Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop gebruik in weer en wind incl. fysieke COM poort

Pagina: 1
Acties:

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 18:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Voor zakelijke gebruik en veel letterlijk buiten de deur in weer een wind ben ik opzoek naar een geschikte laptop. De eisen waar de laptop tenminste aan moet voldoen zijn:

Processor: Intel i5 laatste generatie of vergelijkbaar.
Geheugen: min. 4GB
Opslag: Tenminste 128GB SSD van een gerenomeerd merk.
Scherm: niet groter dan 14 inch.
USB poorten: 2 of 3.
Cardreader: SD
Seriele Poort: tenminste 1 fysieke COM poort (is een eis!) USB naar COM gaat niet.

De gehele laptop dient tegen een stootje te kunnen ook vocht en stof mag de werking niet te snel beinvloeden. Daarnaast moet het scherm goed leesbaar zijn ook als er een zonnetje schijnt.

Middels de pricewatch kom ik voornamelijk op de Panasonic laptops uit, maar ik vraag mij af of er echt geen merken zijn die ook dergelijke laptops voeren bijvoorbeeld Dell of HP. Mijn persoonlijk voorkeur gaat uit naar Dell, vanwege de eigen goede ervaringen, maar in dat assortiment kom ik helemaal niets tegen. Overigens HP zou ook mogen, maar ook hier eigenlijk geen serieus iets te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 18-04-2014 14:26 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Fysieke COM poorten vindt je bijna niet meer. Je stelt dat dit een harde eis is, en dat USB naar COM niet werkt.
Nu heb ik zelf gemerkt dat sommige USB naar COM converters beter werken dan anderen, bij goedkopere zijn soms niet alle signalen aangesloten.
Afhankelijk van waar je mee moet comminuceren is het best mogelijk dat er converters te vinden zijn die wel werken, of een tussenkabeltje te maken dat ervoor zorgt dat het apparaat wel de juiste signalen ziet.
Anderzijds, als het een apparaat is dat vrolijk een eigen soort driver gebruikt om over de com-poort iets heel anders dan rs-232 te praten, gaat het waarschijnlijk nooit werken met een converter.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:08

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Beste wat je dan even kan doen is contact op nemen met een accountmanager bij dell. Ik weet dat dell Latitude een Rugged serie heeft en dit is denk waar je naartoe wilt ?

Zelf kan ik hier niet veel over terugvinden op de dell website's en specificaties zoals je ze op noemt dus ook niet verifieren.

Artikel:
http://www.techradar.com/...eme-review-1239062/review
&
http://nl.hardware.info/n...tude-rugged-extreme-serie

eventueel kan ik het ook voor je navragen met bij mijn contact persoon bij dell (zelf reseller namelijk)

EDIT: Nog wat verder gezocht voor je:

Het Latitude Rugged Exteme portfolio bevat daarnaast ook nog de volgende innovaties:
  • Direct-view beeldscherm voor productiviteit in de stralende zon, waarbij reflectie en schittering worden beperkt. De notebook is daarmee tevens minder afhankelijkheid van backlight, waardoor de batterijtijd langer moet zijn.
  • Resistive MultiTouch op de Latitude 12 Rugged Extreme dat gebaren ook herkent bij het dragen van dikke handschoenen.
  • Rugged ‘flip hinge’ convertible beeldscherm voor de Latitude 12 Rugged Extreme.
  • Universele docking-mogelijkheden.
  • Afgeschermd, te personaliseren ‘RGB’ backlit toetsenbord, dat het werk in alle lichtomstandigheden mogelijk moet maken en een ‘instant stealth’-modus biedt om incognito te kunnen werken.
  • Tot 16GB geheugen en tot 512GB solid state-storage.
  • Full HD webcam met privacy afsluiter.
  • Acht megapixel camera met flitser op de Latitude 12 Rugged Extreme.
  • USB 3.0 en seriële poorten op alle Rugged Extreme-producten en dual serial/RJ-45 op de Latitude 14 Rugged Extreme.

[ Voor 53% gewijzigd door xleeuwx op 18-04-2014 14:37 ]

Verwijderd

Inderdaad als je op internet zoekt naar "rugged notebooks" kom je op verschillende sites die deze notebooks verkopen en dan weet je dus gelijk veel van de merken op dit gebied :).

Deze voldoet aan je eisen. Je krijgt zelfs twee seriële poorten :P.
Bijv: http://us.getac.com/notebooks/B300/features.html

Ik denk echter dat die Panasonic met zo'n 2000 euro het beste geprijsd is. Die Dell rugged met seriële poort moet op de US site 4500 dollar kosten voor een twee generatie oude processor en chipset. http://www.dell.com/learn/us/en/555/rugged

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2014 13:53 ]

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-11 12:48
Klopt, het is niet voor niks dat Panasonic een zeer grroot gedeelte van de ruggedized market in handen heeft. De resellers en Panasonic zelf geven goede support, en ik zie geregeld Toughbooks voorbij komen van 2006 waar nog steeds enorm veel mee gewerkt wordt. Ook is het al verschillende keren gebeurt dat er per ongeluk een Toughbook in de sloot is gevallen, welke toch is blijven werken. Ik raadt het niet aan, maar dit heb ik nog niet met een andere ruggedized laptop gezien rond dezelfde prijs en met dezelfde specs.

Ik ben nu niet op de zaak, dan kan ik alle specsheets en combinaties, en modelinformatie bekijken, maar hier waar je ongeveer op uitkomt bij Panasonic.

Als je voor een volledige laptop wilt gaan, dan heb je de CF-31 als optie. Een 13" laptop, met de COM port als optie.

Een andere mooie optie is bijvoorbeeld de CF-19. Dit is een 10" convertible laptop met enorm veel opties. Vroeger zag ik die veel voorbij komen bij ons, tegenwoordig gaat bijna iedereen voor de FZ-G1.

Als je geen toetsenbord nodig hebt is ook de CF-D1 een optie. Deze tablet wordt veel gebruikt in de auto industrie, waar ze ook nog veel gebruik maken van COM poorten.

Mocht je meer informatie willen, stuur me even een berichtje, dan kan ik het rustig voor je uitzoeken.

Toughbooks zijn prijzig, maar je betaalt wel voor een behoorlijke kwaliteit en support.