Welke nieuwe videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart waar ik BF4 op high/ultra op 60FPS kan spelen. Het liefst ultra maar ik hoorde dat dit heel erg zwaar was.

Ik wil ook andere games spelen. Vooral games die nog moeten uitkomen. Bijvoorbeeld Watch Dogs, Far Cry 4 (duurt waarschijnlijk nog wel een tijdje voordat die komt), GTA V (als dat ooit voor de PC uitkomt). Ook Crysis 3 wil ik graag spelen. En andere games.

Ik realiseer me dat je nog niet goed weet hoe zwaar die games gaan worden maar ik hoop toch dat het op High wel lukt met 50/60FPS.

Ook hoef ik niet perse nu een GPU, als er binnen 2 maanden een goede GPU uitkomt wil ik daar ook op wachten.

Budget: graag onder de 300E.

High/ultra geldt niet voor SP bij BF4 (die is volgensmij intensiever dan de MP)

Huidige PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 125,95€ 125,95
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 55,55€ 55,55
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Corsair Carbide 200R€ 48,95€ 48,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
2Crucial CT51264BA160BJ€ 29,-€ 58,-
1XFX Pro 550W€ 51,27€ 51,27
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 72,50€ 72,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 483,12

Randapparatuur:
#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite E2208HDS-1 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Philips SPA5300€ 55,99€ 55,99
1Microsoft Comfort Curve Keyboard 3000€ 12,71€ 12,71
1Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset€ 64,48€ 64,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 133,18

Keuzelijst tot nu toe:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 760 Gaming€ 199,-€ 199,-
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 273,-€ 273,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 472,-

760: ik vond niet echt of deze BF4 op ultra kon draaien met 60FPS... ik weet bijna zeker van niet. Wel een aantal videos maar die draaide allemaal Windows 7 (8.1 runt BF4 toch beter?) en hadden Vsync uit staan.
Denk niet dat dit 'm gaat worden, dan betaal ik liever 70E meer voor een meer future proof GPU
770: ik vond ook niks :/ Misschien ligt het aan mijn zoek talenten. Wil op dit moment eigenlijk voor deze kaart gaan. Wat denken jullie? Iemand ervaring?

Nog een vraag, gezien we hier toch ook op de beeldscherm sectie zitten, is mijn huidige beeldscherm goed genoeg? Zou ik verschil zien als ik een beter beeldscherm koop? Ik hoorde oa dat IPS er mooier uitzag dan TN.

Want anders koop ik voor 270E een videokaart terwijl je een veel mooier beeld hebt als je eerst een ander beeldscherm koopt 8)7

Als ik iets ben vergeten te vertellen; vertel het even :D

Verwijderd

Zelf denk ik dat de R9 280X een hele mooie kaart is voor jouw. Je zou kunnen gaan voor de Sapphire R9 280X. Deze heb je ook met een windforce koeler van Gigabyte Gigabyte R9 280X. Ook kun je kiezen voor deze van MSI MSI 7970 Lightning Boost Edition.

Als ik jouw was zou ik vooral gaan kijken naar AMD. Een gtx 770 is het namelijk nét niet vergeleken met een r9 280x of 7970. Je moet maar ff kijken in de pricewatch, maar er zijn genoeg goede kaarten onder de 300 euro.

Edit: wat zijn de rest van je pc specs?

Edit nummero 2: dit hoort thuis in componenten aankoopadvies :D Denk wel dat ie wordt verplaatst.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2014 16:10 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:43

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 16:04:
Zelf denk ik dat de R9 280X een hele mooie kaart is voor jouw. Je zou kunnen gaan voor de Sapphire R9 280X. Deze heb je ook met een windforce koeler van Gigabyte Gigabyte R9 280X. Ook kun je kiezen voor deze van MSI MSI 7970 Lightning Boost Edition.

Als ik jouw was zou ik vooral gaan kijken naar AMD. Een gtx 770 is het namelijk nét niet vergeleken met een r9 280x of 7970. Je moet maar ff kijken in de pricewatch, maar er zijn genoeg goede kaarten onder de 300 euro.

Edit: wat zijn de rest van je pc specs?
We vergeten Asus DCII, deze is namelijk het stilste en vaak het koelste in de 280X lineup, en ik ben het eens dat het een 280X moet worden, 770 is maar 2GB Vram en met het oog op de toekomst willen we 3GB welke ook benut kan worden d.m.v. de 384Bit bus.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Oja, de Direct CU 2 natuurlijk. Daar zijn idd veel goede reviews over.

Ben blij dat je het met me eens bent dat het een R9 280X moet worden :D

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

Holy moly, de lightnings zijn er weer!

Geen twijfel mogelijk, de lightning is by far de beste kaart die je kan kopen, geen enkele andere kaart komt ook maar in de buurt qua performance of geluid.

• Brogala
  • Niet online
Oja. Niet bij nagedacht. Ik zag gewoon 't woord videokaart en dacht: 'daar moet ie zijn' :p
Misschien kan een mod om inderdaad even verplaatsen.

Maar tot nu toe wordt de pricewatch: MSI R7970 Lightning Boost Edition dus het meest aangeraden? Of heb ik het verkeerd?

@Nesty hoe bedoel je, PC specs? Ik heb toch een lijst met al mijn PC componenten? Voor de rest nog niks overclocked, ben alleen van plan de 8320 te overklokken naar de 8350.

En natuurlijk heel erg bedankt voor jullie hulp :D
kuusj98 schreef op zondag 20 april 2014 @ 16:10:
[...]

We vergeten Asus DCII, deze is namelijk het stilste en vaak het koelste in de 280X lineup, en ik ben het eens dat het een 280X moet worden, 770 is maar 2GB Vram en met het oog op de toekomst willen we 3GB welke ook benut kan worden d.m.v. de 384Bit bus.
Bedoel je pricewatch: Asus R9280X-DC2-3GD5 deze?

[ Voor 29% gewijzigd door Brogala op 20-04-2014 18:03 ]

Verwijderd

Stupid me |:( |:( |:(

Heb je lijstje helemaal over de kop gezien. Ik denk wel dat je voeding een upgrade hebben kan.

