• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
De computer van mijn ouders geeft sinds een paar dagen geen beeld meer. Na het voelen van de poorten op de videokaart meende ik dat de videokaart niet goed in het slot zat (vrij veel speling). Nadat ik deze eruit heb gemaakt, de computer een beetje schoongemaakt, en de kaart weer terug heb gestopt, veranderde er NIETS.
Nog steeds geen beeld. Er is een on-board VGA-poort, maar óf deze werkt niet, óf ik krijg 'm niet aan de praat. Heb de grafische kaart eruit gehaald, de VGA-kabel in de on-board poort gestopt, even de power eraf gehaald (een minuut ongeveer) en wederom de computer opgestart. Weer geen beeld. De fan de videokaart draait trouwens wél.

Wat nu?

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:22

ricardo246

Life's what you make it!

Heb je wel beeld tijdens het opstarten? Zie je dus de post met daarin de optie om in de bios te gaan?
Zo ja --> in de bios gaan, daar zit een optie om de onboard VGA aan te zetten, dit staat nu uit of op auto omdat er een aparte videokaart in zit / in zat.
Heb je de monitor ook getest op een andere PC?
Je kan ook proberen je bios te resetten, dat heeft meer effect dan de stroom eraf halen.

[ Voor 14% gewijzigd door ricardo246 op 20-04-2014 14:42 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• jorrit91
Ik krijg helemaal geen beeld te zien op de monitor als ie aan de desktop hangt. Nul. De monitor ook even getest door 'm aan een laptop te hangen, dat werkte volledig zonder problemem...

[ Voor 8% gewijzigd door jorrit91 op 20-04-2014 14:43 ]

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 15:31

waseland

War... war never changes

Welke monitor gaat het om?

Welke videokaart gaat het om?

Welke aansluiting gebruikte je hiervoor?

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:22

ricardo246

Life's what you make it!

1. Grafische kaart eruit
2. Bios reset
3. opstarten met de onboard

[ Voor 12% gewijzigd door ricardo246 op 20-04-2014 14:43 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• jorrit91
Shit. Dat werkt ook niet. Heb de CMOS gecleard, daarna (dus met de videokaart eruit) de computer opgestart met de on-board vga-poort connected naar de monitor. Wederom niks. Heb wel het idee dat de computer gewoon doorstart, maar er wordt gewoon niks weergegeven.

• waseland

waseland

War... war never changes

Kabel misschien kapot? Heb je het met een andere kabel geprobeerd? Of anders probeer DVI (als dat gaat).

• jorrit91
Kabel werkt, want die kabel werkt ook met de laptop, zojuist nog even gecheckt. DVI heb ik niet tot m'n beschikking...

• waseland

waseland

War... war never changes

Heb je nog een andere monitor waar je de Desktop op aan kan sluiten? Zo ja? Doet hij dat hetzelfde?
Pagina: 1