[MSI A78M-E45] (basisysteem uit BBG) Boot niet, geen post

Pagina: 1
Acties:

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik ben een nieuw systeem aan het bouwen met het moederbord uit het basissysteem uit de best-buy guide van afgelopen maart.

De rest van de config is ook uit gelijk: zelfde cpu,geheugen, voeding. Behalve de behuizing, ik heb de Coolermaster Silencio 352.

Alles in elkaar geschroeft en niets aangesloten behalve monitor (via onboard vga). 1 geheugenreepje in dimm slot 1, cpu erin met stock cooler. Spannend moment, first boot.

Ik druk op het aan knopje en alle fans beginnen te draaien, dat begint goed. Nu wachten op de beep en kort daarna de eerste output naar mijn monitor ... beepje komt nooit en beeld blijft zwart. Minuut of 3 gewacht. Ik powerdown door de on/off knop op de voeding (via moederbord/behuizing werkt niet). Ik check of alles goed zit. Alles zit goed.Dit proces nog 1 of 2x herhaald, zonder resultaat.

Ik hoor een geluid alsof er een fan aanloopt. Ik stop elke fan met mijn vinger om te kijken of ik de bron van het geluid kan achterhalen, maar het lijkt uit geen van de fans te komen. Nu ruik ik ook een brandlucht, maar ik zie nergens iets. De geur en het geluid lijken uit de buurt van het moederbord/cpu te komen.

Ik powerdown weer. Nergens sporen van brand. Ik haal de stock cooler van de cpu (cpu blijft eraan plakken door stock plak-paste). Ik kan nergens zichtbare schade vinden. De geur in inmiddels weer verdwenen maar was -zeer- duidelijk.

Wat moet ik hier nu weer mee? Wat zou er gebeurd kunnen zijn. Kortslutiing ergens op het moederbord lijkt me het meest waarschijnlijk? Of iets met de voeding? Mis ik iets? Brandlucht lijkt me dat er sowieso iets stuk is nu ?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sluit de boel eens aan buiten de kast. Pinnetjes in de CPU socket niet verbogen?

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-01 11:28

Ron

heb je gekeken of er misschien schroefjes achter het moederbord zijn gevallen tijdens installatie?
post hij wel buiten de kast?

• Buntmans
Ik heb net nog alles van boven naar beneden bekeken en ik kan nergens schade zien. Ook heb ik geen schroefjes gevonden of andere zaken die roet in het eten kunnen gooien.

Ik zal hem morgen eens uit de kast schroeven, wie weet. Ik moet dan eerst koelblok en cpu schoonmaken en nieuwe paste erop, daar is het nu te laat voor zit al met halve ogen.

edit. pinnetjes cpu staan allemaal nog kaarsrecht.

[ Voor 7% gewijzigd door Buntmans op 19-04-2014 01:19 ]

• Buntmans
Probleem opgelost.

[ Voor 129% gewijzigd door Buntmans op 21-04-2014 18:16 . Reden: probleem opgelost ]

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Hoe?

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• Ron

Ron

dat lijkt me ook interessant.

had je wel stroom op de vga-kaart gezet?

Verwijderd

Heb jij eens geluk. Ik zou zeggen dat je iets zal moeten vervangen zodra je brand ruikt :l
Wat was 't probleem?

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Hoe heb je het opgelost?

.

• Buntmans
Het bleek het geheugen te zijn. Met ander geheugen startte hij normaal op.

Waarom dit me helemaal ontgaan was is omdat ik gewend ben postcodes te horen als geheugen niet werkt, en deze post dus helemaal niets.

Verwijderd

Sorry voor het bumpen van een oude thread maar ik heb een slortgelijk probleem als op.
ronald245 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:38:
dat lijkt me ook interessant.

had je wel stroom op de vga-kaart gezet?
Weet iemand wat dit precies inhoud? Moet er nog iets speciaals gedaan worden als ik beeld wil hebben vanuit mijn onboard gpu?
Ik heb nu namelijk gewoon geen beeld als ik de pc start vanuit de vga slot. Is er een manier om te controleren of ik "geen stroom op de vga-kaart" heb gezet?

Groetjes,

• Ron

Ron

Dit ging om de externe videokaart ipv de onboard
Pagina: 1