Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437848

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op mijn vakantietrip naar Indonesië over 2 maanden ben ik van plan om elke dag te gaan vloggen voor YouTube. Nou heb ik al veel informatie gevonden, gelezen en welke camera's andere vloggers gebruiken maar ik twijfel nog over welke ikzelf zal aanschaffen.

Eisen/wensen:
- Budget is ca €200,- (max €250,-)
- 1080P (Full-HD) filmen
- Goed kunnen filmen bij weinig licht
- Goede microfoon
- Beeldstabilisatie
- Compactcamera-formaat

Uitgebreide foto-functies zijn niet nodig aangezien ik daarvoor mijn spiegelreflex mee neem voor echte fotografie, gaat dus puur en alleen om het goed kunnen vloggen. Redelijk goed kunnen zoomen zou wel mooi zijn in Indonesië maar is geen pré.

Nou twijfel ik tussen de volgende camera's:
- Canon Powershot S110
pricewatch: Canon Powershot S110 Zwart
http://www.canon.nl/For_H...PowerShot_S110/index.aspx

- Canon Ixus 255 HS
pricewatch: Canon Ixus 255 HS Zwart
http://www.canon.nl/For_H...US/IXUS_255_HS/index.aspx

- Canon Ixus 265 HS
http://www.canon.nl/For_H...US/ixus_265_hs/index.aspx

Vergelijking tussen de drie:
http://www.usa.canon.com/...&compare=0901e0248079e955
(Ixus 255 HS = Powershot ELPH 330 HS)
(Ixus 265 HS = Powershot ELPH 340 HS)

Graag lees ik jullie advies en tips tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Een aantal van je vereisten zijn niet verenigbaar met elkaar.
Goed kunnen filmen in full HD bij weinig licht en een apparaat ter grote van een compact camera. Dat gaat niet lukken. En al helemaal niet voor rond de 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie.
Volgens mij kan dat wel degelijk, onder 'goed' heb ik het over deze kwaliteit:
YouTube: Canon S110 / 1080 / 24p / H.264 / stabilized night sample video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:13
Je vertelt niet wat voor spiegelreflex je meeneemt, maar kan je daar niet mee filmen?

Je kan misschien ook kijken naar een action cam? Daar kan je dan je vlog mee filmen, maar met de (meegeleverde) onderwaterbehuizing kan je hem ook gebruiken als je gaat duiken bijvoorbeeld (als je Bali aandoet, zeker gaan duiken!).

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 19-04-2014 16:33 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madass
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-05 12:21
Anoniem: 181786 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 16:25:
Een aantal van je vereisten zijn niet verenigbaar met elkaar.
Goed kunnen filmen in full HD bij weinig licht en een apparaat ter grote van een compact camera. Dat gaat niet lukken. En al helemaal niet voor rond de 200 euro.
Olympus E-P5 komt het dichtst in de buurt en het ziet er nog eens super hip uit. Je kan het alleen niet voor 200 euro krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de Nikon D3000 waarmee ik niet kan filmen, wat tevens ook niet handzaam zou zijn om daarmee elke dag mee te moeten lopen, denk ik. Over die action cam om ermee te gaan duiken is wel erg handig trouwens, Ik heb er alleen 0 verstand van.

Een onderwaterbehuizing voor de bovengenoemde camera's bestaan ook maar die zijn zelf duurder dan de camera zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Correct me if i'm wrong maar vlogging is toch de camera op jezelf richten en vertellen wat je die dag hebt gedaan/meegemaakt? Of wil je gewoon alles wat je meemaakt op film hebben? Ook snap ik niet zo goed waarom je de D3000 blijkbaar wel meeneemt maar niet wil gebruiken?

Ik ben in 2012 een maand in Indonesië op vakantie geweest (Sumatra, Java en Bali) en ik had een Sony NEX-5n en een Nikon Coolpix S9100 altijd bij me. Ook veel medereizigers hadden eigenlijk altijd gewoon een DSLR of bridgecamera om hun nek hangen. Ik denk dat je enorme spijt gaat krijgen als je nu een goedkoop 200 euro cameraatje gaat kopen en dan bij thuiskomst merkt dat het beeldmateriaal (of het nou film of foto is) gewoon ondermaats is. Kan je niet de D3000 inruilen voor eentje waar je wel mee kan filmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja inderdaad, en dan vertellen waar je naartoe gaat, wat je gaat doen enzovoorts. Een soort 'review' van je dag. Zo'n soort concept maar dan van m'n vakantietrip in Indonesië, kijk maar naar een paar filmpjes zodat u ziet wat ik wil gaan doen; YouTube: BFvsGF

De D3000 neem ik wel mee, ga ik ook gebruiken om te fotograferen maar ik bedoelde dat het niet handzaam zou zijn als ik de hele dag ermee zou gaan filmen terwijl ik de compactcamera zo uit m'n zak haal om iets te vloggen.

