Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-05 10:27
Beste tweakers,

Sinds een aantal weken heeft mijn Macbook uit 2011 random problemen, waarbij het scherm uitvalt of er verticale strepen verschijnen. Wanneer ik m opnieuw opstart gebeurt er vaak helemaal niets, alleen het witte ledje gaat branden, scherm blijft zwart en geen opstartgeluid. Als ik m dan even uit laat staan en na ongeveer een kwartier weer opnieuw opstart, doet die het alsof er niets aan de hand is geweest. Het kan ook niet liggen aan de warmte, want de problemen met het scherm komen op random momenten, terwijl de Macbook niet eens warm is (blijft eigenlijk altijd rond de 40 graden hangen).

Om een softwareprobleem uit te sluiten heb ik OSX opnieuw geinstalleerd (10.9.2), waarna die het een of twee dagen goed deed en daarna weer dezelfde kuren begon te tonen. Zelf heb ik nog de Apple Hardware Test uitgevoerd, maar daaruit kwamen ook geen hardwareproblemen te voorschijn.

Natuurlijk ook alle forums van Apple afgezocht en er zijn genoeg mensen die hetzelfde probleem hebben, alleen geen concrete oplossingen. Zeker omdat niet alleen mijn model Macbook hier last van heeft.

Bij de Amac in Zoetermeer vertelde ze me dat het waarschijnlijk aan het scherm lag en ik hem maar op moest sturen. Op internet staat eigenlijk vooral dat het Logic board moet worden vervangen.

Overigens heb ik het RAM vervangen door Corsair geheugen (Mac certified) en de HDD vervangen door de SSD (maar dat heeft nooit voor problemen gezorgd).

Heeft een van jullie Tweakers hier ervaring mee? Heb eigenlijk weinig zin om als arme student een nieuwe macbook aan te schaffen of alleen al 80 euro neer te leggen om alleen te laten onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik ben bang dat het toch echt een hardware probleem lijkt te zijn. Gelukkig geen ervaring mee, maar het lijkt erop dat alleen het vervangen van het moederbord dit oplost.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."