Qua aanrader zou ik echt twijfelen tussen een r9 280x en de 7970 lightning, maar ik denk dat de 7970 het toch net wint.

• Brogala
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 18:05:
Stupid me |:( |:( |:(

Heb je lijstje helemaal over de kop gezien. Ik denk wel dat je voeding een upgrade hebben kan.

Qua aanrader zou ik echt twijfelen tussen een r9 280x en de 7970 lightning, maar ik denk dat de 7970 het toch net wint.
Wacht- mijn voeding heeft te weinig watt voor zo'n GPU? Ik heb 'm juist in de zomervakantie gekocht en het was de bedoeling dat hij het 2 jaar ging uithouden 8)7

http://www.tomshardware.c...7970-lightning-worth.html
Ik vond deze:
I know the video recorded for bf4 ultra was with a 7990 which is a tad expensive for me put the 7970 lightning cant be far behind though. So is there only a 1-5 fps difference between 7970,7970 ghz and 7970 lightning?

Yes.

http://www.guru3d.com/mir...lightning/Untitled-29.png

Is it worth so much more money? How much more it costs?
If I look here. http://pcpartpicker.com/part/gigabyte-video-card-gvr797...
http://pcpartpicker.com/part/msi-video-card-r7970lightn...
IMO no it is not worth so much more money.

[ Voor 39% gewijzigd door Brogala op 20-04-2014 18:09 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nesty, misschien moet je eens gaan inlezen voor je iets zegt. Die voeding is meer dan genoeg namelijk voor dit systeem.

Overigens TS: overklokken kun je 100% uit je hoofd zetten met dat mobo. Dat ding is totaal ongeschikt voor iedere overklok dan ook. Mijn advies zou zelfs zijn dat ding te verkopen en een Gigabyte 970 UD3P te kopen.

People as things, that’s where it starts.

• Brogala
  • Niet online
VasZaitsev schreef op zondag 20 april 2014 @ 18:09:
Nesty, misschien moet je eens gaan inlezen voor je iets zegt. Die voeding is meer dan genoeg namelijk voor dit systeem.

Overigens TS: overklokken kun je 100% uit je hoofd zetten met dat mobo. Dat ding is totaal ongeschikt voor iedere overklok dan ook. Mijn advies zou zelfs zijn dat ding te verkopen en een Gigabyte 970 UD3P te kopen.
Daar ben ik het niet mee eens.
Een AMD 8320 is eigenlijk toch precies het zelfde als de AMD 8350 met een lagere clock? En verder heeft 'ie al 2 maanden overklokt z'n werk gedaan, echter heb ik ooit een bios reset gedaan en vergeten 'm opnieuw te overklokken 8)7

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Leuk dat je het niet mij eens bent, echter dat ding heeft gewoon te weinig stroomfases om lange tijd een FX-8320, al dan niet met overklok, van stroom te voorzien. Dat is geen mening, maar een feit. Die ongekoelde 4+1 stroomfases krijgen met een stock FX-8320 al ongenadig op hun flikker, met overklok nog meer. Of je VRM's knallen eruit, of je CPU gaat stevig throttlen omdat de VRM's te warm worden. Ik gok trouwens op het laatste.

die Gigabyte heeft 8+2 fases, die ook nog eens gekoeld zijn. Dus, 2x zoveel, en daadwerkelijk gekoeld. Een overklok kan dat ding daarom ook prima hebben.

• Brogala
  • Niet online
VasZaitsev schreef op zondag 20 april 2014 @ 18:14:
Leuk dat je het niet mij eens bent, echter dat ding heeft gewoon te weinig stroomfases om lange tijd een FX-8320, al dan niet met overklok, van stroom te voorzien. Dat is geen mening, maar een feit. Die ongekoelde 4+1 stroomfases krijgen met een stock FX-8320 al ongenadig op hun flikker, met overklok nog meer. Of je VRM's knallen eruit, of je CPU gaat stevig throttlen omdat de VRM's te warm worden. Ik gok trouwens op het laatste.

die Gigabyte heeft 8+2 fases, die ook nog eens gekoeld zijn. Dus, 2x zoveel, en daadwerkelijk gekoeld. Een overklok kan dat ding daarom ook prima hebben.
Oh ok :(

Maar, gezien ik niet denk dat een overclock veel oplevert ben ik niet van plan een nieuw moederbord te kopen.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Overklokken levert een mooi kacheltje op :+

Als je niet gaat overklokken overleeft dit plankje het met een beetje geluk nog wel eventjes, een goede airflow in je kast zal wel zeker helpen.

• Brogala
  • Niet online
VasZaitsev schreef op zondag 20 april 2014 @ 18:22:
Overklokken levert een mooi kacheltje op :+

Als je niet gaat overklokken overleeft dit plankje het met een beetje geluk nog wel eventjes, een goede airflow in je kast zal wel zeker helpen.
Goede airflow heb ik wel.

Maar er is dus kans dat mijn moederbord sneuvelt |:( ? Want ik neem aan dat dat mijn eigen schuld is.

Verwijderd

Met de tekst: ik denk dat hij hij wel een upgrade hebben kan, bedoel ik dat de voesing een gpu-upgrade aankan (dat hij daar genoeg watt voor heeft).

Zo zeg je dat in het fries, beetje letterlijk vertaald van het fries naar het nederlands (spreek thuis fries).

Sorry voor de opschudding

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Aha, de boel is verduidelijkt! Kan gebeuren hoor.

En sneuvelend mobo, tja, het is niet alsof dat ding morgen niet meer aangaat, maar echt bevorderlijk voor de levensduur is het ook niet. Zolang je niet gaat overklokken en een beetje goede airflow houdt overleefd ie het heus nog wel wat jaartjes, in het slechtste geval gaat hij wel je CPU throttlen ter bescherming van de VRM's.

Verwijderd

Ik denk idd ook dat je cpu gaat throttelen. Zo´n moederboard is wel goed beschermt tegen overhitting. En airflow is natuurlijk het belangrijkst wanneer je je pc koel wilt houden. Je moet je cpu wel heel ver overclocken wil het moederboard sneuvelen door overhitte vrm´s (denk aan oc's boven de 4 ghz).

