kunnen helpen, bijvoorbeeld de versie van Filemaker Pro, waar&hoe precies die cursieve letter gebruikt wordt etc...

Ik weet niet in hoeverre het gebruik van cursief uit vormgevingsoogpunt noodzakelijk is, anders is een simpele oplossing misschien gewoon het veranderen daarvan.

Is het zoiets misschien? Dubbel-schuin?

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 20-04-2014 20:40 ]