Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb, als ik download met Grabit of SABnzbd, continue last van een vastlopende computer. Ik weet niet wat het probleem is, mogelijk dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Dit probleem doet zich voor als ik een lange queue heb en het downloaden teminste langer duurt dan 15 minuten. Soms reageert de computer niet, soms is hij ontzettend traag. Gister ben ik in de gelegenheid gekomen om foto's te kunnen maken.

De downloadprogramma's geven aan dat mijn HDD (C:\) vol is. Dit is een SSD samsung EVO 840. Opvallend is dat het programma, de temps en de download locatie op de D:\ schijf is (een andere HDD, 7200 RPM). Kijk ik in 'deze computer', geeft dit scherm aan dat hier nog ruimte is.

Tevens zag ik in taakbeheer dat het geheugen vol stond. Kijkend naar de programma's en het verbruik komt dit niet overeen met de 8GB.

Eventwvr geeft de volgende fouten aan:

[Gebeurtenis ID: 482] svchost (1436) SRUJet: Een poging te schrijven naar bestand C:\Windows\system32\SRU\SRUDB.dat bij een verschuiving van 0 (0x0000000000000000) voor 4096 (0x00001000) bytes is mislukt na 0.000 seconden. Systeemfout 1453 (0x000005ad): Onvoldoende quotum beschikbaar om de aangevraagde service te voltooien. . Tijdens de leesbewerking treedt fout -1011 (0xfffffc0d) op. Als dit probleem zich blijft voordoen, wordt het bestand mogelijk beschadigd en moet het worden hersteld vanaf een vorige back-up.

[Gebeurtenis ID: 439] svchost (1436) SRUJet: Kan geen schaduw-header schrijven voor bestand C:\Windows\system32\SRU\SRUDB.dat. Fout -1011.

[Gebeurtenis ID: 454] svchost (1436) SRUJet: Het herstellen/terugzetten van de database is mislukt vanwege de onverwachte fout -1011.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2014 12:04 ]

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Het je al eens memtest86+ gedraaid? Ik denk toch dat er iets niet goed loopt.

Johann Sebastian Bach

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:52
Nutteloos

[ Voor 94% gewijzigd door SpiriTNL op 19-04-2014 22:01 ]

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-02 15:01
Heb je toevallig je swap uitgezet ? Aan het geheugen gebruik te zien kun je wel wat meer gebruiken. Dan heb je zonder swap wel een vastloper te pakken.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat je hiermee doelt op de swapfile zoals in onderstaande tekst wordt bedoeld?

2.Klik op Start en typ in het zoekvak de opdracht REGEDIT gevolgd door Enter.
3.Bevestig de waarschuwing met Ja.
4.Open de sleutel:
Hkey_Local_Machine\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management

1.Verander de waarde ClearPageFileAtShutdown van 0 in 1
2.Bewaar de verandering van het register.
Om deze nieuwe instelling te activeren dien je het systeem opnieuw op te starten.

Deze stond idd op waarde 0, maar heb ik veranderd naar 1.

Kijkend naar het virtueel geheugen is de wisselbestandsgrootte 1920 MB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een screen gemaakt tijdens het downloaden, op het moment dat hij nog niet is vastgelopen. Het lijkt aan het geheugen te liggen?

5 minuten later is er 3,5 GB in gebruik en het lijkt dat hij opbouwt.. Indien ik Grabit stop, blijft hij stabiel. Echter blijft hetzelfde aantal GB's in gebruik.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2014 12:04 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:05
Voor een topic in PMG ontbreekt wel een belangrijk deel, wat zijn de specs van je systeem? Heb je - zoals hierboven al gevraagd - al een memtest86+ gedraaid? Aangezien je het geheugen verdenkt? Heb misschien een "Killer" (onboard) netwerkkaart in je systeem?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
De memtest86+ heb ik nog niet gedraaid. Dit zal ik nog uitvoeren. Hier alvast de specs:

Kast: Fractal Define Mini
Voeding: Be quiet! Power Zone 650W
Geheugen: Kingston HyperX Beast 8GB: 2 x 4 GB - DIMM 240 pins - DDR3 - 1866 Mhz / PC314900 - CL9 - 1.65V
Videokaart: MSI GTX 770 Gaming 2 GB GDDR5 PCI Express 3.0 x16
C: Schijf: Samsung Evo 840 Basic SATA 600 512 MB cache
D/E: Schijf: Seagate Barracuda 1 TB SATA 600 7200 tpm - Buffer 64 MB
Moederbord: MSI z87M Gaming LGA1150 Socket - Z87 - USB3.0 Killer Gb LAN
Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz 4 cores - 6 MB cache - LGA12C Socket

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:52
Het lijkt mij meer op een memory leak.
Zijn al je drivers up to date ?
Vooral de netwerk drivers. En gebruik je de laatste versie van grabit en sabnzbd ?
Virus scanner uitschakelen, kijken wat er gebeurd.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:05
Je bent al de zoveelste de afgelopen 2 maanden die hier komt met een memory leak en een "Killer" netwerkkaart. Kijk of de drivers geupdate zijn en anders is de enige oplossing om even een losse netwerkkaart van bijvoorbeeld realtek te kopen en te installeren. Dat gaat sowieso werken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb inmiddels de memtest uitgevoerd. 17 uren later en 17 passes / 0 errors. Een printscreen:

Er waren inmiddels nieuwe updates van de drivers. Dit probeer ik nu en kom zsm met een update..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2014 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas met de update nog steeds hetzelfde probleem: vollopen van het geheugen..
Ik zal eens kijken voor een losse netwerkkaart.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Nieuwe netwerkkaart en het probleem is opgelost. Wat mij betreft kan het topic gesloten worden.

Iedereen bedankt.
Pagina: 1