Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-09 11:17
Ik had een G27 met het volgende probleem.
Tijdens het terug schakelen ,schakelde de G27 2 versnellingen terug ipv 1.
Na contact te hebben gehad met Logitech moest ik mijn stuur opsturen en heb ik een nieuwe gekregen omdat deze nog in de garantie zat.
Nu,een kleine 5 maanden later vertoont mijn dus nieuwe G27 dezelde kuren maar dan met opschakelen.
Wederom contact gehad met Logitech en wat blijkt, mijn "oude" stuur was inmiddels uit de garantie en dus kan ik geen aanspraak meer maken op garantie :( voor het nieuwe stuur wat in feite amper een half jaar oud is.

Zijn er meer mensen met deze klachten en die niet in de garantie vallen en wat heb je er aan gedaan ?
Zelf zit ik te denken om beide micro switches te vervangen door een betere kwaliteit switch.

Voor de duidelijkheid, G27 ,schakeld 2 versnellingen tegelijk op.
Zowel op de PS3 met GT5 en 6 als op de PC met div race games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 09:48

Stronkie

Where wind is Trouble

eh dude. dus je stuur heb je niet opnieuw geregistreerd?. Ik heb nu al bijna elk jaar een nieuwe muis omdat ik elk jaar mijn muis opgeef dat hij niet meer werkt. Wat hij dan ook niet meer doet. (logitech muizen gaat de middlemouse button wel erg snel stuk )

Ik heb gewoon elk jaar een nieuwe product. Zo werd het ook door Logitech uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:48
Stronkie schreef op zondag 20 april 2014 @ 16:17:
eh dude. dus je stuur heb je niet opnieuw geregistreerd?. Ik heb nu al bijna elk jaar een nieuwe muis omdat ik elk jaar mijn muis opgeef dat hij niet meer werkt. Wat hij dan ook niet meer doet. (logitech muizen gaat de middlemouse button wel erg snel stuk )

Ik heb gewoon elk jaar een nieuwe product. Zo werd het ook door Logitech uitgelegd
Zo werkt het normaal gesproken niet, maar waarschijnlijk zien zij het dan elke keer als een nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
Stronkie schreef op zondag 20 april 2014 @ 16:17:

De garantie is toch afhankelijk van de aankoop datum + originele bon.
De datum van registratie heeft volgens mij niets met garantie van doen...toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 14:03
vpnf82 schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:52:
[...]

Via de winkel waar je het product hebt gekocht misschien, maar niet bij het registeren van het product bij de fabrikant. Dat gaat 'vaak' op serienummer, dat registreer je en dat is dan volgens de fabrikant ook vaak de datum waarop garantie moet ingaan. En anders registeren ze vaak de datum waarop het artikel is 'afgegeven'.

Dus met registeren van een geswapt artikel kun je misschien daaromheen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
SacreBleu schreef op zondag 20 april 2014 @ 19:05:
[...]

Via de winkel waar je het product hebt gekocht misschien, maar niet bij het registeren van het product bij de fabrikant. Dat gaat 'vaak' op serienummer, dat registreer je en dat is dan volgens de fabrikant ook vaak de datum waarop garantie moet ingaan. En anders registeren ze vaak de datum waarop het artikel is 'afgegeven'.

Dus met registeren van een geswapt artikel kun je misschien daaromheen.
Ah oke, maar aangezien dat nu niet het geval is, ik denk ik nu niet meer hoef te registreren omdat de klacht al bekend is met het nieuwe serienummer.
Dus mocht iemand een oplossing hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:37
Je hebt toch recht op garantie vanaf de eerste, betaalde aankoop? Die zit er nu op. Koop een nieuwe of een ander stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 22:10
of als je een beetje handig bent, vervang je de microswitches (zou even moeten zoeken wat het juiste type is), en kan je er weer een tijdje tegenaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.jlvrh.de/design/PCB_G27.jpg
de 2 schakelaars aan de zijkanten zijn verantwoordelijk voor je dubbele up/downshifts.
zo te zien zijn ze vrij makkelijk te vervangen.

Mocht je dit niet zelf kunnen, is er allicht wel iemand die je daarmee kan helpen, zou een klusje van niets moeten zijn :) als je de print er eenmaal uit hebt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jup, dit is een eitje voor iemand met een soldeerbout en wat litze-draad of een tinzuiger :)

zoals ik bv, maar er zijn er genoeg.

Het enige lastige is het vinden van de juiste schakelaars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
sebastius schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:49:
Jup, dit is een eitje voor iemand met een soldeerbout en wat litze-draad of een tinzuiger :)

zoals ik bv, maar er zijn er genoeg.

Het enige lastige is het vinden van de juiste schakelaars :)
Inderdaad, de juiste schakeaars vinden is de grootste uitdaging.
Bij conrad genoeg keuze , maar welke is de juiste 7(8)7
Heb het printje ook al uit het stuur gehad en de afmetingen en de opdrukken genoteerd.
Dinsdag eens kijken bij een electronica speciaal zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
kan je de opdrukken hier even neerzetten? eventueel een fotootje waar ze opstaan? wie weet kunnen we je op weg helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
nick_haak schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:39:
kan je de opdrukken hier even neerzetten? eventueel een fotootje waar ze opstaan? wie weet kunnen we je op weg helpen ;)
Aan 1 zijde staat de opdruk ZIPP7 SHIW JUH en onderaan bij de pootjes ( om te solderen ) de cijfers 1 2 3
En aan de andere zijde staan de letters NC NO C.
De cijfers en de letters staan bij de soldeer punten.
De totale lengte van de switch is 2cm.
De hoogte van de switch is 1cm en de dikte is 5mm.
De afstand tussen de soldeer punten is 9mm.

