Toon posts:

Videokaart Repareren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een 8600GT 1GB die nu defect is. Het scherm flikkert, het word een second zwart. Na ongeveer 10 minuten werkt die meestal niet meer. Ik heb twee vragen. Hoe word dit veroorzaak (defecte VRAM? Soldeer? Capacitoren?). En kan ik deze kaart nog kan repareren?

ik weet zeker dat het niet aan andere componenten ligt. Ik het nu de videokaart vervangen en het systeem doet het helemaal.
Ook heeft de computer met de 8600GT het voor 4 jaar gewoon gedaan dus het kan niet aan de drivers liggen.

Ik heb gelezen over mensen die de videokaart even in de oven leggen. Dit blijkt te werken als het soldeer niet meer helemaal goed zit.

Ik hoor graag van jullie,

Verwijderd

Klopt,je kan als LAPMIDDEL de kaart een x afbakken in een oven. Er zijn hele topic op tweakers aan gewijd.

Maar nogmaals dit is een lapmiddel voor een paar weken/hooguit maar maanden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, leg het ding inderdaad eens in de oven. De 8800GT staat bekend om dit soort problemen. Na verloop van tijd gaan ze stuk. Dus probeer 'm te bakken en kijk of dat wat oplost, dan kun je er tijdelijk weer tegenaan.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Valt weinig te verliezen, in de oven ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Kreeg er geen notificaties dus dacht ik dat niemand wat had gezegd. Misschien heb ik dinsdag even tijd om de kaart te bakken. :P