Ik kom er niet uit of dit geheugen compatibel is. (help)

Pagina: 1
Acties:

• keesellen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 21:46
4096MB DDR2/ 800 CompuStocx CL6 KIT

CSXA-LO-800-4GB-2KIT

Capaciteit 4 GB
2 x 2GB
Formaat Dimm
Type DDR2
Standaard PC6400
Frequentie 800 MHz
Aansluiting 240 pin
CAS-Latency CL6
Kit ja
Het voltage is niet bekend

Ik kan dit ddr2 geheugen kopen, maar weet niet of het compatibel is met dit moederboard.
MS-7345MSI (N1996 CMB Orange).
Iemand die hier meer verstand heeft als ik en mij wil helpen

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:48

Mavamaarten

Omdat het kan!

In de manual (van het moederbord, idd) staat
DDR2 800/667 SDRAM (8GB Max)
4 DDR2 DIMMs (240pin / 1.8V)
Passen zal het sowieso, of het compatibel is vind ik ook niet direct terug. Waarschijnlijk wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Mavamaarten op 19-04-2014 14:39 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• keesellen
Heel tof, wat jij bedoeld staat in de manuel van het moederboard.
ik bedoel eigenlijk het voltage van het ddr2 geheugen, hoeveel dat is.
gr Kees

[ Voor 9% gewijzigd door keesellen op 19-04-2014 14:37 ]

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Het voltage van dat geheugen kan ik zo ook niet direct terugvinden.
Ofwel moet je op zoek naar een kitje waarvan je het voltage wél kan terugvinden, ofwel moet je het gewoon aanschaffen en proberen. Werkt het niet dan stuur je het terug.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:36
Waarom kijk je niet gewoon even op de QVL van jouw moederbord? Dan weet je het zeker dat het geheugen het gaat doen.

• keesellen
(Qualified Vendors List) waar kan ik die vinden?.
gr Kees

[ Voor 130% gewijzigd door keesellen op 19-04-2014 14:58 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:23

TommieW

Numa numa.

keesellen schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:56:
[...]

Is het gek als ik vraag wat de QVL van mijn moederboard is .
gr Kees
Qualified Vendor List. ;)
Om die te vinden, moet je even kijken op de website van de fabrikant van je moederbord. :)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:29
Bij DDR2 is de officieele standaard spanning 1.8V. Staat er bij die geheugenmodules niets vermeldt, dan mag je daar van uit gaan.

Speciaal overklokgeheugen zal een hogere spanning aankunnen (voor betere prestaties), low-power geheugen kan op een lagere spanning werken, maar alle standaardmeuk werkt op 1.8V.

Compustockx meldt zelf op hun eigen website ook niets speciaals of bijzonders over die geheugenmodules, anders dan dat het DDR2 is (en *dus* aan de DDR2 specificatie van 1.8V voedingsspanning moet voldoen) en dat Compustockx een JEDEC-lid is: de organisatie die die DDR-standaarden bepaald.

Van alles wat ik zo zie is dit gewoon heel doorsnee DDR2 geheugen dat prima bij je moederbord kan passen. Afgezien daarvan: sommige moederborden zijn wat kritisch en willen niet altijd goed werken met alle soorten geheugen. Daarom dat advies om risico's uit te sluiten door te zoeken naar een QVL lijst voor je moederbord: een lijst van welk geheugen succesvol getest is met dat moederbord. Maar goed, het kan zomaar zijn dat die lijst te oud is en de geheugens die er op staan niet meer verkrijgbaar - en dan zal je toch wat risico moeten nemen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor de QVL pakken ze een aantal veel gebruikte en populaire geheugentypes. Er staat vaak een disclaimer dat door de grote hoeveelheid geheugentypes en merken ze niet alles kunnen testen en in de lijst kunnen zetten. Het is maar een greep van wat er werkt met het moederbord. Ik kijk eigenlijk bijna nooit naar de QVL als ik een systeem samenstel, puur omdat het nooit een complete lijst is. Ik heb nog geen geheugen gehad dat echt niet wilde werken op 't moederbord. Ook bij laptops, die over het algemeen wat kieskeuriger zijn, nog geen weigering gezien.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hero of Time schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 15:45:
Voor de QVL pakken ze een aantal veel gebruikte en populaire geheugentypes. Er staat vaak een disclaimer dat door de grote hoeveelheid geheugentypes en merken ze niet alles kunnen testen en in de lijst kunnen zetten. Het is maar een greep van wat er werkt met het moederbord. Ik kijk eigenlijk bijna nooit naar de QVL als ik een systeem samenstel, puur omdat het nooit een complete lijst is. Ik heb nog geen geheugen gehad dat echt niet wilde werken op 't moederbord. Ook bij laptops, die over het algemeen wat kieskeuriger zijn, nog geen weigering gezien.
Ik heb het persoonlijk al wel meegemaakt, maar dat was een van de eerste DDR3-bordjes, dus compatibiliteit was toen nog niet echt optimaal. Maar zoals je al zei, die standaard van DDR2 is er voor een reden, de kans dat dit gaat werken is gewoon veel groter dan dat het niet zou werken.

• keesellen
Bedankt allemaal voor het meedenken.
gr Kees
Pagina: 1