Een afbeelding plaatsen lukt me nog niet.

[ Voor 39% gewijzigd door vpnf82 op 20-04-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Ok, dat is nuttige informatie ;)

Het gaat in ieder geval om een SPDT schakelaar, (single pole, double throw), ook wel bekend als een wisselschakelaar

NC NO C zijn de contacten
Normally closed (verbreekcontact, verbonden in rust)
Normally open (maakcontact, verbonden als schakelaar is ingedrukt)
Common (ook wel P contact, er wordt een verbinding gelegd tussen de common, en 1 van de 2 andere contacten)

Aan de hand van de maten die je hebt opgegeven, kom ik uit op een subminiature microswitch (19.8 * 6.4 * 10.2mm)

dit zou een voorbeeld kunnen zijn van een goede schakelaar (afbeelding is niet correct, maar als je in de datasheet kijkt, kan je zien dat de specs goed zouden moeten zijn.

Juiste afmetingen, gelijke pinafstanden (er zijn ook microswitches met een grotere afstand tussen 2 van de pinnen), en een simpele rechte hevel die het knopje indrukt.

Nadeeltje is dat je bij Farnell niet zomaar kan bestellen als consument (niet helemaal waar, kan wel, maar pas vanaf grotere bedragen), maar allicht heeft je lokale elektronicaboer iets vergelijkbaars liggen, of ken je iemand die via zijn werk kan meebestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
nick_haak schreef op maandag 21 april 2014 @ 00:15:
Ok, dat is nuttige informatie ;)

Het gaat in ieder geval om een SPDT schakelaar, (single pole, double throw), ook wel bekend als een wisselschakelaar

NC NO C zijn de contacten
Normally closed (verbreekcontact, verbonden in rust)
Normally open (maakcontact, verbonden als schakelaar is ingedrukt)
Common (ook wel P contact, er wordt een verbinding gelegd tussen de common, en 1 van de 2 andere contacten)

Aan de hand van de maten die je hebt opgegeven, kom ik uit op een subminiature microswitch (19.8 * 6.4 * 10.2mm)

dit zou een voorbeeld kunnen zijn van een goede schakelaar (afbeelding is niet correct, maar als je in de datasheet kijkt, kan je zien dat de specs goed zouden moeten zijn.

Juiste afmetingen, gelijke pinafstanden (er zijn ook microswitches met een grotere afstand tussen 2 van de pinnen), en een simpele rechte hevel die het knopje indrukt.

Nadeeltje is dat je bij Farnell niet zomaar kan bestellen als consument (niet helemaal waar, kan wel, maar pas vanaf grotere bedragen), maar allicht heeft je lokale elektronicaboer iets vergelijkbaars liggen, of ken je iemand die via zijn werk kan meebestellen.
Nick....das bruikbare info.
Daarmee zal het ongetwijfeld goed komen.

Ik houd je op de hoogte.

Thanx ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Je kunt het natuurlijk ook bij de TU proberen die verkopen ook gewoon aan klanten.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
Read schreef op maandag 21 april 2014 @ 11:11:
Je kunt het natuurlijk ook bij de TU proberen die verkopen ook gewoon aan klanten.
Daar had ik nog niet aan gedacht .
Goede tip, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 09:48

Stronkie

Where wind is Trouble

vpnf82 schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:52:
[...]

Even opgezocht voor jullie

Garantie Geld voor het geleverd product.

In die winkel kan een product al langer op voorraad staan , waardoor op basis van serie nummer , de garantie al verlopen is. Daarom vragen ze ook naar de bon van de winkel waar je het product gekocht hebt

Een nieuwe van logitech zelf . Eerste keer bij mij was het gewoon weer een G5 muis. Heeft een serienummer dat net uitgegeven is > Deze registreer je bij logitech en toen deze weer kapot was heb ik op dat serienummer weer een ticket aangemaakt.

G5 was toen niet meer te leveren , heb dus een G500 gekregen. Deze is ook weer stuk gegaan , maar op basis van sersie nummer en registratie bij logitech is het product nog in garantie,

Zo heb ik dus twee maanden geleden weer een nieuwe G500 gekregen.

Mijn allereerste G5 was in 200x , die is allang out of garantie..

Gewoon slim wezen je producten blijven registreren bij logitech.

PS in jou geval had ik een nieuwe stuur gehaald.. Aangegeven dat het stuur kapot was bij aanvang.. Nieuwe stuur ontvangen via logitech en dan je tweede nieuwe stuur terug brengen naar de winkel / verkopen op ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpnf82
Wel...ik heb vandaag de schakelaars opgehaald in Zwolle bij Fakkert .
Was er dinsdag al maar hadden niet de juiste uitvoering, gisteren hebben ze de bestelling de deur uit gedaan en vandaag waren ze al binnen.
Heb ze inmiddels gemonteerd en het probleem lijkt te zijn verholpen. :*)

Bedankt voor je info Nick_Haak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Graag gedaan :) altijd leuk als je met een simpele reparatie een hoop geld kan besparen toch?

Veel plezier ermee, kan je weer racen d:)b
Pagina: 1