[Ubuntu Server] Upgrade 12 -> 14, per ongeluk onderbroken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:09
Oeps! In mijn naïeve enthousiasme ben ik net begonnen aan een upgrade van mijn 12.04 LTS naar 14.04, vanuit een SSH verbinding (in Putty). Ja, ik weet dat dat niet aan te raden is maar de server is vooral een "speelgoedmachine" dus het is geen ramp als er iets mis gaat.

Maar... er is dus iets misgegaan. Tijdens de upgrade kreeg ik de vraag of een conf file vervangen mocht worden. Ik drukte "D" in om even de diff te zien. Vervolgens doe ik met mijn stomme hoofd "CTRL-C" en wordt de upgrade "afgebroken". Als in:
code:
1
2
[screen is terminating]
vincent@Oxygen:~$

En nu dus niets meer :D

Zoals gezegd: het is een speelgoedmachine, maar als het niet persé nodig is ga ik liever niet alles opnieuw installeren. Daarom hier nu de vraag: is er een manier om verder te gaan met de installatie waar ik gebleven was? Want ik durf nu niet te rebooten.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
En als je gewoon weer begint vanaf het begin?

[ Voor 21% gewijzigd door init6 op 18-04-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
init6 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:25:
En als je gewoon weer begint?
dat heb ik geprobeerd door apt-get upgrade weer te draaien. Maar dan krijg ik dit:
code:
1
2
E: Could not get lock /var/lib/dpkg/lock - open (11: Resource temporarily unavailable)
E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 11:49
sudo rm -r /var/lib/dpkg/lock en dan simpel weg opnieuw beginnen. Door de ondebreking is de beveiliging die voorkomt dat dpkg twee keer draait nog intact, maar nu dpkg helemaal niet meer draait mag deze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Als je hem na die diff hebt beeindigd, dan is er nog niets geupgrade, dat doet hij erna pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Helden! Zit toch wel goed in elkaar dat Linux, volgens mij gaat dat nog wel eens groot worden.

Edit: na het hervatten stopte hij hierna alsnog:
code:
1
update-initramfs: Generating /boot/initrd.img-3.2.0-60-generic

Nu draai ik alsnog apt-get upgrade en wordt er een hele applicaties geupdate. Fingers crossed :)

[ Voor 55% gewijzigd door posttoast op 18-04-2014 16:39 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Is het dat nog niet dan :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:51
Als je via SSH de release-update start, geeft hij aan dat hij een alternatieve sshd start op één of andere poort.
Kon je daar niet meer naartoe connecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Fire69 schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:14:
Als je via SSH de release-update start, geeft hij aan dat hij een alternatieve sshd start op één of andere poort.
Kon je daar niet meer naartoe connecteren?
Dat heb ik gedaan, maar dan kwam ik ook gewoon in een lege terminal.

Maar goed, uiteindelijk is het goedgekomen :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 19:14

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Heb je hem echt herstart en weet je dat het werkt? Fouten in initrd.img merk je pas bij een reboot, en dan is het precies te laat....

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Niet helemaal. Opstarten met Live CD, chrooten naar je eigen omgeving en opnieuw builden. Desnoods voer je de rest van de updates uit die nog moeten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
thunder7 schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:13:
Heb je hem echt herstart en weet je dat het werkt? Fouten in initrd.img merk je pas bij een reboot, en dan is het precies te laat....
Jep, kan gewoon nog rebooten. Hij geeft ook netjes 14.04 als versienummer aan en PHP, MySQL, etc hebben ook netjes een versiebump gekregen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

posttoast schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:34:
Helden! Zit toch wel goed in elkaar dat Linux, volgens mij gaat dat nog wel eens groot worden.
Het debian paket beheer is al meer dan tien jaar goed geregeld je moet echt enorme pech hebben mocht het mis gaan. Zelf 1 keer keer gehad, stroom uitval tijdens het updaten van een zeer belangrijk libary (ik dacht libc6) erg vervelend maar fix baar.

>.< >.< >.< >.<

Pagina: 1