• Brogala
  • Niet online
Maar welke GPU zouden jullie nou aanraden ;) 't is me niet heel duidelijk.

Trouwens @Nesty, geen probleem, nu ik 'm anders lees snap ik wat je bedoelde.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

pricewatch: MSI R7970 Lightning Boost Edition lijkt me wel het beste idee.

Tweedehands kun je ook 290's vinden voor rond dat geld, echter, dat zijn zo te zien allemaal reference koelers, en die maken een teringherrie, dan moet je wel een andere koeler erop knopen, wat je garantie vaak kost.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:20
Koop gewoon een R9 290, dan weet je zeker dat het werkt. :+

Zie er trouwens al 1 staan in V&A voor 230 euro.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ja, echter, dat zijn van die reference monsters, gelukkig zijn oordopjes niet heel duur :+

Nouja, het zijn hele goede kaarten voor weinig geld, en ik betwijfel of mensen met die referencekaarten zijn wezen minen, dus als je pricewatch: Gelid Solutions ICY VISION REV2. (All VGA Cards) erop knutselt, issie ook lekker stil.

[ Voor 9% gewijzigd door RobinHood op 20-04-2014 22:10 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Een 7970 Lightning Boost niet veel trager dan een 290 stock :+
Alleen wel een groot verschil... Verbruik :p

[ Voor 21% gewijzigd door Thomg op 20-04-2014 22:13 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Al kun je een 290 met Icy natuurlijk ook weer opkietelen.

Maar, ik zou dan zeker gewoon die MSI nemen. Scheelt je heel wat gekut.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-02 19:11

Sorry, maar dit is echt volledige onzin! Als je heel zwaar gaat overklokken kunnen meer fases erg prettig zijn, bij een lichte overklok is het een non issue en bij normaal gebruik al helemaal. Fases zijn het nieuwe marketing gereedschap gericht op tweakers en het lijkt te werken.
Als wat jij zegt waar zou zijn, dan zouden er erg veel mensen problemen krijgen met moederborden die gewoon marktconform zijn en geen enkel probleem opleveren. Gelukkig zeg je zelf al dat je soms gelijk hebt, helaas is dit niet zo'n moment :+

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

Zelfs bij een lichte overclock is 8+2 fijn. Anders gaan je vrm's helemaal naar de klote en brandt je mobo door, vooral bij deze ongekoelde vrm's.

Dus je kunt wel zeggen dat iemand iets fout heeft en vervolgens een domme smiley erachter zetten, maar je moet eerst maar eens nadenken of je het zelf wel goed hebt.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Eens met hierboven.

Afgelopen week was nog iemand met een 4+1 Asus bordje + FX-8320 die telkens terugklokte. Ook onzin of niet?

Bij Intel is het idd een minder groot probleem, gezien die gewoon zuiniger zijn, echter, AMD octo's lusten wel wat(t) en dan is 4+1 gewoon niet voldoende om stabiel en betrouwbaar lange tijd je cpu van prik te voorzien, laat staan bij welke overklok dan ook. Die Asrock is nog leuk tot FX-6300, gezien die al een stuk zuiniger is.

Ben overigens wel erg benieuwd naar je bron dat meer fases eigenlijk altijd een non-issue is.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Geen technisch probleem/discussie, maar aankoopadvies.

VB -> CAA

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
Meer over VRM's en waarom je niet zoveel ampere's door een 4+1 setup zonder koeling moet jagen:
http://www.overclock.net/...-with-high-tdp-processors

• Koldur
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 23:38:
Zelfs bij een lichte overclock is 8+2 fijn. Anders gaan je vrm's helemaal naar de klote en brandt je mobo door, vooral bij deze ongekoelde vrm's.

Dus je kunt wel zeggen dat iemand iets fout heeft en vervolgens een domme smiley erachter zetten, maar je moet eerst maar eens nadenken of je het zelf wel goed hebt.
Het is gewoon een bekend feit, fases zijn totaal niet belangrijk wanneer je niet gaat overvolten. Ik heb een Q6600 6 jaar overgeklokt met een 4 fase moederbord op 3,2Ghz met een lichte overvolt, geen problemen. Die fases worden pas belangrijk wanneer je buiten de specs om gaat werken qua voltage. Het is gewoon een ding voor echt zware overklokkers en moederbord fabrikanten hebben daar gebruik van gemaakt waarbij een hoop mensen het hebben overgenomen dat fases altijd heeeeeeel erg belangrijk zijn, wat totaal niet waar is.

Pas wanneer er zwaardere voltages, of beter gezegd wattages, worden getrokken dan gespecificeerd dan een moederbord aankan is het een probleem. Als het waar is, zou het ook betekenen wanneer er een sneller geklokte CPU uitgebracht wordt dan eerst beschikbaar was, deze dus niet op dergelijke moederborden kunnen werken omdat in de praktijk dit dezelfde CPU's zijn als de overgeklokte CPU's. De vier fasen moederborden zijn standaard al meer dan nodig is om wat overhead te hebben voor de hoogst geklokte normale CPU's. Maar als iemand het nodig denkt te hebben bij lage voltages en een lage overklok, geef dan gerust meer geld uit.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

Let me guess, je hebt niet op de link van mitsumark geklikt...

• Brogala
  • Niet online
VasZaitsev schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:13:
Al kun je een 290 met Icy natuurlijk ook weer opkietelen.

Maar, ik zou dan zeker gewoon die MSI nemen. Scheelt je heel wat gekut.
Dus als ik het goed begrijp: die MSI verbruikt minder?

MSI 7970 Lightning 41,0 / 56,1
MSI R9 280X 70,5 / 89,2

Dat is toch wel een verschil...

reviews: Twee opgevoerde HD 7970's in de arena
reviews: R9 280X: videokaarten strijden in de subtop - update

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hou er wel rekening mee dat je nooit dezelfde waardes krijgt als in de benchmarks, alleen al tussen een 8320 en 4960x zit een mega verschil.

