Hoe maak ik een Qwerty USB toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 11:58
Ik heb ongeveer 2% electronica kennis, maar ben een handige jongen.

Wat ik wil is het volgende, namelijk een qwerty toetsenbord maken met eigen schakelaars. Deze schakelaars zou ik willen verbinden, om zodanige (matrix) manier dat ik deze kan verbinden met een printplaatje oid van waaruit een usb kabel komt.

Het doel is dat ik met de eigen schakelaars een soort heel groot qwerty toetsenbord kan maken welke ik gewoon op een PC kan aansluiten.

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb eea gelezen over diy keyboards icm arduino, maar ik zoek iets van een kitje, en een uitleg hoe ik alles verbind.. Stukjes programmeren vind ik leuk, maar mijn voorkeur gaat uit naar eenvoud.

Enorm bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Eenvoud: koop een bestaand toetsenbord, trek daar de printplaat uit, en sluit je schakelaars aan volgens dezelfde matrix. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
dank!! inderdaad eenvoud!! maar als ik de matrix zelf wil maken, omdat ik anders heeeel veel draden naar die printplaat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Hier heb ik een print uit een keyboard gesloopt om een toetsaanslag te kunnen genereren:
http://www.modelbouwforum...195460-f1-startlicht.html

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 21:10

Infant

It's a floating Dino!

Wat je wilt lezen en testen is dit:
http://www.microsoft.com/...ntighostingexplained.mspx

Ik vond het wel duidelijk. Niet elke notebook en toetsenbord staat dezelfde combinatie toe, dat is heel vervelend als je een spelletje aan het maken bent.

De reden dat toetsenborden zo in elkaar zitten (met een rij/kolom grid), is zodat het dirt-cheap te maken is. Maar niet elk toetsenbord heeft dezelfde toetsen aan dezelfde rij/kolom hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-10 18:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
NitSuA:
Veel (bijna alle) toetsenborden werken intern met een matrix welke met een bandkabel van ~30 pinnen (die onderdeel van de matrix is) is verbonden met een klein printplaatje waar de usb/ps2 controller op zit.

Dus een bestaand toetsenbord uit elkaar trekken geeft je in veel gevallen precies wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
Super bedankt allemaal! ik ga met jullie links aan de slag! leeswerk voor de boeg ;-)
Pagina: 1