• Deodutie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-03-2024
Beste tweakers,
In windows heb je de optie voor een sluimerstandknop.
Is er een header op mijn moederbord waar ik mijn reset knop op aan kan sluiten zodat deze als sluimerstandknop werkt.
Ik heb een pricewatch: ASRock FM2A75 PRO4-M

Alvast bedankt

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Je kan in je bios/eufi toch instellen wat je powerknop moet doen wanneer deze wordt ingedrukt? Of wil je m perse op je resetknop hebben?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:52
Gaat niet werken. Je mobo heeft geen aansluiting voor sluimerstand.

Je kan dit in windows zelf instellen wat de aan/uit knop moet doen.

Maar mijn advies, gebruik geen slaapstand of sluimerstand. Komt vaak genoeg voor dat drivers dit niet leuk vinden. Koop een SSD en je zult zien dat het opstarten geen slaap verwekkende aanschouwing meer is :9

[ Voor 43% gewijzigd door SpiriTNL op 19-04-2014 22:31 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@SpiriTNL, soms wil je gewoon snel je systeem 'uitschakelen' om later verder te gaan waar je was. Dan is sluimerstand wel prettig. Ik zet mijn Linux PC en laptop eigenlijk altijd in standby.

@Deodutie: Windows geeft de optie weer, omdat laptops die knop wel kunnen hebben. Helaas krijg je niet altijd de opties die voor je specifieke hardware beschikbaar zijn, dus zie je maar alles.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:52
Hero of Time schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:51:
@SpiriTNL, soms wil je gewoon snel je systeem 'uitschakelen' om later verder te gaan waar je was. Dan is sluimerstand wel prettig. Ik zet mijn Linux PC en laptop eigenlijk altijd in standby.
Weet ik, ik heb het vroeger ook wel gebruikt echter merk ik dat Windows hier vaak niet netjes mee omgaat.
Linux is wat dit betreft stukken beter.