In de huidige situatie heb ik 3 routers,
1: Kpn Xperia Box
2: Apple Airport Express (AAE)
3: Sitecom X4
Deze drie routers zijn nodig om in het hele huis WiFi te krijgen.
Ik dacht dit te kunnen vervangen met de Netgear R7000 (Nighthawk) (wifi op de andere apparaten uitschakelen)
Ik heb deze geïnstalleerd maar het wifi bereik is niet bijzonder, ik heb nog steeds plekken waar ik geen bereik heb.
Hij staat op mijn studeerkamer boven, en zodra ik een verdieping lager sta (hemelsbreed 2,5meter afstand + houten plafond) heb ik geen ontvangst meer!
De snelheid is hetzelfde als met de AAE.
Ik heb sowieso het idee dat het huis anti-WiFi is, het is een houten huis uit 1992, vrijstaand.
Ik snap niet waar het aan kan liggen, zou de router out-of-the-box niet goed ingesteld zijn?
Zijn er instellingen die ik zelf nog moet veranderen voor betere dekking?
De router-software is al up-to-date gemaakt.
Wat kan ik hier aan doen, wat is de oplossing?
1: Kpn Xperia Box
2: Apple Airport Express (AAE)
3: Sitecom X4
Deze drie routers zijn nodig om in het hele huis WiFi te krijgen.
Ik dacht dit te kunnen vervangen met de Netgear R7000 (Nighthawk) (wifi op de andere apparaten uitschakelen)
Ik heb deze geïnstalleerd maar het wifi bereik is niet bijzonder, ik heb nog steeds plekken waar ik geen bereik heb.
Hij staat op mijn studeerkamer boven, en zodra ik een verdieping lager sta (hemelsbreed 2,5meter afstand + houten plafond) heb ik geen ontvangst meer!
De snelheid is hetzelfde als met de AAE.
Ik heb sowieso het idee dat het huis anti-WiFi is, het is een houten huis uit 1992, vrijstaand.
Ik snap niet waar het aan kan liggen, zou de router out-of-the-box niet goed ingesteld zijn?
Zijn er instellingen die ik zelf nog moet veranderen voor betere dekking?
De router-software is al up-to-date gemaakt.
Wat kan ik hier aan doen, wat is de oplossing?
[ Voor 8% gewijzigd door Martijn.L op 19-04-2014 14:10 ]