Toon posts:

PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Leden,
Ik heb een vraagje.
Ik heb nog een oude desktop staan van jaartjes terug met de volgende configuratie:

- Thermeltake Tsunami Dream
- Asus A8N-E
- AMD Athlon 64 3500+ venice 2.2GHz, boxed
- Corsair 1024-3200c2 2x1gb, 2x512mb
- Thermaltake Big Typhoon
- Nexus technology NX 5000 500watt
- Geforce 7800GT
- Maxtor D33019

Nu is mijn vraag:
De experience index van windows is 4.2 en het is inderdaad nu niet de snelste. Maar raden jullie aan om moederbord, geheugen en processor te vervangen of gewoon een nieuw systeem?
Indien het eerste, welk moederbord, geheugen en processor raden jullie mij aan?
De computer gaat door de vrouw en kinderen gebruikt worden voor de alledaagse dingen. Niks bijzonders.

Alvast bedankt voor het advies!
Bas

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor office enzo gaat ie dus gebruikt worden?

Tja, dit is eerlijk gezegd allemaal oude shit. Een simpele AMD A8 gaat al veel sneller zijn in zowel GPU als CPU, dus een simpel APU systeempje moet al goed genoeg zijn.

Echter, wat je eerst kan proberen, is een SSD gebruiken, en kijken wat voor snelheidsboost dat geeft. Als je dan nogsteeds niet tevreden bent, kun je alsnog voor niet al teveel een veel sneller systeem in elkaar zetten.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik dan liever voor een nieuw systeempje ga...
Wat zou je me aanraden qua onderdelen? Een intel georienteerd systeem mag ook ;)
Maar gebruik het liefst nog wel dezelfde systeemkast, koeler, DVD-writer etc....
Dus nieuw moederbord, processor en Ram?? of zie ik iets over het hoofd?

Voor wat betreft gebruik: internet, office, fotoboekje in elkaar knutselen, spelletje voor de kids (zijn 2 en 5) etc...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2014 14:04 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Neem het budget systeem. 230 euro inclusief de ssd en klaar ben je.

[BBG] Budget- en Basissysteem mei 2014

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waar, maar ik heb op zich een goede kast en voeding. Kunnen die niet hergebruikt worden?
Er moet alleen wel een full size ATX bordje in...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2014 14:17 ]

• Reepje
  • Niet online
Tuurlijk. Bestel alleen wat je nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Kan in de tsunami ook een micro atx bordje?

• Reepje
  • Niet online
Dat weet ik niet uit mijn hoofd. Lees de gebruiksaanwijzing eens door, of zoek het op.

Verwijderd

Topicstarter
;) is ook zo...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De vraag is wel: wat wordt ermee gedaan.

Voor een beetje internet + office taakjes zou ik een intel Pentium nemen, moeten er ook spelletjes op gespeeld worden, zou ik zelf gaan voor een AMD A8, wel iets duurder, maar veel meer grafische kracht.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Ach, het is voor mijn vrouw en de kids van 2 en 5. Voornamelijk internet (facebook, bankzaken, etc) en de incidentele office dingen. Denk dat het vooral fotoboeken fabricage wordt ;) De kinderen vinden af en toe een spelletje wel leuk, maar dit is zeker geen COD of Crysis... meer spelletjes.nl enzo...

Dus... AMD of Intel?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2014 14:34 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-02 20:09
Ben persoonlijk meer weg van het AMD systeem, evt kan je er iets trager geheugen inzetten, heeft vooral te maken met de grafische prestaties. Je gaat er hoe dan ook flink vooruit qua snelheid, die AMD 64 is echt al ... oud. Lang geleden dat ik die heb gebruikt :-)

Maar moederbord+processor+geheugen is al bijna het complete systeem. Je kast kan je houden, kan micro-ATX in (volgens een review), SSD erbij en evt een nieuwe voeding en je bent klaar voor de komende jaren.

Je kids zullen straks misschien niet direct Crysis gaan spelen, maar misschien wel andere spellen die toch wel profiteren van de AMD setup ipv de Intel. Maar heeft ook te maken met of je het budget ervoor over hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een advies voor een alternatief RAM?
Heb ik in deze opzet 2x4gb nodig of kan ik ook voor 2x2 gaan of 1x4 en later er nog wat bijzetten?
Dan nog een vraagje, je zegt wellicht een andere voeding. Waarom zou ik een andere voeding nemen?

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 15:45:

Dan nog een vraagje, je zegt wellicht een andere voeding. Waarom zou ik een andere voeding nemen?
Omdat een voeding slijt. Een versleten voeding kan je systeem onstabiel maken, of zelfs naar de maan helpen.
Omdat jouw voeding wellicht al 10 jaar oud is, is het onverstandig die nog te gebruiken.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:43

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 20 april 2014 @ 15:16:
Ben persoonlijk meer weg van het AMD systeem, evt kan je er iets trager geheugen inzetten, heeft vooral te maken met de grafische prestaties. Je gaat er hoe dan ook flink vooruit qua snelheid, die AMD 64 is echt al ... oud. Lang geleden dat ik die heb gebruikt :-)

Maar moederbord+processor+geheugen is al bijna het complete systeem. Je kast kan je houden, kan micro-ATX in (volgens een review), SSD erbij en evt een nieuwe voeding en je bent klaar voor de komende jaren.

Je kids zullen straks misschien niet direct Crysis gaan spelen, maar misschien wel andere spellen die toch wel profiteren van de AMD setup ipv de Intel. Maar heeft ook te maken met of je het budget ervoor over hebt.
Ik stem ook voor een AMD, maar als je nu bijv. een Athlon 64 X2 4200+ had gehad had je weer voldoende power gehad, maar die zul je wel nergens voor een 10tje kunnen halen ben ik bang...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank voor de respons.
AMD it is, en dan toch ook maar een nieuwe voeding.
Iemand nog suggesties voor het RAM?
Pagina: 1