Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firewagon007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 23:13
Hallo tweakers,

Ik ben eergister begonnen met het bouwen van een game pc voor een bekende, nu denk je "wat 3 dagen maakt hij dat ding in een steen".

nee, de computer stonde dezelfde avond nog in elkaar maar het

1e probleem is: de videokaart geeft geen beeld (fans gaan wel draaien, is getest in mijn eigen systeem en de kaart werkte gewoon)

2e probleem is: Toen ik een USB wifi reciever in het moederbord duwde kreeg ik een een blue screen. (3x geprobeerd)

3e probleem is: de computer wil niet aflsuiten. als ik op afsluiten druk dan staat er er heel lang afsluiten met zon rondje....)

nu denken jullie allemaal: "we kunnen niet helpen zonder specs"

hier komen de specs:

Intel I5-4440
gigabyte ga-b85m-d3h
Crucial ballistix 8gb ram
XFX Radeon HD7970
SeasonicS12II-bronze 520w

meer weten vraag het :)

groetjes,

henrik-arjen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
En wat heb je zelf gedaan om het op te lossen?

-Andere voeding proberen.
-Zoveel mogelijk hardware verwijderen en wel dat de pc nog werkt.
-Moederbord (of andere onderdeel)maakt sluiting, op een stuk karton de pc opbouwen, met zo min mogelijkk hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firewagon007
Ik heb tot nu toe nog niet heel veel geprobeerd heb de computer met onboard grahics wel kunnen installeren enz.

ik heb nu gewoon inde pc in de kast met moederbord voetjes enzo, maar ik zal kijken of ik de pc bij mij thuis kan krijgen om hem op de dozen te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Handleidingen lezen of je geen kabel vergeten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkamminga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-02 12:43
firewagon007 schreef op zondag 20 april 2014 @ 16:47:
1e probleem is: de videokaart geeft geen beeld (fans gaan wel draaien, is getest in mijn eigen systeem en de kaart werkte gewoon)
Dit kan een BIOS instelling zijn. Dat was bij mij iig het geval. Ik moest eerst in de BIOS instellen dat de primaire GPU op de PCI-e aangesloten was.
2e probleem is: Toen ik een USB wifi reciever in het moederbord duwde kreeg ik een een blue screen. (3x geprobeerd)
Dit is meestal een probleem met de drivers. Probeer het nog eens met windows in safemode. (F8 spammen tijdens opstarten, totdat je een keuzemenu te zien krijgt)

3e probleem is: de computer wil niet aflsuiten. als ik op afsluiten druk dan staat er er heel lang afsluiten met zon rondje....)
Ook dit lijkt me een probleem met drivers. Weet je zeker dat je windows op een goede manier geinstalleerd hebt? Het lijkt me handig om het ff opnieuw te doen. Scheelt heel wat gedoe met installeren/herinstalleren van drivers.

[ Voor 79% gewijzigd door Rickkamminga op 20-04-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:34
Ram goed geplaatst? En idd, niet de 4/8 pin stekker bij de CPU vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firewagon007
alle stekkertjes zitten er in ram zou ik even mee gaan wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-09 09:39

Ron

zit het ram in de goede slots? dit wil ook nog wel eens een probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Oude versie van de BIOS? Wellicht dat je die kan updaten en dat dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firewagon007
updaten was ik al aan het proberen maar op een of andere manier zag hij mijn usb niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:34
Misschien kun je wat gedetailleerde fotos uploaden van je systeem. Kunnen we met zn alle nachecken of het iets met je hardware kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firewagon007
Ik heb na wat onderzoekjes, het scherm ongeschikt verklaart. want dat was vga dacht een adapter te hebben maar dat werkt niet en dus met hdmi werkte alles wel. en na windows 7 opnieuw geinstalleerd te hebben had ik ook geen driver issue's meer. dus slotje kan dr op
Pagina: 1