Voor zakelijke gebruik en veel letterlijk buiten de deur in weer een wind ben ik opzoek naar een geschikte laptop. De eisen waar de laptop tenminste aan moet voldoen zijn:
Processor: Intel i5 laatste generatie of vergelijkbaar.
Geheugen: min. 4GB
Opslag: Tenminste 128GB SSD van een gerenomeerd merk.
Scherm: niet groter dan 14 inch.
USB poorten: 2 of 3.
Cardreader: SD
Seriele Poort: tenminste 1 fysieke COM poort (is een eis!) USB naar COM gaat niet.
De gehele laptop dient tegen een stootje te kunnen ook vocht en stof mag de werking niet te snel beinvloeden. Daarnaast moet het scherm goed leesbaar zijn ook als er een zonnetje schijnt.
Middels de pricewatch kom ik voornamelijk op de Panasonic laptops uit, maar ik vraag mij af of er echt geen merken zijn die ook dergelijke laptops voeren bijvoorbeeld Dell of HP. Mijn persoonlijk voorkeur gaat uit naar Dell, vanwege de eigen goede ervaringen, maar in dat assortiment kom ik helemaal niets tegen. Overigens HP zou ook mogen, maar ook hier eigenlijk geen serieus iets te vinden.
Processor: Intel i5 laatste generatie of vergelijkbaar.
Geheugen: min. 4GB
Opslag: Tenminste 128GB SSD van een gerenomeerd merk.
Scherm: niet groter dan 14 inch.
USB poorten: 2 of 3.
Cardreader: SD
Seriele Poort: tenminste 1 fysieke COM poort (is een eis!) USB naar COM gaat niet.
De gehele laptop dient tegen een stootje te kunnen ook vocht en stof mag de werking niet te snel beinvloeden. Daarnaast moet het scherm goed leesbaar zijn ook als er een zonnetje schijnt.
Middels de pricewatch kom ik voornamelijk op de Panasonic laptops uit, maar ik vraag mij af of er echt geen merken zijn die ook dergelijke laptops voeren bijvoorbeeld Dell of HP. Mijn persoonlijk voorkeur gaat uit naar Dell, vanwege de eigen goede ervaringen, maar in dat assortiment kom ik helemaal niets tegen. Overigens HP zou ook mogen, maar ook hier eigenlijk geen serieus iets te vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 18-04-2014 14:26 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/