Toon posts:

Advies aankoop videokaart oud systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg me af of iemand mij kan helpen bij de keuze van een videokaart. Ik heb een oude pc staan die ik wil aansluiten op mijn tv en voornamelijk wil gebruiken voor films kijken, eventueel wat oude spellen.

In de pc zit een geforce 9500GT fatality videokaart aangesloten, hier zit geen hdmi poort op en de kaart maakt veel lawaai.

Ik ben dus opzoek naar een silent videokaart met HDMI-aansluiting tot 50 euro. Nu zie ik dat mijn moederbord (ConRoeXfire-eSATA2) alleen een PCI-express x16 slot heeft. De meeste kaarten zijn PCI-express x16 2.0 of 3.0.

1. Kan ik videokaarten met PCI-express x16 2.0 of 3.0. gewoon op mijn moederbord aansluiten? Dit vergroot de keuze tussen videokaarten namelijk aanzienlijk.

2. Suggesties voor videokaarten zijn zeer welkom!

Groet,

Daniël

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-02 14:30
Wat voor soort Proc heb je? Mogelijk ga je een nieuwe kaart enorm bottlenecken. En is de vraag of je een 2.0 of 3.0 kaart kwijt kan dus helemaal niet relevant, die ruimte in de geheugenbus zal waarschijnlijk niet eens gebruikt kunnen worden.

Ik zou als ik jou was kijken naar een wat ouder simpeler kaartje. Een 4850 of een 5850. Zo verspil je het minste geld aan een kaart die je processor toch niet kan bijbenen. Zoek wat leuks in V&A dus.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:19
En welke voeding heb je?
Wat wil je met de kaart gaan doen?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

1. ja dat kan.
2. ik zou niet een echte gamekaart gaan zoeken, aan wat voor soort oude spellen zat je te denken? deze schalen meestal toch niet naar FHD resolutie, dus ik denk dat in principe een GT620/ HD6450 wel moet voldoen. deze kaartjes zijn ook nog eens zuinig. als je een 4770 oid gaat halen heb je al snel weer een pci-e stekker nodig.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de kaart dus vooral gaan gebruiken om een mediaspeler van mijn pc te maken. 95% voor films. Ik koop deze maand een nieuwe pc voor het gamen.

Ik heb een 400 watt voeding en processor is een intel duocore 6300 1.86 gig.

Ik zie dat de GT620 en HD6450 beide pci express 2.0 nodig hebben. Kan mijn systeem dat dan wel ondersteunen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2014 09:02 ]