Even als voorbeeld.

Een vriend en ik hebben beide een 290x gekocht, voor hem een upgrade voor mij een volledig nieuw systeem.
Hij heeft een 8350@4.5Ghz en ik een 4770K@4.5 op 4cores(turbo).

Buiten dat mijn minimum fps en max fps hoger liggen dropped de fps bij hem redelijk vaak onder de 60 in BF4 (Ultra/MSAA4/120res scale) terwijl ik gewoon op dezelfde settings met 130res scale speel als ik naar 140 res scale ga wilde hij nog weleens onder de 60 dippen.

We zijn samen een server opgegaan en 99% van de tijd bij elkaar gebleven.
Bij mij lag mijn minimum fps op 66 in Dawnbreaker wat bij hem 44 was, max voor mij 89 en voor hem 75.
Nou is dit natuurlijk niet helemaal preciezie werk maar hij klaagde over fps drops en haperingen.

Deze statistieken zijn ook zichtbaar in de benchmarks in het blad (PC Games) dat ik lees, b.v. het verschil tussen een 8530 en 4770k kan oplopen tot 18fps verschil in de min en max en ja als je onder de 60 komt is dat niet fijn.

Nu draai ik 2 x 290x in crossfire @ 200res scale en zit ik gewoon op 60 of 120 fps afhankelijk van de map, krijg mijn fps niet unlocked, ter vergelijking in BF3 zit ik bijna altijd op 200fps (maximum?)

Het zou leuk zijn als Tweakers niet alleen maar de beste cpu gebruikt bij het testen, in een duits blad dat ik lees pakken ze een reeks meest gebruikte cpu's met daarbij een reeks videokaarten zo krijg je een veel eerlijker beeld van wat jij kan verwachten als je al een bepaalde cpu hebt icm een nieuwe videokaart.

Ik kan de benchmarks niet vinden online maar als je ze zou willen zien kan ik wel een foto maken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Koldur
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 00:23:
Let me guess, je hebt niet op de link van mitsumark geklikt...
Dat heb ik al eerder gelezen, alleen gaat Brogala de CPU overclocken naar een waarde die gewoon binnen de specs vallen. Wel moet ik toegeven dat ik zie dat er geen heatsinks op het moederbord zitten, dat zou ik toch wel handig vinden. Maar ik vind ook dat de schrijvers van dat artikel er veel te zwaar op ingaan. Nogmaals, verreweg de meeste systemen worden gewoon uitgeleverd zonder passieve koeling met een 4+1 design en die gaan allemaal niet met bosjes defect, dat is gewoon een feit en geeft dus aan dat het VRM verhaal in normale situatie helemaal geen probleem is. Hoge/extreme overklok situaties daarbuiten gelaten natuurlijk! Daar is het zeer zeker wel belangrijk omdat je dan meer wattage gaat verbruiken dan moederborden normaal voor geschikt zijn gemaakt.

• mitsumark
True, maar zelfs Asrock zegt al dat het niet aan te bevelen is.
http://www.asrock.com/mb/AMD/970%20Pro3%20R2.0/?cat=CPU

* For cooling the CPU and its surrounding components (VRM's), please install a CPU cooler with a top-down blowing design.

En dit is al de aanbeveling met een 8320, nu vervangt de TS de top down koeler door een andere waardoor de VRM's dus helemaal niet meer gekoeld worden.

Mocht je toch met dit moederbord verder willen zou ik op zn minst wat extra koeling rechtstreeks op de VRM's zetten.

PS: als je kijkt naar de MSI bordjes met een 4+1 design gaan ze wel met bosjes kapot..
De enige reden waarom ze niet allemaal kapot gaan is dat de meeste fabrikanten thermal throttling hebben ingebouwd, wat dus ten koste gaat van prestaties.

[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 21-04-2014 11:00 ]

Verwijderd

En juist dat van de ongekoelde vrm's (dus geen heatsink) is belangrijk. Brogala kan de cpu wel binnen de toegestane waardes overclocken, maar die vrm's gaan dan zo warm worden, dat ze waarschijnlijk doorbranden. Daarom, en dat zegt mitsumark ook, raad asrock ook een cpu cooler aan waarvan de fan naar beneden blaast, in de hoop de vrm's ook een beetje mee te koelen. Een tower cooler zoals de scythe mugen 3 is dus niet handig, want die koelt je vrm's voor geen meter.

• Brogala
  • Niet online
Ik denk dat het toch de MSI 280X wordt. Allemaal bedankt voor jullie hulp.

En ik denk dat ik 'm 1 keer overklok naar de 8350, kijken of dat een FPs boost oplevert. Maar waarschijnlijk niet zoveel dus dan laat ik 'm lekker op stock!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hoezo niet de lightning?
Is eigenlijk een betere 280X gaming voor minder...

• Brogala
  • Niet online
Thomg schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:17:
Hoezo niet de lightning?
Is eigenlijk een betere 280X gaming voor minder...
shogun
MSI R9 280X 70,5 / 89,2

^^ dit vond ik, had ik al eerder gezegd.

Maar misschien heb ik het fout :o

[ Voor 20% gewijzigd door Brogala op 21-04-2014 16:19 ]

• Kuusj

Kuusj

8+2 is een MUST voor overclocken op een 8320/8350, ik heb zelf de Gigabyte GA-970-UD3 (dus met blauw bordje i.p.v. bruin) en ik krijg hem stabiel naar de 5Ghz, een vriend van mij had zn 4+1 Asus bordje naar de klote geholpen door hem 200Mhz boven de 8350 snelheden te verzetten.
CPU gaat zoals gezegt throttlen en zoals bij mn maat is het boeltje gewoon met een knal om zeep geholpen, dit was zonder overvolt, waar ik 1.55V draai.
Overclockborden zijn imo zonder nadenken gewoon Gigabyte borden, die Asus ROG zooi is gewoon onzin met hun zooi wat ze allemaal hebben.

Naar de klote = dood.

