Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wouterius
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-11 08:39
Na 5 jaar trouwe Iphone gebruiker (3 en 4s) te zijn geweest, ben ik recentelijk overgestapt op android. (HTC m8)

De installatie en het overzetten van de gegevens ging vlekkeloos.

Helaas ontvang ik sinds de overstap geen sms-en meer die vanaf een iphone verstuurd worden met imessage. De telefoon van de verzender geeft echter wel automatisch een blauw imessage bericht bij het opstellen van een sms. Sterker nog; de verzender krijgt geen bericht dat de message niet aangekomen is.

Wat ik allemaal geprobeerd heb om het op te lossen:
- imessage op de oude telefoon opnieuw aan en uit zetten
- account van telefoon halen
- wachtwoord apple-id aanpassen
- iphone de-registreren
- fabrieksinstellingen op de oude iphone hersteld
- 5 uur met apple support aan de telefoon gezeten

Helaas heeft niets het probleem opgelost; ik kan nog steeds geen sms (imessage) ontvangen verstuurd vanaf iphone.

o ja de Tip van Apple: vertel tegen al je contacten dat je geen imessage meer kunt ontvangen, zodat ze alle berichtjes als text kunnen sturen 8)7.

Iemand ervaring met dit probleem en een mogelijke oplossing?

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11 21:06

Bob

Heb je gezocht? Ik ken er niks van maar de 1ste resultaten op google zijn vrij duidelijk: voor je switchte, moest je imsg uitschakelen op je iphone. Als je hem nog hebt kan je dat misschien nog doen. Anders moet je apple contacteren.

https://discussions.apple.com/thread/5536301?tstart=0

• wouterius
dat heb ik inderdaad gedaan. (zie stappen)

In de VS kun je een sms sturen met STOP naar een bepaald nummer, en dan is het opgelost.
In NL kan dat helaas niet.

apple heeft het probleem nu naar de enginering-afdeling gestuurd. Helaas kan dat 45 dagen duren, en al die tijd ontvang ik dus geen berichten.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Kun je die sms niet gewoon sturen met het landnummer van de VS (+1) ervoor?

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• wouterius
nee, dat werkt helaas niet....