Toon posts:

[Win8.1] Account-wachtwoord onbekend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een erg stom probleem namelijk, mijn oma heeft een nieuwe computer gekocht en mijn oom dacht dat hij deze kon "installeren". Dit was niet het geval en was er puur mee aan het kutten. Wat is gebeurd: hij heeft dus blijkbaar een account aangemaakt een outlook account. Dus de PC doet het in principe, maar het wachtwoord voor inloggen is kwijt. Dus hoe kan ik deze terug vinden. Wat is geprobeerd:
- Standaard wachtwoorden ingevoerd
- Proberen het wachtwoord terug te halen d.m.v. wachtwoorden vergeten op live.com dit lukte niet omdat het niet mogelijk was de beveiligingscode naar de mobiele telefoon van mijn oma te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 19:00
Dat is dan bij het begin van de installatie. De snelste manier zal waarschijnlijk zijn om gewoon Windows 8 even opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat het probleem daarmee dus is, is dat er ten eerste office op geinstaleerd is door dell en het 2de is dat we er geen cd bij hebben gekregen van win 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die laptops zit toch gewoon een recoverypartitie? Meestal met ergens een snelkoppeling die die recovery start.

Een cd krijg je er al jaren niet meer bij.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt, maar we komen zeg maar niet verder dan het inlogscherm. Moet je dit in de bios aangeven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het waarschijnlijk het handigst als je hier je wachtwoord opnieuw aanvraagt.

https://login.live.com/lo...d=64855&snsc=1&cbcxt=mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aub voortaan het hele probleem lezen, want zoals ik al had gezegd had ik dit al geprobeerd en was het telefoonnummer verkeerd ingevoerd enig idee of dit ook werkt voor live accounts?
YouTube: How to Reset Dell Windows 8/7/Vista/XP Password?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn meerdere opties om via live.com het ww te achterhalen. Die heb je allemaal geprobeerd?

En waarom was het niet mogelijk om de code naar de telefoon te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 19:00
Doe wat ciris zegt. Start de computer opnieuw op en tijdens het boot-scherm verschijnt waarschijnlijk wel één of andere toets met boot-options waarbij je dan een recovery kunt starten.

Over welk model van computer gaat het?

[ Voor 10% gewijzigd door Aegir81 op 20-04-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet uit mijn hoofd vrijwel zeker dat het een inspiron 3000 is, maar 100% zeker dat het een inspiron is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 14:22
Gebruik gewoon deze tool:
http://www.password-changer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:21:
Weet niet uit mijn hoofd vrijwel zeker dat het een inspiron 3000 is, maar 100% zeker dat het een inspiron is.
Zit je nu op verdere reacties te wachten of heb je alle bovenstaande opties al geprobeerd? Zo ja, dan graag de uitkomst van die opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, de pc staat bij mijn oma waar ik waarschijnlijk zo heen ga, maar als dit het dus niet doet ben ik een soort van voor niks gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek dan uit of die Inspirion is voorzien van een recovery partitie en pak de Dell handleiding/internet erbij hoe je die recovery uitvoert.

Grote kans dat er dan weer gelijk een proefversie van Office wordt geïnstalleerd.

Je zou ook nog kunnen proberen het Administrator account van die 8.1 machine te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook adminaccount-wachtwoord kwijt?

https://account.live.com/password/reset lijkt mij de enige manier, als het wachtwoord echt kwijt is. Anders inderdaad een nieuwe installatie / nieuwe account.

offtopic:
Topictitel aangepast (was: "[Win 8.1]Windows 8.1 probleem"). Die titel zegt niets anders dan dat er Windows 8.1 wordt gebruikt en dat geldt voor een groot deel van de topics in dit subforum, zodat de titel vrij zinloos was ;) Graag volgende keer een duidelijkere topictitel kiezen: zie ook Het algemeen beleid #topicplaatsen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Kun je niet gewoon met DaRT het Administrator wachtwoord inschakelen en resetten om vervolgens een nieuw gebruikersaccount aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:54

TheVMaster

Moderator WOS
Trommelrem schreef op zondag 20 april 2014 @ 14:24:
Kun je niet gewoon met DaRT het Administrator wachtwoord inschakelen en resetten om vervolgens een nieuw gebruikersaccount aan te maken?
Probleem is dat het gaat om een Microsoft Account wat in Windows 8 is gebruikt, die kun je d.m.v. DaRT (of andere password recovery tools) niet resetten. De link die F_J_K gaf lijkt mij inderdaad ook de enige juiste.

Als je oma overigens voor Windows 8 al de beschikking had over email, dan kun je ook haar huidige emailadres 'omzetten' naar een Microsoft Account natuurlijk....dan hoeft ze ook niet meerdere accounts te onthouden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Daarom het administratorpassword wijzigen om daarna een extra gebruikersaccount aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
Om bij de recovery-opties te komen moet je tijdens het inloggen klikken op het 'afsluiten'-symbool en dan terwijl je shift ingedrukt houdt 'opnieuw opstarten' aanklikken. Je komt dan in een keuzemenu waarin je onder andere je computer kunt herstellen naar fabrieksstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oma heeft dus een papiertje gevonden met het wachtwoord erop.....
Toch allemaal bedankt voor de hulp!
Pagina: 1