Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Hulp bij het kiezen van een NAS/mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste twiekers,

Ik zie door het bos de bomen niet meer :9 dus ik heb even jullie hulp nodig.

Ik heb momenteel enkel een Samsung smart tv UE46D8000. Ik ben niet zo tevreden over de vlotheid van de bediening en dergelijke van het "smart" gedeelte. Daarom dacht ik een losse mediaplayer te kopen met enkele extra's.

Van een Synology nas zou ik deze dingen kunnen gebruiken:
- torrents downloaden met de nas zelve
- ip camera aansluiten
- bestanden benaderen via tablet en laptop

Via een XMBC mediaplayer (of andere) zou ik dan deze dingen gebruiken:
- alle films en iso's afspelen
- via een controle app op de tablet muziek afspelen naar de versterker zonder dat de TV aan moet. OPGELET! dan moet de mediaplayer wel een apparte geluidsuitgang hebben via SPDIF, dus niet langs de hdmi!

Liefst had ik al deze apartaatjes in één. En mogelijk bestaat het al maar daar moeten jullie even helpen :*)

Ik had de Lenovo Beacon gevonden. Maar ik vind er weinig specs van + deze heeft geen apparte geluidsuitgang :(
http://be.hardware.info/n...i-xbmc-en-intel-evansport

Weten jullie nog iets?
Bedankt!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:49

JT

VETAK y0

Je kunt natuurlijk ook met een mini-ITX bordje je eigen combi van NAS met mediaplayer maken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
@JT, Bedankt! Ik ga me daar eens in verdiepen. Maar moest er al zo een kant en klaar apparaatje bestaan dan gaat men voorkeur naar dat.

Verwijderd

Topicstarter
Weet er nog iemand een oplossing? bedankt! :)

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Copyright and left by SED...

• maikel124
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-11 10:20
Ik zou eens gaan kijken naar de Intel NUC-serie; moet je wel nog een SSD/HDD en RAM toevoegen, maar dan kun je voor 300 euro een prima apparaatje hebben dat alles kan wat jij wil. Afhankelijk van benodigde storage zou ik dan wel kijken voor een externe harde schijf.

Daarnaast blijft natuurljik de optie van zelfbouw (zoals eerder genoemd) een goede optie. De genoemde Intel NUC is dan overigens een goede instap- mogelijkheid.

linkje: http://tweakers.net/produ...xt-unit-of-computing-kit/

Verwijderd

Topicstarter
@SED: dat ding heeft toch geen HDMI of optische uitgang? ;)
Pagina: 1