Na 5 jaar trouwe Iphone gebruiker (3 en 4s) te zijn geweest, ben ik recentelijk overgestapt op android. (HTC m8)
De installatie en het overzetten van de gegevens ging vlekkeloos.
Helaas ontvang ik sinds de overstap geen sms-en meer die vanaf een iphone verstuurd worden met imessage. De telefoon van de verzender geeft echter wel automatisch een blauw imessage bericht bij het opstellen van een sms. Sterker nog; de verzender krijgt geen bericht dat de message niet aangekomen is.
Wat ik allemaal geprobeerd heb om het op te lossen:
- imessage op de oude telefoon opnieuw aan en uit zetten
- account van telefoon halen
- wachtwoord apple-id aanpassen
- iphone de-registreren
- fabrieksinstellingen op de oude iphone hersteld
- 5 uur met apple support aan de telefoon gezeten
Helaas heeft niets het probleem opgelost; ik kan nog steeds geen sms (imessage) ontvangen verstuurd vanaf iphone.
o ja de Tip van Apple: vertel tegen al je contacten dat je geen imessage meer kunt ontvangen, zodat ze alle berichtjes als text kunnen sturen
.
Iemand ervaring met dit probleem en een mogelijke oplossing?
De installatie en het overzetten van de gegevens ging vlekkeloos.
Helaas ontvang ik sinds de overstap geen sms-en meer die vanaf een iphone verstuurd worden met imessage. De telefoon van de verzender geeft echter wel automatisch een blauw imessage bericht bij het opstellen van een sms. Sterker nog; de verzender krijgt geen bericht dat de message niet aangekomen is.
Wat ik allemaal geprobeerd heb om het op te lossen:
- imessage op de oude telefoon opnieuw aan en uit zetten
- account van telefoon halen
- wachtwoord apple-id aanpassen
- iphone de-registreren
- fabrieksinstellingen op de oude iphone hersteld
- 5 uur met apple support aan de telefoon gezeten
Helaas heeft niets het probleem opgelost; ik kan nog steeds geen sms (imessage) ontvangen verstuurd vanaf iphone.
o ja de Tip van Apple: vertel tegen al je contacten dat je geen imessage meer kunt ontvangen, zodat ze alle berichtjes als text kunnen sturen
Iemand ervaring met dit probleem en een mogelijke oplossing?