[ Voor 5% gewijzigd door Kuusj op 21-04-2014 16:27 ]

• Kuusj

Kuusj

Brogala schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:18:
[...]

shogun
MSI R9 280X 70,5 / 89,2

Die eerste review is bull-shit, want zoals maar weinig weten heeft Asus altijd V2 versies van hun kaarten en deze zijn aanzienlijk stiller en koeler dan de versies die reviewers krijgen, en bovendien is dit de verkeerde koeler, je moet die hebben met die "dubbele" fan.
Edit: de tweede kun je ook niet als fatsoendelijk materiaal pakken aangezien Tweakers weer eens de 3-slots hebben gepakt... 8)7

Ik kan weten welke stiller is omdat ik ze naast elkaar heb gehoort, dit beaamt geluidsopnames: http://www.tomshardware.c...arty-round-up,3655-6.html

Ik zou kiezen tussen de Asus R9 280X DCII en de MSI Lightning, want de gaming is sowieso troep.

[ Voor 5% gewijzigd door Kuusj op 21-04-2014 16:32 ]

• Brogala
  • Niet online
kuusj98 schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:31:
[...]

Die eerste review is bull-shit, want zoals maar weinig weten heeft Asus altijd V2 versies van hun kaarten en deze zijn aanzienlijk stiller en koeler dan de versies die reviewers krijgen, en bovendien is dit de verkeerde koeler, je moet die hebben met die "dubbele" fan.
Edit: de tweede kun je ook niet als fatsoendelijk materiaal pakken aangezien Tweakers weer eens de 3-slots hebben gepakt... 8)7

Ik kan weten welke stiller is omdat ik ze naast elkaar heb gehoort, dit beaamt geluidsopnames: http://www.tomshardware.c...arty-round-up,3655-6.html

Ik zou kiezen tussen de Asus R9 280X DCII en de MSI Lightning, want de gaming is sowieso troep.
Hoe bedoel je met 3 slots?

Toch niet dat het 3 videokaarten zijn hè :o

Anders slaan die benchmarks echt helemaal nergens op.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nee, dat ie 3 PCI slots inneemt, in plaats van 2.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Brogala schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:18:
[...]

shogun
MSI R9 280X 70,5 / 89,2

Paar grote fouten die je hier maakt.

Ten eerste, je pakt de 7970 Lightning ter referentie, ik heb het over de 7970 Lightning Boost edition.
Maar thom, ze heten toch allebei lightning, wat is het verschil?
Nou, ik weet niet of het jou wat uit maakt, maar een verschil tussen 1070 en 1150 Mhz lijkt mij toch verdomt significant.

Ten tweede, zie jij hoe "hoog" die 7970 Ghz staat in de 280X benchmarks? Die is zo ongeveer gelijk aan de 7970 DC2. In de lightning benchmarks scoort die een magere 53.6 fps, in de 280X benchmarks scoort die ineens een veel betere 65.5 fps?
Ehh... wat?
De lightning boost draait 1150Mhz core waar de Gaming 1100 core draait, de lightning zou dus zo ongeveer uit moeten komen op 75fps.

Beetje jammer dat je zo snel conclusies trekt terwijl alles zo voor de hand ligt. ;w

En waarom de 280X zoveel beter presteert?
Driver optimalisatie.
Zie 7970 Ghz prestatie.

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Geen idee waar het hier over gaat, maar ik zie mijn favoriete kaarten , de lightning 7970 series voorbij komen. Even de kans nemen om te zeggen dat het fantastische kaarten zijn, persoonlijk vind ik het naast de killer performance/overclock mogelijkheden de mooiste non reference kaarten die er zijn.

Let wel even of het past in je kast want 30cm+ is een monster van een kaart.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• Koldur
Blijkbaar is het met AMD dan toch een ander verhaal dan met Intel op dit moment. Als ik zie wat het verbruik is van AMD's dan snap ik nu de opmerking over meer fases een stuk beter. Ik ben meer een Intel persoon en had me er niet genoeg in verdiept qua VRM en AMD. Ook ik zou Brogala dan aanraden om voor een 8+1 VRM bord gaan met heatsinks. Dat het verbruik zo hoog is, is wel jammer van AMD CPU's op het moment.

Met de 280X kaart heb je hoe dan ook een goede keuze, volgens mij is het in de praktijk allemaal niet zo'n groot punt welke 280X je kiest. Alleen heb ik gelezen dat de MSI coolers meer problemen zouden geven (kapot gaan) dan de Asus en XFX en Sapphire kaarten wel betrouwbaar zijn, maar een stuk meer herrie maken dan de MSI en Asus.

• Brogala
  • Niet online
Thomg schreef op maandag 21 april 2014 @ 17:38:
[...]

Paar grote fouten die je hier maakt.

Ten eerste, je pakt de 7970 Lightning ter referentie, ik heb het over de 7970 Lightning Boost edition.
Maar thom, ze heten toch allebei lightning, wat is het verschil?
Nou, ik weet niet of het jou wat uit maakt, maar een verschil tussen 1070 en 1150 Mhz lijkt mij toch verdomt significant.

Ten tweede, zie jij hoe "hoog" die 7970 Ghz staat in de 280X benchmarks? Die is zo ongeveer gelijk aan de 7970 DC2. In de lightning benchmarks scoort die een magere 53.6 fps, in de 280X benchmarks scoort die ineens een veel betere 65.5 fps?
Ehh... wat?
De lightning boost draait 1150Mhz core waar de Gaming 1100 core draait, de lightning zou dus zo ongeveer uit moeten komen op 75fps.

Beetje jammer dat je zo snel conclusies trekt terwijl alles zo voor de hand ligt. ;w

En waarom de 280X zoveel beter presteert?
Driver optimalisatie.
Zie 7970 Ghz prestatie.
:F

Sorry, heb het op dit moment best druk (komende vier dagen 8 proefwerken) dus heb ik dat over het hoofd gezien.

Maar dan ga ik dus sowieso voor de Lighting Boost! Komt waarschijnlijk door de slechte beschikbaarheid dat de MSI 280X Gaming zo duur is.

Ik hoop dat ik dan toch BF4 op Ultra kan spelen en er twee jaartjes vooruit mee kan (dat bijna alles over 2 jaar nog op medium kan). Na de proefwerkweek ga ik proberen een review te schrijven (+2 score is de bedoeling).

