Toon posts:

Windows 8.1 Professional en (Professional N)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb momenteel Windows 8.1 Professional.
Nou heb ik een CD met Windows Professional N (Met een N erachter).

Ik heb nu een geactiveerde Windows 8.1 Professional.
Werkt de zelfde activeringscode op 8.1 Professional N?

Hartelijk dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 10:43
Voor zover ik kan nagaan hebben alle edities een eigen activeringscode. De 8.1 Pro N code werkt niet op 8.1 Pro en vise versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kalix schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 19:35:
Voor zover ik kan nagaan hebben alle edities een eigen activeringscode. De 8.1 Pro N code werkt niet op 8.1 Pro en vise versa.
Pff, zucht.
Het sprak mij gewoon meer aan de 8.1 Professional N. (Dan kan ik zelf VLC, Winrar etc, installeren, dan dat voorgebakken Windows Applicaties).

Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:51
Volgens mij maakt het niks uit, het blijft een Windows 8.1 Pro met of zonder N

Het verschil tussen een N versie en een (gewone) versie:

Windows 8.1 N-versies bevatten de meeste functies van Windows 8.1, maar geven jou de mogelijkheid deze naar keuze aan te vullen. Er zijn drie Windows 8.1 N-versies: Windows 8.1 N,Windows 8.1 Pro N en Windows 8.1 Pro Pack N. De N-versies van Windows 8.1 geven je de mogelijkheid zelf je apps voor het afspelen van cd's, dvd's en andere digitale mediabestanden te kiezen. Als je kiest voor Windows Media Player 12, kun je deze, met de bijbehorende software, gratis downloaden.

*dit wist je dus al :)

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 19-04-2014 19:40 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 10:43
Het verschil zit hem in de media. Voor een N versie is een apart DVD nodig. Deze accepteert bij een clean install de code voor een niet N versie niet. Ik ben hier vaker tegen aan gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie mensen.
Dus eigenlijk mag het niet uitmaken met Performance/snelheid?

Kan nog altijd in Default Programs/Standaard Programma dingen uitvinken, en naar eigen keuze doen toch?

Nog een vraagje.. Windows Enterprise.. Werkt dat sneller dan Professional?
Heb de test versie uitgeprobeerd vanuit Microsoft site zelf, en het lijkt sneller te werken.. (Of ligt dat aan mij hehe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:51
Windows Enterprise zal niet sneller werken dan een andere windows versie. er zitten alleen extra items in die voor bedrijven handig kunnen zijn:

Overzicht van alle windows 8 versies inc functies

Wikipedia: Windows 8-edities

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Downloader91 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 19:48:
Windows Enterprise zal niet sneller werken dan een andere windows versie. er zitten alleen extra items in die voor bedrijven handig kunnen zijn:

Overzicht van alle windows 8 versies inc functies

Wikipedia: Windows 8-edities
Bedankt mijn vriend. Ik gun je wat stevige uploads.
Zijn er nog registry tweaks, wat het starten/afsluiten sneller maakt met mijn 840 EVO SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 19:50:
[...]

Bedankt mijn vriend. Ik gun je wat stevige uploads.
Zijn er nog registry tweaks, wat het starten/afsluiten sneller maakt met mijn 840 EVO SSD?
W8.1 start al sneller op dan mijn scherm warm is. Gemiddelde boot time bij mij is 15 seconden.
Zal wel snel genoeg zijn hé?

Edit: misschien dat je wel hier naar kan kijken.
http://www.askvg.com/mast...our-windows-8-super-fast/

[ Voor 13% gewijzigd door jordy-maes op 19-04-2014 19:56 . Reden: toevoeging link ]

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jordy-maes schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 19:56:
[...]

W8.1 start al sneller op dan mijn scherm warm is. Gemiddelde boot time bij mij is 15 seconden.
Zal wel snel genoeg zijn hé?
Bij mij 8 tot 10 seconden..
Kan altijd sneller vind ik.. Chrome/Firefox opent traag na 4 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:52
Je kan Windows 8.1 Enterprise als consument niet installeren, die is voor volume-licentiehouders en moet elke 90 dagen contact hebben met de juiste licentie-server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49
xFeverr schreef op zondag 20 april 2014 @ 13:07:
Je kan Windows 8.1 Enterprise als consument niet installeren, die is voor volume-licentiehouders en moet elke 90 dagen contact hebben met de juiste licentie-server...
Volgens mij gaat dat alleen op voor activatie dmv KMS en gaat dit niet op voor MAK keys. Overigens was het iedere 180 dagen (bij office via KMS is het iig 180 dagen).

Heb zelf bij mij op de volume license service center dezelfde keys staan voor windows 8.1N als voor de versie zonder N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:31

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 19:45:
Bedankt voor jullie reactie mensen.
Dus eigenlijk mag het niet uitmaken met Performance/snelheid?

Kan nog altijd in Default Programs/Standaard Programma dingen uitvinken, en naar eigen keuze doen toch?

Nog een vraagje.. Windows Enterprise.. Werkt dat sneller dan Professional?
Heb de test versie uitgeprobeerd vanuit Microsoft site zelf, en het lijkt sneller te werken.. (Of ligt dat aan mij hehe).
Windows 8 Enterprise is niet voor een consument te koop. De enige zaken die in de Enterprise versie extra zitten zijn Direct Acces, Branch Cache en Windows ToGo.....zaken die je als thuisgebruiker in ieder geval niet nodig bent.
Pagina: 1