Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

5.1 suround: Doe een goede daad, help een noob.

Pagina: 1
Acties:

• Gaendel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-11 15:07
Hey,

Na het jaren uitgehouden te hebben met een beeldbuis-tv, heb ik beslist over te stappen naar een flatscreen + suround systeem. Gezien mijn n00b-gehalte dacht ik bij jullie even advies in te winnen over het hifi-systeem.

Als versterker dacht ik aan een Onkyo TX-NR525. Goede kwaliteit, mogelijkheid tot het aansluiten van een 5.1 systeem, mogelijkheid tot draadloos kiezen van de te spelen nummer wanneer ik muziek speel via de versterker.

Wat de boxen en subwoofer betreft ben ik minder zeker. Ik zou opteren voor 'melkpakjes' (shoot me, experts) gezien ik niet genoeg plaats heb voor torens en deze ook niet heel mooi vind... Andere vereisten zijn: een 5.1 systeem (voor films), dat terzelfdertijd goed genoeg 2.1 geluid geeft als ik muziek afspeel via het systeem. De boxen zijn het liefst passief, anders moet ik ze elk nog aansluiten op de netstroom. Ik ben even (moest er toch langs) gestopt in de mediamarkt (ben geen expert) en de verkoper wou me een Bose Accoustimass 10 systeem aanraden (1200 euro incl. de Onkyo versterker waarvan hierboven sprake). Nu dacht ik gehoord te hebben dat Bose niet heel goed is. Vandaar de vraag: ik vermoed dat er betere systemen bestaan voor het geld, maar ik weet niet de welke... Iemand die me iets wenst aan te raden?

Pretty please? O-)

DANK

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Enigste echte tip is ga luisteren bij een goede hifi zaak wat de 1 fantastisch vind,vind de ander verschrikkelijk.
Kwa speakers zou ik zeker verder luisteren naar andere merken Teufel,Kef,B&W,M A etc. etc. doen zeker niet onder voor die bose , sterker nog denk dat ze de bose er ruim uitspelen.
Verder neem je eigen muziek mee naar de winkel een echt goede speciaal zaak zal daar niet van opkijken en je zeker te dienst zijn en je echt kunnen adviseren .
Daarnaast zou je kunnen kijken naar Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 kun je ook een boel uithalen.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• Gaendel
Bedankt Read. Was reeds gaan kijken in bovenvermeld topic, maar daar worden vnl. torens e.d. besproken. Ik bekijk de door jou opgesomde merken eens.. Jammer dat de websites van producenten van consumentenelektronica vaak zo'n soep zijn :)

Edit: ik twijfel tussen volgende sets.
(De b&w et50 en q accoustics q7000i zijn me te duur, 1100 euro incl versterker is het maximum)

- kef e305 (880 euro) + onkyo verrsterker tx nr525 (280 euro)
- bose accoustimas 10 (1100 euro incl. Onkyo)
- Focal bird 5.1 pack (570 euro) + onkyo (280 euro)

Draagt een van de systemen jullie voorkeur weg of denken jullie aan een gulden vierde weg?

Hartelijk bedankt.

[ Voor 46% gewijzigd door Gaendel op 21-04-2014 09:38 ]

• Read

Read

Join The Résistance

Heb je ze al beluisterd?
Afgaan op alleen spec's en uiterlijk kan vaak erg tegenvallen.
Je hebt de voorkeur voor melkpakjes zeg je, ik begrijp die voorkeur alleen je laat vaak een heleboel luisterplezier weg door alleen voor ultra klein te kiezen, denk eens aan bookshelf speakers die zijn een stukje groter maar leveren over het algemeen veel meer luisterplezier je koopt toch iets wat jaren mee moet.
Echt zoek een goede hifi zaak op en trek een paar uur er voor uit om jouw 5.1 systeem uit te zoeken.
Of misschien eerst een 2.1 systeem alleen stereo en dit later uitbouwen tot een 5.1.

[ Voor 7% gewijzigd door Read op 21-04-2014 10:23 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Melkpakjes en muziek. :N
Bose. :N
De setjes die je voorstelt. :N

Naar mijn mening kun je je geld beter stoppen in een receiver en 2 boekenplankspeakers als fronts (want vloerstaanders wil je helemaal niet). Als rears zouden 2 melkpakjes nog wel kunnen. Nog een center er bij en een sub en je bent beter af dan met al het eerder genoemde spul.