De D3000 inruilen om een DSLR te kopen met filmfunctie is ook mogelijk, levert meteen veel beter resultaat op dat niet te vergelijken is met een compactcamera. Ik zat ook te kijken naar een tweedehands NEX-5, zijn helemaal niet meer zo duur! Ik zit er alleen mee dat ik het niet zo even uit m'n zak kan halen bij een spiegelreflex om iets te vertellen/laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-01 08:05
Ik zou in jouw geval zeker voor de S110 gaan. Hij is een tientje duurder dan de beschikbare Ixus. Ik weet niet of er veel verschil is qua filmen maar het youtube filmpje is erg goed toch? Ik heb de S110 maar daar film ik nauwelijks mee. Wat ik film ziet er goed uit.

Waar de S110 veel beter in is dan de Ixussen (of is het Ixi?) is foto's maken omdat er een grotere sensor en een beter objectief (met groter diafragma) op zit. Bovendien kan hij foto's in RAW opslaan waardoor je ze zonder kwaliteitsverlies nog kan bewerken. Aangezien je een DSLR hebt ga ik ervan uit dat je wel een wat gevorderde fotograaf bent en niet alles in auto fotografeert en ook hier is de S110 beter omdat je alles kan instellen. Je geeft aan dat je verwacht niet alle dagen je DSLR mee te nemen. Op die dagen kan de S110 hem prima vervangen en hij past nog gewoon in je broekzak.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:41
Kijk ook eens naar een Canon Legria mini. Goede beeldkwaliteit en fisheye lens waarmee je veel in beeld krijgt. Eigenlijk perfect voor vlogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:40

Bever!

3

Ik zou in ieder geval een camcordertje kopen, bijv jvc heeft de 315 op 249 euro. Prima waar voor je geld en kan je daarna ook nog goed mee filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips en ideeën.

Ik heb zelf ook meer de neiging om naar de S110 te gaan, bedankt voor het delen van je ervaring Streup! Een echt camcorder is natuurlijk ook mogelijk, daar zat ik ook aan te twijfelen maar is toch niet iets wat je zomaar even in je broekzak stopt. De Legria Mini ziet er ook wel grappig uit, maar de fisheye lens.. is dat wel zo prettig om de hele vlog ermee te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 16:57
Ik zou kijken naar een camera met een uitklapschempje, zodat je jezelf kan zien terwijl je vlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:44

Barrycade

Through the...

Zoals al eerder gezegd: D3000 op marktplaats en voor de verkoopprijs en je 200 euro budget de D5200 (handig uitklapscherpje) of de D3200 (100 euro goedkoper dan de 5200 nieuw) halen.

En dan ga ik er wel even van uit dat je op de D3000 een VR kitlens of andere VR lens hebt. Dat maakt het gestabiliseerd filmen een stuk makkelijker. Geen gedoe met meerdere laders mee, je kan filmen met een polarisatiefilter voor overdag. Kortom profit aan alle kanten. (mijn inziens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat kan ook. Ik zat zelf te kijken naar de NEX-5, die heeft ook een uitklapbare scherm en is tweedehands erg in waarde gedaald. Zal ik beter dat kopen ipv een nieuwe S110?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237328

Ik zou er ook voor kiezen de D3000 weg te doen en daar bijvoorbeeld een D5100 voor aan te schaffen, dit wat oudere model is nog nieuw te koop, heeft ook een klapschermpje en voor je foto's bij weinig licht ook meteen een behoorlijk vooruitgang t.o.v. de D3000 dan heb je meteen en betere foto en video resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Anoniem: 437848 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:38:
Ja dat kan ook. Ik zat zelf te kijken naar de NEX-5, die heeft ook een uitklapbare scherm en is tweedehands erg in waarde gedaald. Zal ik beter dat kopen ipv een nieuwe S110?
Een klapscherm alleen is niet genoeg. Je wil het scherm zo kunnen draaien dat het onderwerp (jij dus) kan zien wat er gefilmd gaat worden. Ik weet niet wat voor draaischerm de NEX-5 heeft maar de 5N kan je iig niet zo draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244731

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Dat is de 5R. Let daar dus op.

[ Voor 39% gewijzigd door Ramon op 23-04-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ging eergisteren wat onderzoek doen en kijken bij de Mediamarkt en dat is inderdaad de NEX-5R. Supermooie kwaliteit! Ben echt verliefd op dat spiegelreflexkwaliteit in een klein jasje.
Pagina: 1