[win2k] drive letters aanpassen van boot drive

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-12-2025

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Topicstarter
Beste mensen, vraagje:
Heb dual boot win98 (eerst) en win2k (vervolgens) geinstalleerd op 2 aparte partities op 1 drive. Heb ook 1 DVD drive en een CD-RW.
Nu is automatisch de drive letter assigment als volgt gegaan:
C: = WIN98
D: = DVD
E: = CD-RW
F: = WIN2K

Het liefst wil ik WIN2K op de D: en dat de DVD en CD-RW resp. E: en F: worden. Maar ik mag vanuit WIN2K (die dus op dat moment de actieve partitie is) de drive letter ervan niet veranderen.
Weet iemand hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen?
T.I.A.,
Dr.Bob

NERDCORE FOR LIFE

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 09:21
bij partition magic zit geloof ik iets van een DriveMapper, daar zou het waarschijnlijk wel mee moeten lukken.

• Otacon
volgens mij kan je ook gewoon je DVD en CDRW een andere letter geven en dan gaat Win2k auto naar D: dacht ik, don't blame me if i'm wrong

edit:

daarna rebooten natuurlijk he

[edit2]
dit kan in win9x weet nie of t ook bij win2k kan maar dat zal wel toch :?
[/edit2]

Verwijderd

cdrom en dvd zijn te veranderen in disk management (rechtsklik op my computer/manage/disk management, rechtsklik een device rechtsonder in beeld, kies "change path/drive letter" et voila.

Je bootdrive is waarschijnlijk C: win98, omdat daar de BOOT.INI en andere opstartbestanden in staan.

Toch kleine kans dat je de win2000-schijf van letter kunt veranderen naar D:

• Dr.Bob

Dr.Bob

Topicstarter
Nee, heeft niet uitgemaakt, om de cdroms op andere letters te zetten. The thing is: ik mag 't niet aanpassen omdat "Cannot modify the drive letter of your system or boot volume".

Dan maar eens kijken wat ik met PartitionMagic kan ...

Dr.Bob
Thanx so far

NERDCORE FOR LIFE

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-03 13:55
Dit kan met partition magic

[foutje]Otacom was me al voor 8-) [/foutje]

• Otacon
het is Otacon ja! :+

• Dr.Bob

Dr.Bob

Topicstarter
Too bad, het kan NIET met PartitionMagic. Ja, je driveletter aanpassen van je actieve bootpartitie kan wel, maar bij het opstarten daarna gaat ie klink lopen zeiken. Helaas had ik de Italiaanse demoversie, dus wat het probleem precies was, kwam ik niet uit. Maar nog tijdens het booten las ik een paar keer het woord 'error' en startte ie steeds opnieuw op.
Uiteindelijk met wat op de ESC geram kwam ik toch weer in W2K en heb ik e.e.a. weer kunnen herstellen -- zonder blijvende schade voor zover ik kan nagaan.

Nog andere manieren, of moet ik gewoon leren leven met een F: schijf voor m'n W2K ... :)

Dr.B

NERDCORE FOR LIFE

Pagina: 1