Ik sluit me helemaal aan bij Read. Niet uitzoeken op looks en specs en gaan luisteren. Uitbouwen van stereo naar surround is ook altijd een mooie weg om de kosten te spreiden.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Read schreef op maandag 21 april 2014 @ 10:21:
Je hebt de voorkeur voor melkpakjes zeg je, ik begrijp die voorkeur alleen je laat vaak een heleboel luisterplezier weg door alleen voor ultra klein te kiezen, denk eens aan bookshelf speakers die zijn een stukje groter maar leveren over het algemeen veel meer luisterplezier je koopt toch iets wat jaren mee moet.
Met hem :)

Tussen een melkpakje en een vloerstaander zit nog wel iets. Zelfs monitoren zijn er van behoorlijk klein tot eigenlijk best aan de maat. Zoek eens de formaten op van een Boston Acoustics A23, A25 en A26. Kleine speakers (al valt dat over de A26 te betwisten) die kwalitatief al meer geluid geven dan de eerder aangehaalde speakers. Persoonlijk was ik ook onder de indruk van de Monitor Audio Radius HD-reeks, kleine speaker met een goed geluid. Durf alleen niet te zeggen hoe die in het budget vallen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Read

Read

Join The Résistance

BTW waarom wil je eigenlijk melkpakjes?
Misschien kun je es een foto plaatsen waar zich het 1 en ander moet gaan bevinden.
Voorbeeld : Boston Acoustics 4 x A 26 en een A 225C als center kosten je ongeveer 700 euro versterker die je aanhaalde ongeveer 280 euro dan zit je op op nog net geen 1000 euro dan zou je eventueel nog een stapje hoger kunnen gaan kwa versterker dan kom je op 1100 euro en heb je geen gemis van een subwofer waarvoor je dan eventueel kunt sparen (of kijk eens op marktplaats daar vind je vaak wel subs van boston voor rond de 200 euro 2 de hands en als je dat gaat vergelijken met jou melkpakjes dan is de boston set een stuk hoger kwa kwaliteit en muziek genot.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Read schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:13:
...heb je geen gemis van een subwofer...
Sterke uitspraak voor een relatief kleine gepoorte speaker met één 6,25" driver. Al zal een A26 (en A25 ook) zelfs zonder subwoofer beter klinken dan die kleine speakers die TS eerst aanhaalde.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Read

Read

Join The Résistance

FeaR schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:20:
[...]

Sterke uitspraak voor een relatief kleine gepoorte speaker met één 6,25" driver. Al zal een A26 (en A25 ook) zelfs zonder subwoofer beter klinken dan die kleine speakers die TS eerst aanhaalde.
Idd ik bedoel ook in de zin van ten opzichte van de "melkpakjes".
Moet erbij zeggen als ik alleen muziek luisterde ik normaal de sub ook niet aan had toen ik mijn A 26 nog had, ben ondertussen overgestapt op Quadral Quintas 505 op de front en op de achterkanalen de CS 26 van BA.
Ik heb zelf ook een tijdje de CS 26 (ook 6,5 inch driver) op de voorkanalen gehad en moet zeggen dat ik die nog fijner vond klinken dan de A26 (heb wel een kleine woonkamer 4 x 4 m ).
(edit)
Ik zag trouwens dat de A 26 op dit moment word aangeboden voor 99 euro dus mijn prijsstelling klopt niet
het word dan dus 4 x A 26 voor +-400 euro en de A 225C voor +-129 euro word samen +-530 euro + versterker TS 280 euro is dan dus +-930 euro dan kun je dus nog de Boston ASW250 sub erbij nemen voor 199 euro zit je rond het bedrag van 1100 euro lijkt me een prima setje en ik denk zeker als je de hele set tegelijk afneemt bij 1 zaak dat je er nog wel iets geld vanaf kunt krijgen.
Maar vergeet de eerste tip van mij niet en ga luisteren misschien vind je het wel helemaal niets, het zijn jou oren.

[ Voor 32% gewijzigd door Read op 22-04-2014 20:40 ]

• Gaendel
Heel erg bedankt iedereen. Ik wou vooraleer te gaan luisteren inderdaad wat meer te weten komen welke richting ik uit moest zoeken, wat er op de markt is, en welke mogelijke oplossingen jullie voorstellen. Vaak richten verkopers zich ook op bepaalde merken, vandaar dat ik eerst bij jullie eens wou polsen...

Groeten..
Pagina: 1