Internet valt uit bij opstarten PC

Pagina: 1
Acties:

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:32

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn PC/netwerk.
Elke keer als ik m'n PC aanzet, valt het internet uit. Dus ook bij ieder ander die verbonden is via LAN/Wifi.

Ik heb al meer problemen met m'n PC gehad, maar dat even terzijde.
Het is geen toeval, want het is al meerder malen op verschillende tijden gebeurt.

Of dit bij netwerken hoort weet ik niet 100% zeker, het heeft met netwerken te maken (internet).

Specs:

Cisco EPC3925 (Router/modem wat het ook is ik ben niet zo kennisrijk qua netwerkapparatuur).
PC aangesloten via LAN (niets ertussen, rechtstreeks).

Asus P8Z77-M PRO
Asus Geforce GTX 660TI DC2-2GD5
4x4GB 1600Mhz RAM Corsair Vengeance
I7 3770K
Samsung 830 Series 128GB
Seagate 2TB + 1TB (ST2000dm001/st1000dm003)
Samsung 1.5TB (spinpoint)
Casefans (niet echt relevant)
Cooler Master Silent Pro 720W M2
Cooler Master HAF XM (ook niet echt relevant)

Wat kan dit zijn? Drivers zijn al opnieuw geïnstalleerd, virusscan gedaan, windows updates.. Ik weet het niet meer. Windows is in de afgelopen 1.5 jaar ook al 4x opnieuw geïnstalleerd (2 maanden geleden nog). Windowsversie is Windows 8 Pro (64 bits).

Iemand een oplossing?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Neuh hoor, het internet blijft het gewoon doen hoor ;)

jouw vebinding ... dat is een ander verhaal

maar even een gokje, heb je dat ding hetzelfde ip adres gegeven als je router oid ?
dump eenn een "ipconfig /all" hierzo. en vertel eens wel ip je router heeft
mac adres verkeerd gekloned ...
etc

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 18-04-2014 23:07 ]

Iperf

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Nee, het internet blijft het niet doen, want andere PC's in het huis krijgen dan ook geen internet meer.
Zelf nergens aangezeten of IP veranderd.

• drxzeeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-12 10:28
Jou verbinding valt weg, niet het internet ;) wereldwijd probleem dan!
Echter klinkt dit als een ip conflict. Statische ip adressen toegewezen in je netwerk?

Zoals fish al aangeeft zou wat extra info niet verkeerd zijn.
Begin met checken of je netwerk kaart een ip krijgt via dhcp.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-12 09:21
Ik heb dit probleem ook gehad met de standaard router/modem van upc, zodra mijn vrouw de laptop(wifi) start knalt de router eruit
Echter ik kan het ook niet achterhalen, ene week gaat het goed, andere week weer niet.

Maar jij bent via lan verbonden, slechte kabel die een kortsluiting veroorzaakt? Of ook gewoon zo'n prul van UPC?

@boven mij, dit klinkt dus niet als een ip confligt hoe het probleem omschreven word, het hele lan vliegt eruit, niet toevallig ook bij een andere pc (dan zou het een ip conflict kunnen zijn)

IP adres heeft hij niks aan gewijzigd geeft hij aan.

[ Voor 28% gewijzigd door LopendeVogel op 18-04-2014 23:48 ]

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik heb niets met IP dingen gedaan, na 2-3 jaar lang conflicten met Ziggo komen ze elke keer weer zo'n niew ding ophangen. Dat Cisco modem is dus van Ziggo, zou 'een van de nieuwste' moeten zijn. Geloof er zelf niets van...

Via LAN, ik weet niet hoe de kabel eraantoe is. Lijkt met van niet dat dit zomaar gebeurt, ligt gewoon vast en er komt nooit iemand aan (moeilijk onder de grond). Inderdaad heel het internet binnen huis valt eruit, dan moeten we de modem resetten (stekker eruit en na 10 sec er weer in).

Wat kan ik het beste doen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ingaan op de vragen for starters.

Iperf

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
DHCP releases even flushen, lijkt erop dat het daar even de mist in gaat. Die EPC3925 heb ik ook gehad, geeft regelmatig rare kuren.