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Brogala schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:55:
[...]

:F

Sorry, heb het op dit moment best druk (komende vier dagen 8 proefwerken) dus heb ik dat over het hoofd gezien.

Maar dan ga ik dus sowieso voor de Lighting Boost! Komt waarschijnlijk door de slechte beschikbaarheid dat de MSI 280X Gaming zo duur is.

Ik hoop dat ik dan toch BF4 op Ultra kan spelen en er twee jaartjes vooruit mee kan (dat bijna alles over 2 jaar nog op medium kan). Na de proefwerkweek ga ik proberen een review te schrijven (+2 score is de bedoeling).
De lightning boost doet het behoorlijk goed.
60 fps met 1600x1200 was vaak meer dan haalbaar op ultra, maar op 1920x1080 ben ik toch bang dat je hier net onder zit, dan zul je toch moeten denken aan een 290/780.
Zet je AA uit of doe je gewoon high, dan is +80 fps makkelijk haalbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 21-04-2014 19:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 23:38:

Doorbranden gebeurd echt niet. Het engste wat er kan gebeuren is throttelen(voor zover dat eng is). En dat kan je makkelijk met wat extra airflow opvangen. Maar de kans is heel groot dat je er niks van gaat merken. Zoals @Koldur al opmerkte is dat fases een hoop marketingpraat zijn. De nieuwe megapixelrace ofzoiets. Fases zijn alleen belangrijk als je echt tot het uiterste wilt gaan, bij normaal(non-overclocking) merk je er helemaal niks van.

Verwijderd

Dat zou ik niet te snel zeggen. Dit zijn ongekoelde vrm's. Die worden verrekte warm, sowieso omdat het 4+1 is. Misschien branden ze niet door, maar gaat het moederbord gwn stuk. Het is gwn niet gezond om een overclock te doen op 4+1 design met ongekoelde vrm's. Ook zonder overclock is het al niet fijn, omdat er een 8320 op zit, die aardig wat stroom nodig heeft.

• Brogala
  • Niet online
Thomg schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:59:
[...]

60 fps met 1600x1200 was vaak meer dan haalbaar op ultra, maar op 1920x1080 ben ik toch bang dat je hier net onder zit, dan zul je toch moeten denken aan een 290/780.
Oh ok, nou ja, kennelijk is er bijna geen verschil te zien tussen high en ultra dus 't maakt niet zoveel uit. Of ik zet AA uit, ook een goede optie.

Ik ben niet van plan zo'n dure videokaart te kopen, dat vind ik ultra niet waard.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:09:
Dat zou ik niet te snel zeggen. Dit zijn ongekoelde vrm's. Die worden verrekte warm, sowieso omdat het 4+1 is. Misschien branden ze niet door, maar gaat het moederbord gwn stuk. Het is gwn niet gezond om een overclock te doen op 4+1 design met ongekoelde vrm's. Ook zonder overclock is het al niet fijn, omdat er een 8320 op zit, die aardig wat stroom nodig heeft.
Warm zeker ja, en overclocken zou ik ook zeker niet doen. Maar bij non-overclocking en goede koeling ga je er weinig van merken. Die dingen zijn wel beveiligd tegen doorbranden. Je kan hooguit zeggen dat de levensduur wat korter is, maar op korte/normale termijn zal je alleen iets meer warmteontwikkeling in je kast hebben.

• Brogala
  • Niet online
Vergelijkingstabel vergelijkingstabel #1

Is niet erg veel verschil maar bij Crysis 2 presteert hij beter en bij BF3 ultra ook een heel klein beetje (bij andere games weer niet maar die speel ik niet). Ook met benchmarks scoort hij beter dus ik neem 'm.

Gelukkig ben ik niet voor de Radeon R9 280X Gaming 3GB gegaan :D

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Brogala schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:18:
Vergelijkingstabel vergelijkingstabel #1

Is niet erg veel verschil maar bij Crysis 2 presteert hij beter en bij BF3 ultra ook een heel klein beetje (bij andere games weer niet maar die speel ik niet). Ook met benchmarks scoort hij beter dus ik neem 'm.

Gelukkig ben ik niet voor de Radeon R9 280X Gaming 3GB gegaan :D
De lightning zal altijd beter presteren dan de 280X gaming, waarom de gaming toch soms iets beter presteert is de betere drivers, die de lightning nu dus ook heeft ;)

• Kuusj

Kuusj

Thomg schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:59:
[...]

Mijn 280X doet gewoon 60+ FPS op ultra + AA + 120% reso (tijdelijk een 32" 1080P TV dus alle lijnverzachtingen zijn welkom :P) en alleen als alles naar de hel wordt geholpen drop ik naar 40-50 FPS.

280X is gewoon net overkill voor 1080P, dus als je de komende 2 jaar "alle" games op nagenoeg ultra wil draaien moet je deze kaart halen.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

kuusj98 schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:22:
[...]

Mijn 280X doet gewoon 60+ FPS op ultra + AA + 120% reso (tijdelijk een 32" 1080P TV dus alle lijnverzachtingen zijn welkom :P) en alleen als alles naar de hel wordt geholpen drop ik naar 40-50 FPS.

280X is gewoon net overkill voor 1080P, dus als je de komende 2 jaar "alle" games op nagenoeg ultra wil draaien moet je deze kaart halen.
Oh, eh oeps, ik zit met mijn hoofd in 2560x1440 8)7

• oscarw
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

De 7970 Lightning Boost Edition gebruikt in Idle 51 watt meer (130 vs 79) en bij Metro 2033 op (max) maar liefst 113 watt meer! (431 watt vs 318 watt).
Voor de rest presteert de lightning wel een stuk beter.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

oscar2oktober schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:22:
De 7970 Lightning Boost Edition gebruikt in Idle 51 watt meer (130 vs 79) en bij Metro 2033 op (max) maar liefst 113 watt meer! (431 watt vs 318 watt).
[Bron nodig]

• Brogala
  • Niet online
Thomg schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:22:
[...]

