[Asrock H81M-DGS] (BBG budget systeem) SSD onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04-2025
Na een paar uur te klooien met het systeem krijg ik het niet voor elkaar dat deze wil booten vanaf de SSD. (windows 7) De configuratie is bijna dezelfde als de BBG, op een andere behuizing en een DVD writer na:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 49,66€ 49,66
1ASRock Intel H81M-DGS€ 36,91€ 36,91
1Antec VSK-3000E€ 24,50€ 24,50
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,-€ 29,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,-€ 30,-
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 57,-€ 57,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 227,07

De UEFI (bios) herkent de SSD prima, instellingen staan voor zover ik kan zien ook goed, windows wordt ook netjes geïnstalleerd, maar vervolgens weigert het systeem om van die schijf te booten/lezen. Wat ik gedaan heb:

- UEFI (BIOS) geupdate (was up to date)
- SSD in mijn eigen systeem gehangen, werkt prima en windows staat er ook netjes op
- SSD uit een ander systeem gehaald en in de probleembak gezet - ook niet benaderbaar
- Linux op een CD geprobeert te booten - Fatal error - kan geen drive mounten
- Andere SATA 3 kabel
- Op sata 2 modus proberen te booten
- Andere SATA Poort

Iemand nog een idee? Ik zit zelf te denken aan een brakke SATA controller, maar misschien is er wat anders dat ik over het hoofd gezien heb. Alvast bedankt voor tips en het meedenken. _/-\o_

Mn 3D printer blogje..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je kunt eens ide proberen ipv ahci, kijken of het dan wél werkt.

• FiXeL
Ook geprobeert, net als SMART aan- en uitzetten.

[edit] net beide schijven aangesloten, beiden niet aanspreekbaar.

[ Voor 42% gewijzigd door FiXeL op 19-04-2014 12:45 ]

Mn 3D printer blogje..

• FiXeL
Vreemd... Net een bootable usb stick gemaakt met Ubuntu linux, en dat werkt! Ik kan ook op de bewuste schijf dingen lezen, bestanden aanmaken, en kopieren, maar er vanaf booten ho maar....

(ik tik dit bericht vanaf de bewuste PC)

Ok, de hardware lijkt me wel goed, maar er is blijkbaar een probleem met de boot manager lijkt het wel.

[edit] Inmiddels op mijn eigen pc een herstel CD-rom gemaakt, en die kan de installatie niet herstellen. Zo te zien wordt de partitie niet juist herkend, het moet C: zijn, maar is D:

Er gaat blijkbaar iets mis met het aanmaken van de verborgen partitie (door systeem gereserveerd in schijfbeheer) Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

[ Voor 33% gewijzigd door FiXeL op 20-04-2014 14:47 ]

Mn 3D printer blogje..