Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

TV met 100hz refresh rate minstens 42 inch

Pagina: 1
Acties:

• Nomercydl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-05 21:47
Hallo
Ik wil een nieuwe Tv kopen, tenminste met 100hz refresh rate op tweakers zie je altijd geoptimaliseerde hz en normale echte refresh rate maar bij tv LG 42LN6138 zie je alleen de geoptimaliseerde refresh rate, ik heb ook bij youtube gekeken en op internet maar ik kan niks vinden en ben niet zo zeker, kan iemand me helpen met hoeveel hz deze tv heeft of vinden van een tv met 100/200 hz refresh rate en minstens 42 inch tot 550 euro.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat wil je er op aansluiten? HDMI zit eigenlijk altijd vast op 50 of 60hz dus... of zoek je iets waar VGA/DVI/Displayport op kan? Wat bedoel je precies met Hz? "versoepeling" van materiaal of wil je een knipper-backlight?

• Nomercydl
Ik wil straks Hdmi er op aansluiten (voor ps4) en ook gewoon kpn digitale televisie. Met hertz bedoel ik aantal keren dat beeldscherm in 1 seconden komt, ik ben er niet zo goed in maar ik zie wel verschil met tv 100 hertz refresh rate en gewone tv met 50 hertz bijvoorbeeld, maakt geoptimaliseerde hertz eigenlijk veel uit ?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Beide bronnen zijn 50 of 60Hz voor je. En afhankelijk van het soort backlight staat hij óf constant aan (meeste LED's), óf de refreshrate zit rond de 1000Hz, zoals veel CCFL's. Veel 100Hz TV's zitten "beelden er tussen" te bedenken. Die Sony TV die vanochtend door GoT got gereviewed is kan dat ook. Doorgaans verhoogt dat je latency en is het niet altijd even fijn om naar te kijken. Die Sony W8 ondersteunt echter ook gecontroleerde backlight blinking, zodat de 24Hz van veel films samen kunnen vallen met software matig aan/uit zetten van de backlight. Net zoals in de bios. Die Sony W8 had trouwens maar 24ms input lag in game-mode, wat niet verkeerd is voor een moderne TV.

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 19-04-2014 14:22 ]

• Nomercydl
Hmm okey dankje, welke tv zou je aanraden dat ik straks mooie scherpe beelden heb tijdens gamen maar wel in mijn budget ik hoef geen tv's met 400 refresh rate ofzo iets maar ik denk dat het toch wel beter is als hij tenminste 100 hz heeft als refresh rate, ik vind trouwens Sony W8 echt een mooie tv maar hij is toch wat te duur :(

[ Voor 12% gewijzigd door Nomercydl op 19-04-2014 14:42 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
De LN6138 heeft een 50Hz paneel, net als alle andere modellen binnen de 6 series van LG. Op sommige websites kan het zijn dat er wordt gezegd dat het een 100Hz / 120Hz paneel betreft, maar dit gaat over black frame insertion. Niet vergelijkbaar met een 100Hz paneel waar beeldinterpolatie wordt toegepast.

Misschien verstandig om DIT eens door te lezen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 21:08

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies. Ik verplaats je daarom even naar het betreffende subforum. Succes!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je gaat gamen, heb je helemaal niets aan die honderden Hz want dat zorgt alleen maar voor input lag dat een game minder goed speelbaar maakt. Je kan beter kiezen voor een tv met een erg lage input lag zoals bijvoorbeeld de W655 van Sony of de wat duurdere W805.

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11 10:25

ormagon

Definitely Maybe

HDMI levert maximaal 60Hz op 1080p, voor je Playstation 4 heb je dus niets aan meer. Bij meer Hz gaat de tv er zelf beelden tussenin bedenken en dat levert foutjes op, daarnaast verhoogt het je input lag. Je game zal er absoluut niet prettiger uitzien met een tv die meer dan 60Hz levert.
Pagina: 1