Oh, eh oeps, ik zit met mijn hoofd in 2560x1440 8)7
Oh, dus ik haal wel Ultra met 60 FPS? :9

En bedankt @kush98 :)

• Kuusj

Kuusj

Brogala schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:24:
[...]

Oh, dus ik haal wel Ultra met 60 FPS? :9

En bedankt @kush98 :)
Haha "Kush", en ja dat kan makkelijk, ook op stock clocks.

• Kuusj

Kuusj

Sws bullshit, je hebt X stroomtoevoer en alhoewel je daar overheen kunt gaan bij de duurdere kaarten á la MSI Lightning en Asus DCII kan het verschil niet zo groot zijn, lijkt me, verschil bij mijn kaart tussen stock en 1200Mhz core (1.3V) en 1975Mhz mem (1.65V) is misschien 150W, en die clocks en volts zijn stevig hoger dan je Lightning (niet dat de Lightning slecht is, maar even ter vergelijking)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik raad je aan de resultaten van hardware.info zo hoppatee in de prullenbak te gooien.
"luide kaart" my ass. Vermogensverbruik viel ook zeker erg mee.

• oscarw

oscarw

Thomg schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:52:
[...]

Ik raad je aan de resultaten van hardware.info zo hoppatee in de prullenbak te gooien.
"luide kaart" my ass. Vermogensverbruik viel ook zeker erg mee.
Hoezo? Hun manier van testen lijkt me wel professioneel/betrouwbaar...

• Thomg

Thomg

Aww yiss

oscar2oktober schreef op maandag 21 april 2014 @ 21:19:
[...]

Hoezo? Hun manier van testen lijkt me wel professioneel/betrouwbaar...
Daar heb ik dus zo mijn twijfels bij.

• oscarw

oscarw

Thomg schreef op maandag 21 april 2014 @ 21:23:
[...]

Daar heb ik dus zo mijn twijfels bij.
Heb je nog een speciale reden daarvoor? Of gewoon omdat je het vindt :P

• Thomg

Thomg

Aww yiss

oscar2oktober schreef op maandag 21 april 2014 @ 21:24:
[...]

Heb je nog een speciale reden daarvoor? Of gewoon omdat je het vindt :P
De grootste onzin vind ik de geluidsproductie, de lighting is iets luider dan de 7970 matrix platinum, volgens de site is het verschil 9dBa, oftewel 8x zo luid.
Grootste bullshit die ik ooit gehoord heb :/
Vergeleken met de club3d's ( 280X ) is de lightning niet te horen ( maar dat is de matrix ook niet, alas ).

Ik twijfelde ook na de review van hardware.info, maar ik ben nog steeds verzot op die kaart.

Verbruik vergelijken gaat lastig aangezien zij alleen een max hebben genoteerd. Goed bezig.

[ Voor 10% gewijzigd door Thomg op 21-04-2014 21:29 ]

• oscarw

oscarw

Thomg schreef op maandag 21 april 2014 @ 21:29:
[...]

De grootste onzin vind ik de geluidsproductie, de lignting is iets luider dan de 7970 matrix platinum, volgens de site is het verschil 9dBa, oftewel 8x zo luid.
Grootste bullshit die ik ooit gehoord heb :/

Ik twijfelde ook na de review van hardware.info, maar ik ben nog steeds verzot op die kaart.

Verbruik vergelijken gaat lastig aangezien zij alleen een max hebben genoteerd. Goed bezig.
Het zijn wel allebei overklock kaarten hé, die maken nou eenmaal over het algemeen wat meer lawaai dan de anderen. Ze hebben bij het verbruik ook een idle genoteerd.
De testresultaten betekenen natuurlijk niet dat je niet verzot kunt zijn op de kaart hoor, niet alles is meetbaar :)

• mitsumark
Ze updaten vaak oude benchmarks niet wanneer ze bv een nieuwe testsetup hebben of wanneer er nieuwere drivers binnen zijn.
Vervolgens zetten ze deze oude resultaten wel in de lijstjes bij nieuwe reviews waardoor de verschillen onderling niet kloppen.

Verbruik moet je sowieso bij techpowerup kijken, daar meten ze tenminste alleen de videokaart (los van het systeem) en bij verschillende soorten gebruik.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verdorie, als de lightning nou eens Dual-Link DVI had kon ik het gewoon meten en al.

Bah MSI, WHY

• Brogala
  • Niet online
Ik heb genoeg geld om hem te kopen :D

Maar ivm proefwerkweek en daarna vakantie (ik ga weg) wordt het pas over 2 weken.

[ Voor 53% gewijzigd door Brogala op 21-04-2014 22:01 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Je hebt mijn woord, de 7970 lightning BE is een beest van een kaart die vrijwel alle andere 7970/280Xen in het stof laat bijten. Gecombineerd met gewoon een ontzettend goede koeler ( hwi nee ) en een ontzettend aantrekkelijke prijs is dit gewoon een no brainer.

Het is dat het geen dual-link DVI ondersteunt, anders had ik mijn 780Ti zo de deur uit gedaan, nog een 7970 Lightning BE gepakt en die in crossfire gezet.

Ik zou wel nu de kaart kopen, over twee weken is die zeer waarschijnlijk niet meer beschikbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Thomg op 21-04-2014 22:03 ]

• Koldur
Als je een redelijk beeld wil krijgen van welke videokaart de beste koeler heeft qua geluid kan je het best op tweakers kijken naar review scores van leden van tweakers. Mijn ervaring is dat die uitslag vaak het meest objectief en dus waard is. Ik heb ooit een XFX kaart gekocht omdat er een review laaiend was over de koeler, nou, lawaaiend was meer het juiste woord, terwijl hier op tweakers de kaart er ook zo op beoordeeld was. Ik weet niet hoe belangrijk dit punt voor je is, maar het is de beste manier om dat criterium af te vangen.

Ik heb nu een Asus kaart waarover ik kan zeggen, super stil in alle omstandigheden! Wist niet dat dergelijke grafische kaarten zo stil konden zijn, zelfs onder load.

