Beste tweakers,
Helaas heb ik laatste tijd last van het uitvallen van mijn PC. Ik weet dat er veel over dit probleem te vinden is, maar helaas heb ik nog geen oplossing gevonden.
Wat ik het raarst vind, is dat dit probleem pas sinds deze maand (april 2014) speelt, terwijl ik niks heb veranderd aan mijn pc. Het laatste wat ik heb veranderd is mijn HD5850 vervangen voor een GTX770. Dit was enkele maanden geleden. Ik heb toen ik de videokaart erin heb gezet het systeem flink aan het werk gezet (AC: Black flag was net uit, gespeeld op Very high settings etc), maar heb toen geen problemen ondervonden.
De redenen dat ik dus niet zo 123 zou weten wat het kan zijn:
- Het gebeurd 'random' (dus niet om de 30 minuten, of tijdens het gamen)
- Het gebeurd sinds kort (niks aangepast aan systeem)
- Heb temps gecontroleerd, die zijn allemaal heel netjes
Specs:
- Intel 2500k (al tijden niet overgeklokt, draait al half jaartje op standaard kloksnelheid)
- CoolerMaster EVO 212 CPU koeler
- MSI GTX770 Twin forzr gaming
- BeQueit 530W voeding
- 2x4GB Gskill ripjaws ram
- CoolerMaster HAF 912 plus kast met 2 grote 200mm fans en 120mm achter fan
- 640gb hd en 40 en 120gb SSD's.
- Gigabyte z68 moederbord (als iemand type wil weten zal ik dat even opzoeken)
Als je dit lijstje ziet zou je denken misschien is de voeding niet krachtig genoeg, maar ik heb dus enkele maanden zonder problemen met deze kaart en voeding games gespeeld. Verder valt de PC vaak gewoon uit bij het 'browsen' / onder weining load.
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Helaas heb ik laatste tijd last van het uitvallen van mijn PC. Ik weet dat er veel over dit probleem te vinden is, maar helaas heb ik nog geen oplossing gevonden.
Wat ik het raarst vind, is dat dit probleem pas sinds deze maand (april 2014) speelt, terwijl ik niks heb veranderd aan mijn pc. Het laatste wat ik heb veranderd is mijn HD5850 vervangen voor een GTX770. Dit was enkele maanden geleden. Ik heb toen ik de videokaart erin heb gezet het systeem flink aan het werk gezet (AC: Black flag was net uit, gespeeld op Very high settings etc), maar heb toen geen problemen ondervonden.
De redenen dat ik dus niet zo 123 zou weten wat het kan zijn:
- Het gebeurd 'random' (dus niet om de 30 minuten, of tijdens het gamen)
- Het gebeurd sinds kort (niks aangepast aan systeem)
- Heb temps gecontroleerd, die zijn allemaal heel netjes
Specs:
- Intel 2500k (al tijden niet overgeklokt, draait al half jaartje op standaard kloksnelheid)
- CoolerMaster EVO 212 CPU koeler
- MSI GTX770 Twin forzr gaming
- BeQueit 530W voeding
- 2x4GB Gskill ripjaws ram
- CoolerMaster HAF 912 plus kast met 2 grote 200mm fans en 120mm achter fan
- 640gb hd en 40 en 120gb SSD's.
- Gigabyte z68 moederbord (als iemand type wil weten zal ik dat even opzoeken)
Als je dit lijstje ziet zou je denken misschien is de voeding niet krachtig genoeg, maar ik heb dus enkele maanden zonder problemen met deze kaart en voeding games gespeeld. Verder valt de PC vaak gewoon uit bij het 'browsen' / onder weining load.
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963