Na een paar uur te klooien met het systeem krijg ik het niet voor elkaar dat deze wil booten vanaf de SSD. (windows 7) De configuratie is bijna dezelfde als de BBG, op een andere behuizing en een DVD writer na:
De UEFI (bios) herkent de SSD prima, instellingen staan voor zover ik kan zien ook goed, windows wordt ook netjes geïnstalleerd, maar vervolgens weigert het systeem om van die schijf te booten/lezen. Wat ik gedaan heb:
- UEFI (BIOS) geupdate (was up to date)
- SSD in mijn eigen systeem gehangen, werkt prima en windows staat er ook netjes op
- SSD uit een ander systeem gehaald en in de probleembak gezet - ook niet benaderbaar
- Linux op een CD geprobeert te booten - Fatal error - kan geen drive mounten
- Andere SATA 3 kabel
- Op sata 2 modus proberen te booten
- Andere SATA Poort
Iemand nog een idee? Ik zit zelf te denken aan een brakke SATA controller, maar misschien is er wat anders dat ik over het hoofd gezien heb. Alvast bedankt voor tips en het meedenken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3220 Boxed | € 49,66 | € 49,66 |
| 1 | ASRock Intel H81M-DGS | € 36,91 | € 36,91 |
| 1 | Antec VSK-3000E | € 24,50 | € 24,50 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 29,- | € 29,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,- | € 30,- |
| 1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 57,- | € 57,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 227,07 | |
De UEFI (bios) herkent de SSD prima, instellingen staan voor zover ik kan zien ook goed, windows wordt ook netjes geïnstalleerd, maar vervolgens weigert het systeem om van die schijf te booten/lezen. Wat ik gedaan heb:
- UEFI (BIOS) geupdate (was up to date)
- SSD in mijn eigen systeem gehangen, werkt prima en windows staat er ook netjes op
- SSD uit een ander systeem gehaald en in de probleembak gezet - ook niet benaderbaar
- Linux op een CD geprobeert te booten - Fatal error - kan geen drive mounten
- Andere SATA 3 kabel
- Op sata 2 modus proberen te booten
- Andere SATA Poort
Iemand nog een idee? Ik zit zelf te denken aan een brakke SATA controller, maar misschien is er wat anders dat ik over het hoofd gezien heb. Alvast bedankt voor tips en het meedenken.