Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Business Contact Manager over VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Wij willen hier graag gebruik maken van Business Contact Manager (BCM). Dit werkt bij ons prima op het lokale netwerk met een gedeelde database, echter hebben wij 1 computer die verbinding wil maken over een vpn verbinding. Dit krijgen wij echter niet voor elkaar. Het lijkt erop dat de verbinding in een timeout loopt.

Wat ik zou willen doen is de timeout verhogen, echter kan ik dit (standaard) nergens aangeven in BCM. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om dit alsnog ergens te doen, aangezien een sqlcmd met een verhoogde timeout wel prima verbinding kan maken over de vpn verbinding.

Ik heb dit ook al op het microsoft forum gevraagd, maar dit is nog niet tot een oplossing gekomen: http://answers.microsoft....29a98887?tm=1395999832183. In dat topic staan ook een hoop antwoorden wat ik al heb geprobeerd, maar niet heft geholpen helaas.

Ook hadden wij een support case aangemaakt bij Microsoft zelf, maar daar kregen wij vandaag een telefoontje van dat ze er verder niet mee aan de gang gaan omdat ze BCM over vpn officieel niet ondersteunen :| . Hopelijk kan een tweaker ons hier mee verder helpen :)

Screenshot van de foutmelding die we krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://www.techsupportforum.com/forums/attachment.php?attachmentid=170362&d=1397814665

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2014 11:52 ]

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:38:Ook hadden wij een support case aangemaakt bij Microsoft zelf, maar daar kregen wij vandaag een telefoontje van dat ze er verder niet mee aan de gang gaan omdat ze BCM over vpn officieel niet ondersteunen :| .
Dat klopt helemaal en dat is ook om je database te beschermen. BCM is ontwikkeld voor LAN netwerken en protocollen met lage latencies. VPN biedt dit niet.

De grotere broer van BCM is Dynamics CRM en ondersteunt dit wel.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Momenteel op wat forums nog gevraagt naar mogelijke oplossingen. Mocht dat niks worden dan zullen we CRM in ons achterhoofd houden ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Moet er niet nog een instance-name achter dat ip? Of een hostname (die je eventueel in de hostsfile naar het juiste ip verwijst) ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is niet nodig. Lokaal gebruiken we ook gewoon het IP zoals het in het screenshot ook staat. Heb het wel geprobeerd om het met een instance naam of een hostname (zowel opgenomen in host file als zonder host file) te verbinden. Dit maakt echter geen verschil. IP is ook gewoon te pingen en al het andere over vpn (shared folders, etc) gaat ook gewoon goed. Toch bedankt voor het meedenken!