Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Topicstarter
Hi All,

Mijn vriendin heeft een Sony Vaio T13, van de eerste generatie (zonder touchscreen). Deze is uitgerust met een HDD icm een kleine mSATA SSD om de snelheid te vergroten. Echter, sinds een tijdje gaf deze af en toe BSODs, met de melding 0x00000007E (en nog het eea tussen haakjes) iaStor.sys

Die iaStor lijkt onderdeel te zijn van de Intel chipset drivers, nodig voor de SSD/HDD combinatie. Na het maken van backups (leve live-cd's) wil ik Windows 7 weer opnieuw installeren, bij het inladen van de Intel drivers voor de HDD (die ik los aanlever) crasht deze, ook een BSOD die alleen iaStorA.sys vermeld.

Nu las ik in de boekjes dat er een optie bestaat om de laptop te starten met de assist-knop, zo start deze door naar recovery mode. Dit werkt... tot bij het laden van die windows installatie er óók een BSOD optreedt met de iaStor.sys melding.

Ik heb reeds geprobeerd:
- recovery via Sony partitie (crasht tijdens het laden van recovery, wat ook een Windows install is)
- schone install Windows 7 x64 (maar crasht tijdens install)
- nieuwste en op één na nieuwste drivers van Intel tbv chipset gebruikt tijdens install Windows 7
- schone install Windows 8.1 x64 (crasht tijdens install, de 'lieve' BSOD met smiley)

Het liefste maak ik de laptop weer in orde dmv een Sony image. Kan iemand die aanleveren? (ik weet niet of er de mogelijkheid is zo'n image te maken vanuit een werkende installatie), of heeft iemand nog andere ideeën? Het feit dat zowel de installer, recovery áls de normale Windows installatie dezelfde BSODs geven, maakt mij bang dat er een hardware fout is, maar dit wil ik graag 100% uitsluiten voor ik m naar Sony moet opsturen (direct bij Sony store gekocht, garantie nog niet verlopen).

Alvast bedankt voor alle input :)

Specs:
Sony Vaio T13
SVT1311C5E (deze kon ik niet kiezen bij productkoppeling)
i5 ulv, 8GB Ram en 320GB HDD + 16GB SSD combo.

[ Voor 12% gewijzigd door noes op 19-04-2014 00:48 . Reden: Windows 8.1 ook maar geprobeerd ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Topicstarter
Na overleg met Sony is duidelijk dat de chipset gaar is, welk vermoeden ik al had. Gelukkig nog garantie!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i