Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook voor programmeren/vmware

Pagina: 1
Acties:

• stephan-v
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11 11:31
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
  • VMware / VirtualBox
  • Programmeren
  • Adobe CS6
  • Eventueel Dual boot Linux
Wat mag je laptop gaan kosten?

Ongeveer €1400,- een hogere prijsklasse is ook niet erg, zolang het zichzelf kan rechtvaardigen.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Zoals vermeld graag een ultrabook of een laptop die makkelijk mee te nemen is aangezien ik veel heen en weer reis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
  • Goed wat geheugen aangezien ik gebruik maak van virtuele machines, sowieso 4GB maar liever 8GB.
  • Scherm 13 - 15inch
  • Goede accuduur(minstens 4 uur)
  • Goed toetsenbord aangezien ik nogal wat weg zal tikken tijdens het programmeren.
Ik heb zelf al gekeken naar de Asus UX301LA-C4006H. Deze laptop staat het hoogste op mijn lijstje maar ik ben niet weg van het scherm. Touch screen is voor mij sowieso niet echt van belang en de 'glass coating' maakt mij bang voor reflecties. Toch is dit een beest van een ultrabook.

Daarnaast een Samsung Ativ Book 9 Plus, helaas zijn de prijzen voor dezelfde specs aardig hoger en heeft het beeldscherm ook een overbodig hoge resolutie terwijl windows 8 verre van 'retina proof' is.

De Acer Aspire V7-582PG lijkt mij ook een zeer goede kandidaat met 8GB een goede CPU en een dedicated videokaart. Toch heb ik niet veel goede verhalen gehoord over acer qua bouwkwaliteit. Dedicated GPU is wel een pluspunt aangezien een spelletje op z'n tijd nog wel leuk is(gaming niet een vereiste).

Het is een beetje jammer van de touchscreens waar ik toch niet echt gebruik van zal maken. Het liefste zou ik er gewoon windows 7 op willen knallen.

Hebben jullie nog een aanvulling op dit lijstje of tips?