Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Op mijn iMac late 2010 werkt de externe Apple SuperDrive for macbook Air (dat zilveren kastje met USB kabeltje eraan)

Hoe kan dat? Volgens Apple zou die pas vanaf model 2012 of nieuwer moeten werken.

Overigens had ik nog niet de "mbasd=1" string aanpassing gedaan in de plist file (watte? http://www.hardturm.ch/lu...rdrive-work-with-any-mac/)

Dat wilde ik gaan doen, maar ik dacht eerst: even kijken of hij het zo ook doet. :) Toen kwam ik er dus achter dat ie het zo ook doet.
Op m'n mac mini late 2007 moest ik wel die string aanpassen in het plist bestand, voordat ie het daar deed :?

[ Voor 112% gewijzigd door autoreverse op 20-04-2014 13:53 . Reden: om een lang verhaal kort te maken :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
Welke OS X versie staat er op beide apparaten?
Misschien werkt het in Mavericks wel gewoon standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:11
Wat je doet met die aanpassing is eigenlijk tegen het systeem zeggen dat er meer stroom naar de USB poorten moet. Apple heeft al heel lang de mogelijkheid om de iPhone te kunnen laden via de Mac en die vraagt 1A terwijl officieel een USB poort maar maximaal 0.5A kan door geven.
Blijkbaar heeft apple het nooit veranderd dat de Superdrive dit automatisch kan doen. Weet alleen niet of het goed is voor je apple apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Het kan weinig kwaad voor je apparatuur. Vrijwel alle moderne systemen leveren makkelijk 1A+ op de USB poort. En eerlijk gezegd zie ik liever een systeem dat dat gewoon doet indien erom gevraagd word dan mensen die moeten hannesen met zo'n USB kabel met twee USB A plugs erop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
jort99b schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:54:
Welke OS X versie staat er op beide apparaten?
Misschien werkt het in Mavericks wel gewoon standaard?
Op de mac mini staat OSX Lion 10.7, op de iMac Mavericks 10.9.
Of het in Mavericks standaard werkt, ben ik ook wel benieuwd naar. Misschien kan iemand die nog de originele 10.6 op z'n iMac 2010 heeft staan dat even testen... :)