Kun je, zodra de verbinding naar buiten wegvalt, nog wel met de PC's onderling communiceren? Zo ja dan ligt de oorzaak alsnog weer ergens anders.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik weet niet of ik onderling met PC's kan communiceren, ik gebruik geen thuisnetwerk. We communiceren zelden via PC's, mocht er iets worden over gezet doen we dat via een USB'tje of een externe HDD (niet over het netwerk).

Hoe kan ik DHCP releases flushen?

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:29
Als je windows gebruikt:
druk op Win-toets + R, typ in CMD
In het command prompt schermpje, typ achtereenvolgens in:
ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

Als je de communicatie tussen PC's/laptops onderling wilt testen, kan dat het makkelijkst met een PING. Hiervoor moet je het IP-adres weten van de PC/laptop waarnaar je wilt pingen. Dit kan met datzelfde CMD-venster, met het commando ipconfig. Hier zie je dan het IP-adres. Wil je bijvoorbeeld vanaf de 'probleem' PC pingen naar een laptop met IP-adres 192.168.1.142, dan typ je in het CMD scherm ping 192.168.1.142 in.

https://freight.associates

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 21:56

xleeuwx

developer Tweakers Elect
is het direct weg bij het opstarten ? of duurt dit a 1 min,

mocht het langer duren ga even na of er geen botnetje draaid op de desbetrevende computer. gewoon met een mailwarebytes of iets in die richting scannen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Processorkoeler schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 00:14:
Ik weet niet of ik onderling met PC's kan communiceren, ik gebruik geen thuisnetwerk. We communiceren zelden via PC's, mocht er iets worden over gezet doen we dat via een USB'tje of een externe HDD (niet over het netwerk).

Hoe kan ik DHCP releases flushen?
Test het toch even, al was het maar door simpele ICMP packets overheen te sturen/pingen. Sowieso, geef je hele layout eens weer:

* Routers & ip adressen (je externe mag je censureren)
* Switches
* VLANS
* Infra (Cat5? Cat5e? Cat6? WLAN? Indien wlan: wat voor AP & hoeveel concurrerende netwerken?)
* Mac adresses
* Hoe worden IP's uitgedeeld (DHCP? Op basis van mac address?)

Dit klinkt als een dubbel fixed-IP of een dubbel-mac address wat een kernstuk van je infra laat crashen... Maar test het vooral ook lokaal, zodat je de gateway kan uitsluiten e.d...

Trouwens: wat voor andere problemen had je? Ik heb nog nooit een Windows ge-re-installed. Hoe ga je er mee om? Software of hardware problemen en wat voor oorzaak? Ik vind het een beetje vaag... Een legale Windows image? Sommige illegale bronnen hebben nogal wat problemen...

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
xleeuwx schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:21:
is het direct weg bij het opstarten ? of duurt dit a 1 min,

mocht het langer duren ga even na of er geen botnetje draaid op de desbetrevende computer. gewoon met een mailwarebytes of iets in die richting scannen.
Het is direct na het opstarten. Ik scan dagelijks met MBAM (pro) en geen resultaten, volledige scans. Virussen zijn het niet.
Daffie schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:16:
Als je windows gebruikt:
druk op Win-toets + R, typ in CMD
In het command prompt schermpje, typ achtereenvolgens in:
ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

Als je de communicatie tussen PC's/laptops onderling wilt testen, kan dat het makkelijkst met een PING. Hiervoor moet je het IP-adres weten van de PC/laptop waarnaar je wilt pingen. Dit kan met datzelfde CMD-venster, met het commando ipconfig. Hier zie je dan het IP-adres. Wil je bijvoorbeeld vanaf de 'probleem' PC pingen naar een laptop met IP-adres 192.168.1.142, dan typ je in het CMD scherm ping 192.168.1.142 in.
Heb het uitgevoerd. Raar genoeg gebeurde het vandaag niet (1 uurtje geleden). Internet bleef gewoon werkend, de ene keer werkt het wel bij opstarten en de andere keer niet. Ping onderling met PC's binnen het netwerk werkt gewoon.
Umbrah schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:27:
[...]

