pc's aan switch kunnen niet printen via netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdwolk22
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09-2022
Hallo,

Ik heb hier 12 pc's in een studieruimte geinstalleerd met Windows 7. Deze pc's hangen aan een switch, alsmede een netwerkprinter van Samsung.

Ik heb op alle pc's de juiste driver voor de samsung printer geinstalleerd en initieel kon ik gewoon een testpagina uitprinten.

Echter hoor ik net, een halve dag later, van een begeleider daar dat de pc's niet meer kunnen printen en dat de printer in de pc's een uitroepteken staat. De pc's zijn vanmiddag weer aangezet nadat ik de printerdriver op ze geintalleerd had vanochtend.

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan? Conflicteert het feit dat ze allemaal dezelfde windows naam hebben wellicht?

Ik hoor het wel even. Alvast dank.

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 18:09
Heb je wel een static ip aan je printer gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdwolk22
Ja daar kwam hij zelf mee tijdens het installeren van de driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:31

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...al die pc's hebben dezelfde naam? Wat heb je zelf al allemaal gevonden voordat je hier een topic maakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 18:09
Is het hardware matig niet op de printer in te stellen of na te checken? Ik prefereer het meestal om het in de printer zelf in te stellen. Misschien kun je inderdaad proberen om te pcs allemaal een andere naam te geven, bijv: WS-01 tot 12. Kan je de printer nog pingen vanaf de workstations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdwolk22
Printer heeft een statisch ip adres. Waar kan het nog meer aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvdwolk22
Bedankt ovor de tips Clavis, ik ga het maandag verder analyseren.
Clavis schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:48:
Is het hardware matig niet op de printer in te stellen of na te checken? Ik prefereer het meestal om het in de printer zelf in te stellen. Misschien kun je inderdaad proberen om te pcs allemaal een andere naam te geven, bijv: WS-01 tot 7. Kan je de printer nog pingen vanaf de workstations?
Pagina: 1