Embedded windows key code niet automatisch opgehaald

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjeck
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:36
Beste mede-tweakers.

Ik zit met het volgende. Sinds een tijdje heb ik een nieuwe laptop waarvan - naar mijn vermoeden - de product key van windows 8/8.1 embedded staat op mijn BIOS. Ik kan dus niet 123 de code opzoeken o.i.d. Nu staat op het grote internet dat deze code bij 1) een her-installate of een fresh install van de juiste setup/iso van windows of 2) bij verkrijgen van meer onderdelen van windows, automatisch opgehaald en ingevuld wordt wanneer hierom wordt gevraagd. Door het zogeheten OEM Activation 3.0 van Microsoft.
Ik heb weer al het geluk dat dit bij mij niet het geval is. Ik ben ervan bewust dat er software is om de code alsnog te verkrijgen. Maar anderzijds lees ik dat dit vaak niet eens werkt mocht windows om de code vragen omdat er een soort compromis moet zijn in versies, software etc. Dus ik vermijd nog even het gebruik van dergelijke software, puur ook omdat ik zulke programma's niet vertrouw.
Mijn vraag is waarom bij mij de code niet automatisch opgehaald wordt en hoe ik dit kan oplossen mocht ik bijvoorbeeld ooit een ssd in mijn laptop willen plaatsen. Iso's zijn er..zie: http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only maar bij het starten van de setup wordt er gevraagd naar een code.....Weer elders lees ik dat vanwege een embedded code in BIOS/moederbord je niet eens een code hoeft in te voeren wanneer je een clean install doet. Maar daarvoor heb ik dan wel een (juiste) iso nodig..omslachtig dit.

Ik ben echt benieuwd wat hier nu het probleem is. Alvast bedankt voor elk respons

[ Voor 23% gewijzigd door tsjeck op 19-04-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Maak het ook veel mee dat zo'n productsleutel gewoon niet wordt opgehaald uit de firmware. Als je hem uit de ACPI tabellen uitleest en gewoon invoert met slmgr -ipk dan kun je daarna een slmgr -ato doen. Lukt dat niet, dan kan 020-7139240 altijd nog. Retourcode die je van 020-7139240 krijgt hoef je niet terug in te voeren. Een slmgr -ato is voldoende.

Ook hoef je bij het invoeren van de slmgr -dti bij 020-7139240 niet te wachten "en nu het volgende blok." Je kunt gewoon blijven doortypen. Als je een snel DTMF toestel hebt (dus geen GSM), dan kun je in één keer de hele code doorrammen en kan een activatie in minder dan een minuut.

[ Voor 28% gewijzigd door Trommelrem op 19-04-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjeck
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:36
Bedankt voor je bericht! Heb inmiddels mijn product key achterhaald. Wat ik mij nog verder afvraag is of mijn product key is gewijzigd na een update naar windows 8.1 of dat dit gewoon nog steeds de product key is van windows 8. Ik vraag me nu namelijk af welk iso bestand ik gebruiken kan/moet. 8.0 of 8.1. Ik verkreeg de laptop met windows 8.0

Ok, ik heb even gekeken. Bij de setup van windows 8 home, wordt vermeld dat mijn product key niet gebruikt kan worden. Er staat: u kunt deze productcode niet gebruiken om een handelsversie van windows 8 te installeren. Maar via een generic key lukt dit wel. Wat houdt dit bericht in? Zal een clean install dan wel werken als ik vooralsnog mijn eigen key moet invoeren? WIndows herkent dat het een OEM key is :s

[ Voor 44% gewijzigd door tsjeck op 20-04-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:56

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Windows 8.1 is een gratis update voor Windows 8. Als je je notebook hebt gekocht waarop Windows 8 was voorgeïnstalleerd, heb je daar ook de licentiesleutel voor. De updates veranderen daar dan niets aan het nummer zelf of wat bij dat licentienummer het bijhorende product is.