Test het toch even, al was het maar door simpele ICMP packets overheen te sturen/pingen. Sowieso, geef je hele layout eens weer:

* Routers & ip adressen (je externe mag je censureren)
* Switches
* VLANS
* Infra (Cat5? Cat5e? Cat6? WLAN? Indien wlan: wat voor AP & hoeveel concurrerende netwerken?)
* Mac adresses
* Hoe worden IP's uitgedeeld (DHCP? Op basis van mac address?)

Dit klinkt als een dubbel fixed-IP of een dubbel-mac address wat een kernstuk van je infra laat crashen... Maar test het vooral ook lokaal, zodat je de gateway kan uitsluiten e.d...

Trouwens: wat voor andere problemen had je? Ik heb nog nooit een Windows ge-re-installed. Hoe ga je er mee om? Software of hardware problemen en wat voor oorzaak? Ik vind het een beetje vaag... Een legale Windows image? Sommige illegale bronnen hebben nogal wat problemen...
Volgens mij geen routers, maar een modem rechtstreeks (het is router en modem in een). Cisco EPC3925

Geen switches
Wat is VLAN? Zal het waarschijnlijk niet hebben
CAT 6 is de kabel volgens mij. Beide LAN en WLAN. concurrerende netwerken? Bedoel je netwerk bij de buren enzo? Ik denk zo'n 6 binnen bereik (gewoon rijtjeshuis). Heb ooit m'n eigen netwerk op een andere frequentie/kanaal gezet zodat het niet tegenzit met dat van de buren.
Mac adres, hoe zie ik deze?
IP uitgedeeld? Geen idee daar heb ik me nooit in verdiept en weet waarschijnlijk niet eens hoe dit werkt. Ik weet weinig van netwerken.

Andere problemen:

PC gebouwd in oktober 2012. Random USB-apparaten uitval aan de achterzijde van moederbord. Soms random blackscreens (geen blue) en PC sluit dan af. Halfjaar geleden elke keer als ik de PC uitzet dat hij dan 10 minuten blijft doordraaien (fans). Veel rare problemen, maandje geleden nog dat ik random BSOD's krijg met als oorzaak videodriver, die zijn al 100x opnieuw geïnstalleerd dus dat kan het niet zijn. Dan zou het RAM weer kapot zijn, maar na 48 uur memtest blijkt alles normaal te werken. Windows is legaal, deze heb ik zelfs door Microsoft op afstand laten activeren (via hun officiële telefoonnummer) omdat mijn code hoe dan ook niet meer werkte.

Het is inderdaad erg vaag, ik denk dat ik in de zomervakantie gewoon alles uit elkaar ga halen en het moederbord eens goed ga bekijken. Misschien dat deze gewoon kapot is? Ik weet het niet.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:29
Ik weet niet of je door het moederbord te 'bekijken' kunt zien of 'ie stuk is. Maar je zou wel op een bepaalde manier een ander moederbord kunnen pakken en daar al je componenten op aansluiten, kijken of de problemen dan verdwijnen.

https://freight.associates

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Dat kan ook niet, ik had ooit bij een vriend het moederbord verkeerd geínstalleerd (op de case stonden standoffs A, B etc) en ik heb er eentje teveel geplaatst. Dit veroorzaakte kortsluiting. Geen idee hoe een moederbord in elkaar zit, dus misschien is er toevallig een onderdeel wat (noem het op) verzorgt, waardoor dat deel dan even niet werkt. Geen idee verder.

Heb nu geen moederbord dat compatible is met m'n hardware, laat staan een extra moederbord. Dit zal dus moeilijk gaan.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Andere tijdelijke netwerk kabel proberen of pc bij router neerzetten.
Andere netwerkkaart indien mogelijk proberen.
Netwerkkabel in een andere poort op de router aansluiten.
Alle kabels controleren in je kast, en of er niks los zit in je kast, en kortsluiting maakt.
Pc op geaarde stop contact aansluiten.
Linux livecd proberen.

Moederbord op een stuk karton opbouwen en werkend maken, dan kun je kijken of het aan het inbouwen ligt tav de kast.
Misschien voeding lenen en uitwisselen om te testen.
Pagina: 1