Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netgear Nighthawk: Valt tegen of verkeerde instellingen?????

Pagina: 1
Acties:

• Martijn.L
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-11 20:12
In de huidige situatie heb ik 3 routers,
1: Kpn Xperia Box
2: Apple Airport Express (AAE)
3: Sitecom X4
Deze drie routers zijn nodig om in het hele huis WiFi te krijgen.
Ik dacht dit te kunnen vervangen met de Netgear R7000 (Nighthawk) (wifi op de andere apparaten uitschakelen)
Ik heb deze geïnstalleerd maar het wifi bereik is niet bijzonder, ik heb nog steeds plekken waar ik geen bereik heb.
Hij staat op mijn studeerkamer boven, en zodra ik een verdieping lager sta (hemelsbreed 2,5meter afstand + houten plafond) heb ik geen ontvangst meer!
De snelheid is hetzelfde als met de AAE.
Ik heb sowieso het idee dat het huis anti-WiFi is, het is een houten huis uit 1992, vrijstaand.
Ik snap niet waar het aan kan liggen, zou de router out-of-the-box niet goed ingesteld zijn?
Zijn er instellingen die ik zelf nog moet veranderen voor betere dekking?
De router-software is al up-to-date gemaakt.
Wat kan ik hier aan doen, wat is de oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn.L op 19-04-2014 14:10 ]

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Beste locatie, over het algemeen om een accespoint te plaatsen is in het trapgat in de middelste verdieping. Dan heb je het beste bereik over het algemeen.

Je zou op een van de routers ( waarom heb je geen AP's genomen ? ) ook nog DD-WRT of dergelijke software kunnen plaatsen, hiermee kan je misschien het bereik nog wat boosten.

[ Voor 36% gewijzigd door Fatal Mind op 19-04-2014 14:13 ]

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Ik heb recentelijk een WNDR3700 (die al een uitstekend bereik had) vervangen door een R7000.
Het is er marginaal beter op geworden. Ik heb een groot huis met betonnen vloeren en van kelder tot zolder goede ontvangst.
De R7000 bevind zich in de kelder-ingang bovenin onder de trap naar de eerste verdieping. In principe dus in het trapgat. de router hangt tegen de muur en de antennes staan redelijk vreemd. Ik heb veel geëxperimenteerd met de stand van de antennes om de het bereik overal goed te krijgen.
Ik ben hier op uitgekomen:

Afbeeldingslocatie: http://i218.photobucket.com/albums/cc204/MaQiQo/router_zps520d10e2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Masimo op 20-04-2014 00:10 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Ik denk dat je verwachtingen niet juist waren. Draadloos netwerk is van veel factoren afhankelijk. De nieuwe versies die uitkomen hebben niet zozeer een beter bereik, er is vooral veel verbeterd op het gebied van throughput.

Ik ben dus bang dat je het niet met een enkel device gaat oplossen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Sluit me volledig aan bij de vorige spreker. Je kan moeilijk voorspellen of een router in jouw specifieke situatie goed presteert. De "beste uit de test" hoeft niet persé in je eigen set-up de meest geschikte router te zijn.
De aanschaf van de R700 heeft voor de aanwezige wifi-N clients maar tot een kleine verbetering geleid.
Ietsje beter bereik, en daarmee iets snellere verbinding.
Kijk ik echter naar mijn laptop met een Intel AC 7260, dan is de R7000 een enorme sprong vooruit. File-transfers halen op 5GHz met gemak netto tussen 30 en 40MB/sec (240-320Mbits/sec). Ik zit een metertje of vijf van de router met 1 bakstenen muur ertussen.

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
In mijn geval is het verschil tussen mijn oude WNDR3700v1 met openwrt trunk en nu de Nighthawk zo'n 10 db in Inssider. Qua snelheid maakt het niet uit.

Wel heb ik nu ook bereik in de tuin, het signaal van de 3700 viel totaal weg in de tuin.

Router hangt in de meterkast, niet ideaal maar wel mooi uit het zicht.

Enige wat mij opvalt is dat mn 2.4 ghz netwerk 450 Mbps als max aangeeft en m'n 5ghz geeft 54 Mbps aan. :?

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 12:54
Heb je de opties bij qos aangevinkt? Die moeten aan staan om de volledige snelheid te halen. Anders gaat het inderdaad max 54 Mbps

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
bramv82 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 07:31:
Heb je de opties bij qos aangevinkt? Die moeten aan staan om de volledige snelheid te halen. Anders gaat het inderdaad max 54 Mbps
ja, WMM staat aan voor beide frequenties.

Verwijderd

Ik het ook een R700 maar ik vind het bereik ook niet echt geweldig. Eigenlijk gewoon een tegenvaller. Mijn oude wnr 3500v2 met dd-wrt was veel beter. Dd-wrt kan ook op de R7000 maar je kunt de antenne hierbij niet versterken. Wel instellen maar werkt niet.
Pagina: 1