Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQuincle
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-08-2023
Hoi,

Straks is er op TV (om 10 over 12) filosofie met als thema "technologie en moraal": http://omroep.human.nl/het-filosofisch-kwintet

Eigenlijk is een forum voor dit soort mededelingen niet zo geschikt. Is er ook mogelijk om mede-tweakers te spreken in een soort van chatbox?

Goed, ik ben benieuwd naar de aflevering. Ik hoop dat er zinnige dingen worden gezegd en ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het forum is inderdaad niet bedoeld voor aankondigingen. Ik laat dit nog even open om het een kans te geven, maar dan is meer inhoud nodig :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQuincle
Graag! Ik zal in ieder geval een samenvatting plaatsen dan. :-)

En misschien is het dan aan mij om een aparte chat.tweakers plek te maken!

Ah, ik zie nu wel http://irc.lc/tweakers/tweakers.net/Tweaker@@@

[ Voor 19% gewijzigd door MrQuincle op 18-04-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQuincle
Embryo's

We zijn verantwoordelijk om onze kinderen/embryo's het beste leven ooit te geven, daar middel van technologische middelen. Een van de meest interessante opmerkingen is "we zijn niet eens capabel genoeg om onszelf als soort te verbeteren"

Big data

Een leuke opmerking was dat internet een nieuwe publieke ruimte betreft. Een logische gevolgtrekking is dan dat je niet zomaar alles mag doen. Wat privacy!? Nee, een Facebook pagina kan je veel beter zien als graffiti.

Helaas voor de rest weinig nieuwe inzichten. Helaas leek het zo dat het Engels moeten spreken de sprekers aan creativiteit leek te doen inboeten. En de presentatrice, Clary Polak, die politiek interessante discussies weet aan te gaan, is technologisch gewoon niet van deze wereld, zonde! Ze snapte de opmerking over Pistorius die alleen ging over zijn cybernetische benen, niet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik mis toch hoe je er zo een discussie van wil maken. Een paar quotes helpen niet, het geeft namelijk geen extra inzichten of aanzet tot discussie. Dan is een blog een veel betere optie, daar kan men namelijk ook reageren :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQuincle
gambieter schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:36:
Ik mis toch hoe je er zo een discussie van wil maken. Een paar quotes helpen niet, het geeft namelijk geen extra inzichten of aanzet tot discussie. Dan is een blog een veel betere optie, daar kan men namelijk ook reageren :)
Gooi er maar een slotje op. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan doen we dat maar :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.