Wat veroorzaakt grote prijsverschillen tussen webshops?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippensoepje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-07 22:05
hey,

hoe kan het dat er in de pricewatch van de macbook pro 15 inch (najaar 2013)
zo'n groot prijsverschil zit tussen sommige winkels

http://www.qplaza.nl/arti...4&utm_source=tweakers.net

en

http://store.apple.com/nl...3Aii5a&cid=AOS-NL-Aff-PHG

voor mijn gevoel is het onbetrouwbaar, het is namelijk meer dan 200 euro verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bedrijven kopen een product voor bedrag X in en moeten het voor bedrag Y verkopen om winst te maken. Verkopen voor minder betekent afschrijven, het op de plank laten liggen betekent dat je voorraad hebt. Dat je die verder niet verkoopt en dus niet om kan zetten in geld boeit ze blijkbaar niet. Maakt het nog niet onbetrouwbaar, hooguit slechte of vreemde bedrijfsvoering. Maar daar is nou juist de pricewatch voor, dat je dit soort shops kan onderscheiden van shops die wel concurrerende prijzen bieden...

[ Voor 32% gewijzigd door NMe op 18-04-2014 20:15 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:42

Hoite

Goed verhaal

De shopreviews al gelezen? (http://tweakers.net/shopr...aza-b-punt-v/shopreviews/)
Is gewoon een betrouwbare webshop, bijna iedereen heeft dit ding onder de Apple Store prijs erin staan.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippensoepje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-07 22:05
dus, stel ik koop hem bij qplaza, lever je dan niet in op service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar je een product ook koopt, je zou dezelfde service en garantie moeten krijgen... Of dat netjes gebeurt kun je in die shop reviews zien en zelf beoordelen of je vindt dat die winkel je geld verdient of niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42
Dit is meer iets voor het Shopping Forum. Move -> SF dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

zeef schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:23:
Dit is meer iets voor het Shopping Forum. Move -> SF dus. :)
Voor een discussie over de prijsverschillen tussen winkels wel (dwz wat zijn de factoren die daarvoor zorgen). Als het de TS alleen om een aankoopbeslissing gaat zoals gesuggereerd in kippensoepje in "groot prijsverchil", dan is het weinig topicwaardig. Ik kijk het nog even aan :)

Ik pas de topictitel wel even aan om het wat informatiever (en taaltechnisch correcter) te maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-10 12:53
Dit zie je trouwens gebeuren bij meer webshops. Kijk maar eens naar de prijzen van Logitech en Dell op hun sites, en daarna bij de webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

kippensoepje schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:13:
dus, stel ik koop hem bij qplaza, lever je dan niet in op service?
In het specifieke geval van Apple lever je aanzienlijk in op service. Dit omdat de service bij Apple direct heel goed geregeld is.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vooropgesteld, ik heb geen mac. Echter ik heb weleens reparatietijden van macbooks gezien die als normaal werden beschouwd waar ik toch erg van schrok. (3-4 weken). Zijn die onjuist, of repareert Apple sneller als je direct bij hun koopt? Het enige wat de verkoper bij een defect moet doen in principe is dat ding in een doos stoppen en richting Apple opsturen, ik vraag me dus af wat je aan service inlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 12:52
Bij de macbook zit standaard 1 jaar apple care, hiermee kun je met je macbook naar elk apple service bedrijf toe gaan en deze repareren het voor je (apple betaald de kosten). Dit alles als het onder de garantie valt natuurlijk. Bij gevallen waar je bijv. zelf wat stuk hebt gemaakt of hebt laten vallen draaien je zelf op voor de kosten, maar dat is altijd al het geval.
Voor het prijs verschil zou ik de verlenging naar 3 jaar apple care nemen.

Reparatie tijden via een apple service center zijn meestal 1 a 2 dagen, afhankelijk of onderdeel op voorraad is.

Ja ik weet dat de Europese wet aangeeft dat je 2 jaar garantie hebt, en die heb je ook via de webwinkel, echter de Europese standaard garantie dekt veel minder dan wat apple care dekt.
Ik heb een jaar gewerkt bij een apple service center (wel 10 jaar geleden) en het viel me op dat vrijwel alles onder apple care valt.

[ Voor 7% gewijzigd door nightwing op 20-04-2014 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nightwing schreef op zondag 20 april 2014 @ 08:46:
Ja ik weet dat de Europese wet aangeeft dat je 2 jaar garantie hebt, en die heb je ook via de webwinkel,
In Nederland is het nog net even wat anders geregeld, en is de consument nog meer beschermd. Je hebt hier namelijk recht op een deugdelijk product. Dat houdt in dat een product een redelijke termijn goed moet blijven functioneren. Bij een Macbook lijkt me dat in ieder geval langer dan twee jaar.
echter de Europese standaard garantie dekt veel minder dan wat apple care dekt.
Ik heb een jaar gewerkt bij een apple service center (wel 10 jaar geleden) en het viel me op dat vrijwel alles onder apple care valt.
Zou je die stelling eens verder willen onderbouwen? Wat, precies, dekt Apple care wel wat de wetgeving niet dekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:14

CasGas

.

De fabrikant is op zijn site eigenlijk altijd duurder dan de wederverkoper. De fabrikant wil het via zijn kanalen ook kwijt zien te raken zodat men niet alleen maar bij hun gaat bestellen, maar meer spreiding wil, daarom kunnen zij eigenlijk niet goedkoper zijn dan de wederverkoper.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Apple biedt betere service:

- Als je product defect is binnen een x aantal weken na levering, krijg je direct een nieuwe toegestuurd en wordt de defecte pas later een keer opgehaald. Bij reguliere winkels moet je het oude product opsturen, wordt het gerepareerd en ben je zo weken verder.
- Bij Apple heb je de mogelijkheid de Macbook zelf te configureren: Wil je meer geheugen, dan kan dat. Bij andere winkels hebben ze alleen standaard modellen.
- Het eerste jaar garantie is identiek bij beide winkels: Je kunt direct naar een Apple Repair Center gaan bij een defect, normaliter wordt het apparaat binnen een week gerepareerd. Na het eerste jaar moet dit altijd gaan via de winkel waar het product is gekocht. Indien dit een niet-Apple winkel is, betekend dit normaal gesproken een langere wachttijd bij een defect.

De vraag is of deze extra service je €220 waard is. Ik zou dat er niet voor over hebben.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

NMe schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:16:
Waar je een product ook koopt, je zou dezelfde service en garantie moeten krijgen... Of dat netjes gebeurt kun je in die shop reviews zien en zelf beoordelen of je vindt dat die winkel je geld verdient of niet.
Alle shops moeten aan dezelfde wettelijke regels voldoen. Maar dat wil (los van of ze dat inderdaad doen) niet zeggen dat elke shop ook dezelfde service biedt. De wet stelt immers enkel een ondergrens vast. Shops kunnen prima extra service bieden en dat zul je dan doorgaans ook terugzien in de prijs.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:04
Om maar een voorbeeld te nemen: BCC 3 jaar Apple garantie. (en de laagste prijsgarantie).

[ Voor 21% gewijzigd door Draakje5 op 23-04-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Dixons geeft ook 3 jaar garantie.
Prijsgarantie t.o.v. concurrenten zoals zij dat zien. Daar hoort Qplaza niet bij.

Is die defectregeling niet een 30 dagen doa zoals veel fabrikanten (w.o. HP) hanteren? De service is dan dat je direct bij de fabrikant mag claimen, maar dat kan net zo goed bij de verkoper.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1