Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sitecom 300N router achter UPC Horizon box

Pagina: 1
Acties:

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 13:11
Hoi,

m'n maat heeft problemen met de WiFi ontvangst van z'n UPC Horizon box. Omdat zijn broer een Sitecom 300N WiFi routertje heeft, is hij meteen naar de winkel gegaan en heeft hij er ook eentje aangeschaft. Deze aangesloten en ja hoor: internet en prima ontvangst op zolder. So far so good.

Nu heeft hij ook nog een NAS, een mediaspeler, enz. en moeten de poorten worden geforward EN zijn NAS + mediaspeler een vast IP adres krijgen. Daarnaast moet de NAS ook van buitenaf benaderbaar zijn.

Ik heb dit bij mezelf voor elkaar omdat ik een Ziggo modem/router heb en ze die voor mij in Bridged Modus hebben gezet en ik vervolgens in mijn eigen router de poorten heb geforward.

Zijn Horizon box kan echter NIET in Bridged Modus gezet worden en nu zit ik met de vraag: hoe gaan we dit dan toch oplossen? Waar begin ik?

Moet ik de IP range die de UPC Horizon box gebruikt verkleinen en de Sitecom het overgebleven deel van diezelfde reeks laten uitdelen? Hoe zit het met de poorten op de UPC box die ik moet open zetten zodat de Sitecom router dit verder afhandelt? Kan ik op afstand ook bij de beide modems/routers? Hoe?

Ik ben niet helemaal blanco vwb netwerken, maar ben de draad even kwijt. Wie helpt me om deze op te pakken?

¯\_(ツ)_/¯

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Twee opties:

- Sitecom als AccessPoint inzetten (is een HowTo over te vinden)
- Poorten forwarden van de Horizonbox naar het WAN IP adres van de Sitecom en op de Sitecom de poorten forwarden naar het IP adres + poort van de NAS.

Voor het laatste geldt wel dat het WAN en LAN segment van de Sitecom moeten verschillen (bijvoorbeeld 192.168.x.x en 10.0.x.x)

Mijn voorkeur is de eerste optie (DHCP uit, Sitecom een IP adres buiten de scope van de DHCP server van de Horizonbox en de kabel van de Horizonbox aansluiten op een LAN poort van de Sitecom).

[ Voor 5% gewijzigd door lier op 18-04-2014 20:34 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 13:11
Dank, ik ga (als ik bij ze ben) eens ermee aan de slag :)

¯\_(ツ)_/¯