Sinds vorige week heb ik de Linksys EA2700 router gekocht. Aangezien deze router over allemaal gigabit poorten beschikt ging ik ervan uit dat ik de volledige snelheid zou kunnen benutten van mijn 150Mbit Ziggo abbonement. Helaas is dit niet zo. Als ik de router plaats dan krijg ik zeer onstabiele verbinding en volgens Ziggo speedtest kom ik dan op uit op een gemiddelde van 86Mbps, haal ik echter de router ertussen vandaan en ik sluit mijn PC rechtstreeks op de modem aan dan krijg ik 147Mbps.
Deze Linksys gebruik ik in combinatie met de UBEE EVM3200 modem van Ziggo.
Met Linksys EA2700 router
Zonder Linksys EA2700 router
Tijdens de installatie van de router heb ik netjes alle stappen doorlopen zoals beschreven staat in de installatie handleiding. Na de installatie heb ik de modem er 5 minuten zonder stroom gezet en daarna weer aangezet.
Wat ik ook vreemd vind is dat de router een 10.166.***.*** uitgeeft i.p.v. een 192.168.*.* die ik bij mijn vorige router had.
Dit is al de tweede router die ik probeer die niet stabiel is in de verbinding (had hiervoor de TP-Link WDR-4300, maar die heb ik vorige week dus omgeruild voor de Linksys EA2700). Ik zal wel iets helemaal verkeerd doen maar ik kom er niet meer uit. Nu zit ik alweer te denken om deze router om te wisselen voor de D-Link DIR-868L, maar dan wil ik wel zeker weten dat deze wel een stabiele en volledige snelheid geeft.
Deze Linksys gebruik ik in combinatie met de UBEE EVM3200 modem van Ziggo.
Met Linksys EA2700 router
Zonder Linksys EA2700 router
Tijdens de installatie van de router heb ik netjes alle stappen doorlopen zoals beschreven staat in de installatie handleiding. Na de installatie heb ik de modem er 5 minuten zonder stroom gezet en daarna weer aangezet.
Wat ik ook vreemd vind is dat de router een 10.166.***.*** uitgeeft i.p.v. een 192.168.*.* die ik bij mijn vorige router had.
Dit is al de tweede router die ik probeer die niet stabiel is in de verbinding (had hiervoor de TP-Link WDR-4300, maar die heb ik vorige week dus omgeruild voor de Linksys EA2700). Ik zal wel iets helemaal verkeerd doen maar ik kom er niet meer uit. Nu zit ik alweer te denken om deze router om te wisselen voor de D-Link DIR-868L, maar dan wil ik wel zeker weten dat deze wel een stabiele en volledige snelheid geeft.