Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[TV] Afwegingen: waar moet ik op letten?

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wil graag een nieuwe TV. Momenteel heb ik een LE40b650t2w.

Ik wil graag een 50-55 inch. Omdat ik een XBMC PC'tje heb met Live TV en een Apple TV wil ik hem liefst zo dumb mogelijk. Ik gebruik dat echt niet, net als 3D. Ikwil graag een dunnere lijst.
Het budget is alleen niet erg groot.

Nu stond ik vorige week bij de Media Markt voor een demo 100Hz - 800Hz en schrok daar nogal van. 100 Hz was een stap terug in de tijd, zo leek het. Nu heb ik ook 100Hz. Is een stap naar een (geoptimaliseerde) refreshrate van 200Hz een goede stap, of is dat verschil minimaal?
Het prijsverschil in de Pricewatch is nogal aanwezig. Maar ik weet niet of dit door de refreshrate komt of door wat andere zaken (50" tv's met 200Hz zijn bijvoorbeeld niet te vinden).

Daarnaast vind ik 55" misschien wel iets te groot. Ik kijk het nieuws via Digitenne. Ik ben bang dat daar niets van over blijft terwijl dat allicht met 50" nog te overzien is. Ik kijk daar niet voor kwaliteit, dat die ik met films/series wel.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

De 100hz van de B650 is vergelijkbaar met 200/400hz nu (afhankelijk van merk), dus 100hz zou inderdaad een stap achteruit zijn.

De Sony 50W656A is een goed toestel en omdat hij uit 2013 komt nu mooi geprijsd, semi-opvolger 50W8x5B een variant met interpolatie voor vloeiender beeld.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• iAR
  • Niet online
Wat is de logica achter dat de 100Hz van de B650 gelijk is aan de 200/400Hz van nu?

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11 22:22
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je liever groter kan kopen dan kleiner. Je went heel snel aan de grootte en vooral bij het gebruik van XBMC zijn de extra inches een blessing. Helemaal als je van die cinema breedbeeld MKVs hebt.

Prima.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Nu worden er meer eigenschappen mee samengevat. Destijds stond het eigenlijk alleen voor de interpolatie van beeld, nu zit dat er pas in vanaf 200hz (meeste merken) of 400hz (Sony bijv.)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Uit eigen ervaring kan ik je ook wijzen op de Samsung Plasmas.
http://www.plattetv.nl/in...s51e450-nl-model-8225.htm

Perfect beeld en kleuren waar alleen de duurste LCD/LED bij in de buurt komen.

Copyright and left by SED...

• iAR
  • Niet online
SED schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:29:
Uit eigen ervaring kan ik je ook wijzen op de Samsung Plasmas.
http://www.plattetv.nl/in...s51e450-nl-model-8225.htm

Perfect beeld en kleuren waar alleen de duurste LCD/LED bij in de buurt komen.
Ik wil liever geen plasma, en ga toch voor een LCD/LED met dat verschil in mind! But thanks.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:54

bonzz.netninja

Niente baffi

tikkietrugjaap schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:19:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je liever groter kan kopen dan kleiner. Je went heel snel aan de grootte en vooral bij het gebruik van XBMC zijn de extra inches een blessing. Helemaal als je van die cinema breedbeeld MKVs hebt.
Je went ook heel snel aan kleiner :) Waar je ook heel snel aan went is de exacte beeldkwaliteit. De winkel is de enige plek ooit waar je de tv's naast elkaar gaat zien en dus verschillen opmerkt.

Ik zou vooral ook even goed letten op het geluid (is het acceptabel) en naar de esthetiek van de behuizing. Het gaat toch een enorm zwart object in je kamer zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door bonzz.netninja op 07-05-2014 08:46 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• iAR
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:44:
Je went ook heel snel aan kleiner :) Waar je ook heel snel aan went is de exacte beeldkwaliteit. De winkel is de enige plek ooit waar je de tv's naast elkaar gaat zien en dus verschillen opmerkt.

Ik zou vooral ook even goed letten op het geluid (is het acceptabel) en naar de esthetiek van de behuizing. Het gaat toch een enorm zwart object in je kamer zijn.
Geluid hoeft niet. Eigenlijk wil ik zo min mogelijk erop. Geluid gaat rechtstreeks naar de versterker :)

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11 22:22
bonzz.netninja schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:44:
Ik ben het niet helemaal met je eens. Kleinere schermen wennen misschien op de manier dat fietsen met 1 pedaal ook went, simpelweg omdat de mens ingesteld is om 'te roeien met de riemen' die er zijn.
Het is altijd plezieriger en beter voor de ogen om met minder moeite TV te kijken. Het staren naar zo'n stationair beeld, wat TV kijken natuurlijk is, is al een onnatuurlijke handeling voor je ogen, laat staan dat de ogen ook nog eens hun best moeten doen om het beeld goed scherp te krijgen.
Daarnaast is een grotere TV, mijns inziens, ook altijd beter aangezien de kans dat men kleiner gaat wonen veel kleiner is dan dat men verhuist naar een grotere woning.

Prima.

Pagina: 1