Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwmanier
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 08:52
Beste Tweakers,

Ik heb hier wat Amerikaans schakelmateriaal liggen. Het valt mij op dat alle connectoren e.d. allemaal een flink stuk dikker uitgevoerd lijken te zijn dat het Europese spul. Dit zal te maken hebben met het feit dat het aantal ampère dat een apparaat trekt meer is bij 120 volt dan bij 230 volt, nietwaar?

Stel je voor dat ik het schakelmateriaal (wcd, schakelaars) hier zou installeren op 230 V/50 Hz, dan zit ik dus toch qua dikte van de draden/aansluitingen in principe safe? Of maak ik ergens een denkfout (los van dat het een beetje wonderlijk is om dit materiaal te willen aanleggen in the first place)? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja bij 230 volt heb je het over andere schakelafstanden ivm een vonkboog tijdens het afschakelen van belasting

e.g.

(eerste filmje) de spaningen zijn hier iets hoger maar het iedee is hetzelfde

maw er moet wel op je schakelaar staan dat die geschikt is voor 250V ac

[ Voor 52% gewijzigd door Fish op 18-04-2014 21:48 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwmanier
OK en dat heeft dan dus weer met de hogere spanning te maken... Maw het materiaal zal niet snel oververhitten, maar de schakelafstand is bij schakelmateriaal op 120 V te klein...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mogelijk... er moet iets op staan van minimaal 250v ac anders is het potentieel tricky

oververhitting zal minder gauw een issue zijn maar daar moet je gewoonm op het amperage letten

[ Voor 36% gewijzigd door Fish op 18-04-2014 21:50 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwmanier
Thanks! Dat is nog eens helder...
fish schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:41:
Ja bij 230 volt heb je het over andere schakelafstanden ivm een vonkboog tijdens het afschakelen van belasting

e.g.

(eerste filmje) de spaningen zijn hier iets hoger maar het iedee is hetzelfde
[video]

maw er moet wel op je schakelaar staan dat die geschikt is voor 250V ac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Wat fish zegt. Plus dat gebruik van schakelmateriaal zonder het juiste keurmerk grond kan zijn voor je verzekering om bij brand door bijvoorbeeld kortsluiting niet uit te keren.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1