Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht Boekhoudsoftware

Pagina: 1
Acties:

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-11 21:59
Ik ben op zoek naar boekhoudsoftware. Nu ken ik zelf wel al diverse leveranciers en programma's. Echter volgens mij is mijn blik te smal, en mis ik mogelijk juweeltjes die iemand anders al kent.

Mogelijke opties:
-EasyAdmin (€ 69 eenmalig) op excel gebaseerd. lokaal programma
-Exactonline (€ 29-59 p/mnd) in de cloud + app beschikbaar
Na een google rondje kwam ik uit bij :
-Kashoo accounting ( www.kashoo.com ) ook een cloud based financieel pakket, echter Engelstalig en ik weet niet de betrouwbaarheid van de leverancier en ondersteuning van Nederlandse wet en regelgeving

Het is software voor een startend bedrijf.
Leveren van financiële diensten.
Qua inkoop zal er weinig plaats vinden.
Qua verkoop veel facturen.
Debiteurenbeheer zal ondanks de vele facturen gezien het soort bedrijf, vrij beperkt blijven, echter inzicht in is altijd fijn.

Wensen:
-alle bijbehorende documenten (facturen eventueel contracten, "geprinte" facturen), digitaal op te slaan, zodat geen enkel papier bewaard hoeft te blijven
-of makkelijk te back-uppen of cloud based

Hebben jullie ervaring met bepaalde pakketen of ergens een pakket gezien die mogelijk ook zou voldoen?

EDIT 1
Ik zit nu in een inventarisatie fase. Het bedrijf wordt niet voor de zomer opgestart en de eerste werkzaamheden worden niet voor oktober verwacht.

[ Voor 6% gewijzigd door Tribledragon op 20-04-2014 21:56 ]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Verwijderd

Kijk eens naar Moneybird.

https://www.moneybird.nl/

Zelf erg veel plezier en samen met Nanda prima om je uren bij te houden en te factureren.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34
Gezien de business zou ik voor exact / unit4 of Afas gaan (als je financiële diensten levert zou ik niet voor een kleine speler op de markt gaan, ook ivm een eventuele groei van je klantenbestand).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Tribledragon schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:58:
-alle bijbehorende documenten (facturen eventueel contracten, "geprinte" facturen), digitaal op te slaan, zodat geen enkel papier bewaard hoeft te blijven
offtopic:
Denk je nog wel even aan de relevante wetgeving? Alles dat op papier binnenkomt of wordt verstuurd (bijv omdat de klant dat zo wilt) moet je op papier bewaren.

Je zou ook kunnen kijken of niet je (nog te selecteren?) accountant al een web-applicatie heeft, zo gebeurt het bij ons.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-11 21:59
Ik denk aan de relevante wetgeving. Voor mijn werk weet ik waar je aan moet voldoen om te mogen converteren van papier naar digitaal. Simpel en kort gezegd (te simpel en kort, maar geeft een goede richting).

Wat digitaal binnen komt, moet je digitaal bewaren, wat veel mensen niet beseffen, ook de e-mail. Deze laatste vind de belastingdienst behoorlijk belangrijk, echter als hij terug te halen is uit bijvoorbeeld de maandelijkse/jaarlijkse back-up is dat voldoende.

Wat binnen komt op papier mag je converteren als je dit volledig doet, dat betekend bijvoorbeeld in full color.

Een accountant gaan we niet nodig hebben, ben qua regelgeving aardig op de hoogte en er vind weinig bijzonders (in relatie tot wet en regelgeving/aftrekposten en investeringen) plaats in de onderneming.

Ik moet nog uitvinden of de software waarmee de dienst plaats vind/vastgelegd wordt, op een dusdanige wijze zou kunnen factureren dat er geen debiteurenbeheer plaats zou vinden. (echter deze software is nog niet uitgekozen)
In dat geval voldoet eigenlijk de meest simpele online boekhoudsoftware.

Ik breid het lijstje nu even uit:

-EasyAdmin
-Exactonline
-AFAS
-Unit4
-Webapplicatie accountant

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mooi er is over nagedacht :)

-

Ons secretariaat (van kleine MKB, zakelijke dienstverlening) is AFAIK blij met Accountview (http://nl.visma.com/).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ik zelf gebruik Kluwer software voor mijn zaak.
Meer bepaald het programma Briljant Expert Plus.
Alles wordt bij mij in de fiche van de klant opgeslagen (mails, PDF bestanden, foto's enz)

Voordelen:
- Kluwer heeft alles hier bij mij komen instellen
- Kluwer kan service bieden via VPN (vriendelijke mensen ook)
- Kluwer heeft het programma aangepast aan mijn noden
- Als je boekhoudkantoor ook Briljant gebruikt kunnen ze live inloggen (geen gedoe meer bij de boekhoeder)
- Offertes, stockbeheer, bestellingen, leverbonnen, servicebonnen, facturen... het kan allemaal met 1 pakket.

Nadelen:
- Duur pakket & dure service
- Vereist een snel netwerk als je het met meerdere personen wenst te gebruiken.
- In of exporteren van Microsoft & Libre office is onmogelijk
- Je kan PDF's van klanten opslaan in je facturatie pakket, maar als je veel PDF's per klant hebt wordt het als snel onoverzichtelijk.
- Memo's die je aanmaakt bij klanten zijn niet afdrukbaar.
- Je kan er weinig zelf aan veranderen (maar dat moet ook niet eens het ingesteld is)
- Geen gratis updates.
Pagina: 1