• Brogala
  • Niet online
Heeft er iemand toevallig ervaring met SiComputers? Aftersales zijn kennerlijk niet zo geweldig.
Anders moet ik nog even sparen zodat ik die 10E extra heb voor Afuture.

http://www.sicomputers.nl/msi-r7970-lightning-be.html

Laat maar }:O

Hij gaat inderdaad snel op, bij Afuture is 'ie al weg.

[ Voor 15% gewijzigd door Brogala op 22-04-2014 13:33 ]

• Brogala
  • Niet online
Blijkt dus dat ik 'm (8320) 3 weken geleden weer heb overklokt naar 4hrtz en niet heb teruggezet, haha.

• Brogala
  • Niet online
Sorry voor triple post maar ik denk niet dat iemand de oude topics nog ga gebruiken.

pricewatch: MSI R7970 Lightning Boost Edition is alleen nog maar beschikbaar bij MaxICT voor 300 euro en die winkel heeft 2,5 ster.

Ik dacht dus: SiComputer bellen en vragen wanneer hij weer beschikbaar is. Toen zag ik echter dit: http://www.sicomputers.nl...-gddr5-oc-uefi-60353.html. Deze videokaart (Club3D R9 290) heeft bij hun alleen in de showcase gestaan.

Het is niet de 290X dus ik weet niet echt of die kloksnelheden uitmaken. Welke kaart zal beter zijn? De MSI of de Club3D (die 100 euro duurder is).

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
Die CLub 3D r9 290 moet je dus niet nemen. Dat is de reference uitvoering en die heeft een lawaaierige slechte koeling.

http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R9_290/1.html

De 290 levert prima prestaties maar Als je een r9 290 zou willen moet je er 1 nemen met een aftermarket koeler, en daarvan ligt de prijs ruim boven de 300 euro (ong. 360).

• Brogala
  • Niet online
Baloes schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:05:
Die CLub 3D r9 290 moet je dus niet nemen. Dat is de reference uitvoering en die heeft een lawaaierige slechte koeling.

http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R9_290/1.html

De 290 levert prima prestaties maar Als je een r9 290 zou willen moet je er 1 nemen met een aftermarket koeler, en daarvan ligt de prijs ruim boven de 300 euro (ong. 360).
Ok, bedankt!

'lawaaierige slechte koeling' geen behoefte aan ;)

• Brogala
  • Niet online
Hij is uitverkocht. Ik probeer uit te vinden waar 'ie nog goedkoop beschikbaar is maar ik vrees dat ik of lang moet gaan wachten of een andere moet kopen.

Jammer, moest 'm gewoon gelijk kopen :(

• Baloes
Das balen...

ff op vakantie en daarna kijken of ie er weer is?

Anders zijn er nog genoeg goeie 280x'ers met goeie koeling die je volgens mij al blij genoeg gaan maken :)

• Brogala
  • Niet online
Dat gaan we doen :D

Alleen MaxICT en een andere onbetrouwbare website heeft 'm.

Maar ik betwijfel of MaxICT 'm heeft want die schijnen niet zo'n goed 'is het nog beschikbaar' systeem te hebben.

• Baloes
Tsja, verder lees ik ook op trustpilot en beslist.nl toch een behoorlijk aantal slechte reviews die je bij andere shops niet in die frequentie tegenkomt (heb ik 't ff mooi ingekleed :) ).

Vooral op gebied van aftersales, zou een gokje zijn om 'm daar te bestellen en voor zoveel geld...hmmm...
zou het niet doen..

Je zou nog contact op kunnen nemen met afuture om te kijken of ze er op redelijke termijn nog wat binnenkrijgen...

• Brogala
  • Niet online
Baloes schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:52:
Tsja, verder lees ik ook op trustpilot en beslist.nl toch een behoorlijk aantal slechte reviews die je bij andere shops niet in die frequentie tegenkomt (heb ik 't ff mooi ingekleed :) ).

Vooral op gebied van aftersales, zou een gokje zijn om 'm daar te bestellen en voor zoveel geld...hmmm...
zou het niet doen..

Je zou nog contact op kunnen nemen met afuture om te kijken of ze er op redelijke termijn nog wat binnenkrijgen...
Ja, dat ga ik inderdaad doen.

SiComputers kreeg 'm in ieder geval niet meer.

Is het trouwens moeilijk om een aftermarket koeler te installeren? Zag wat tutorials maar dat was toch aardig wat geklooi met schroefjes...

Want anders kon ik zo'n R9 290 nemen en een aftermarket koeler erop knutselen.

• Baloes
Ik zag idd een tweaker (productreview: XFX R9 290 4GB Core Edition review door thetrueman2 ) die dit voor mekaar geknutseld had.

Bedenk ook dat de garantie er dan af is..dus nie goed geld foetsie ;w

Trouwens zo'n aftermarket koeler is ook weer zo'n 7 10tjes extra..Als je geld over hebt (en wanneer hebben we dat echt :) ) en erg zeker bent van je zaak dan zou je zoiets kunnen proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door Baloes op 23-04-2014 16:21 ]

• Brogala
  • Niet online
Bedankt voor uw interesse.

Het is helaas geheel onbekend of deze variant nog terug zal komen.

Op dit moment heeft geen van onze vele leveranciers in Nederland en Duitsland hier voorraad van liggen.
Gezien het artikel ook niet meer in het assortiment te vinden is bij onze leveranciers, is de kans zeer groot dat het product "end of life" is en daarom niet terug zal komen.

Aftermarket koeler doe ik maar even niet. Ik ga gewoon die €300 die ik heb houden (zijn m'n ouders ook blij, ben sinds de nieuwe PC altijd blut geweest, haha).

Als ie ooit nog terugkomt koop ik 'm, maar voor nu hou ik m'n geld.

• mitsumark
oscar2oktober schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:22:
Verschilt niet zo heel veel.
Hier een review waar ze daadwerkelijk verbruik kunnen meten.
http://www.techpowerup.co...HD_7970_Lightning/26.html
http://www.techpowerup.co...SI/R9_280X_Gaming/24.html
Pagina: 1