Nieuwe GPU en vers BIOS en nu problemen

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Topicstarter
laten we beginnen met mijn systeem:

-Moederbord GA-Z68X-UD3H-B3 (UEFI U1L)
-Intel i2500K (geen overclock)
-16gb DDR3
-2x Samsing 830SSD
-Be Quiet 700W
-Gigabyte R280X

Afgelopen week had ik van een andere tweaker in totaal 2 AMD 7970 in huis welke beide niet werkten.
De eerste kon geen 3 schermen aan, de tweede gaf helemaal geen beeld.

Omdat het geen beeld geven vaker gebeurd, heb ik mijn BIOS een upgrade gegeven. Dit heeft bij veel gevallen het probleem verholpen.
Alleen bij mij niet, dus is die tweede kaart ook terug gegaan.

Gister wederom van een mede tweaker, een R280X overgenomen. Wel deze bij hem thuis opgehaald, maar eerst in mijn systeem gerpikt (had die bij me)
Kaart starte netjes op, fans draaiden normaal, en kreeg beeld op het scherm. dat was dus goed.

Thuis gekomen heb ik de kaart definitief ingebouwd, monitors er aan gehangen en Windows 8.1 opgestart.
Als eerste kon ik de AMD drivers niet normaal aan de praat krijgen, daarom heb ik een schone installatie Windows installatie gedaan.
Nu kon ik zonder probleem AMD drivers installeren en Eyefinity instellen. Eindelijk beeld in alle drie de schermen.

Wel is het zo dat ik problemen heb, op twee manieren.

De eerste:
-Als ik in het BIOS iets wilt instellen, dan bevriest alles. Muis (EUFI BIOS) reageert niet meer.
Enig oplossing is een her-start.
-Start ik het systeem op dan kan ik daarne wel gewoon BIOS veranderingen doen zonder probleem.

Tweede probleem:
-iRacing (online Sim) geinstalleerd. En bij de eerste start kreeg ik de vraag om de graphics in te stellen. Toen aangegeven dat ik maximaal wilde hebben.
Zodra dit gedaan is, dan wil ik iracing starten meer deze loopt uiteindelijk vast. GPU drivers geven dan ook een fout melding.iRacing start dus niet eens op, geeft alleen een fout melding

Zet ik dr grafische instellingen op minimum dan kan ik iRacing wel starten. Dan kan ik in game wel setting hoger zetten..
Maar als ik dan wil rijden dan loopt alles vast.Geluid loopt wel nog. Alleen in game, want PC is nog wel te benaderen via ALT-TAB.
Als ik dan weer terug ga naar iracing via zelfde ALT-TAB, dan krijg ik de herhaling te zien. En dan zie je dat ik wel met de auto gereden heb maar omdat ik een bevroren beeld had, uiteindelijk tegen de vangrail botste

Nou weet ik niet of dit nou een GPU probleem is of een corrupt BIOS of een voeding wat deze kaart niet trekt.(700 watt)

Ben de hele tijd al aan het zoeken of ik ergens een oudere UEFI BIOS (U1H) kan downloaden, jammer genoeg biedt gigabyte alleen de nieuwste UEFI.(U1L)

Systeem heeft altijd zonder enig probleem gedraaid met een ATI 6870. Zelfs kort met 3 schermen (instellingen op low dat wel)

Kan iemand me misschien helpen om de juiste richting te gaan om dit probleem te verhelpen, want ik weet het even niet meer.

iRacing Profile Flickr

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
Belast je videkaart eens met Furmark en kijk wat er gebeurd

http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
ben nu op mn werk, maar zal dit straks even gelijk draaien.

Wat de voeding betreft, zit ik safe of is 700watt echt het randje?
Zoals je kan zien heb ik niet veel hardware, maar bij de specs van de kaart staat dat je minimaal 600watt nodig heb.

Daarom mijn twijfel of de voeding dit makkelijk moet kunnen trekken!

iRacing Profile Flickr

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
seninha schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:19:
ben nu op mn werk, maar zal dit straks even gelijk draaien.

Wat de voeding betreft, zit ik safe of is 700watt echt het randje?
Zoals je kan zien heb ik niet veel hardware, maar bij de specs van de kaart staat dat je minimaal 600watt nodig heb.

Daarom mijn twijfel of de voeding dit makkelijk moet kunnen trekken!
Die voeding is meer dan genoeg, je zou er zelfs twee 280X's mee moeten kunnen gebruiken zonder problemen te krijgen. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
OK.Thanks. Dan maar eerste de kaart testen.
Weet dat tweaker waar ik hem vandaan heb nog eentje heeft staan, dus mocht het aan de kaart liggen dan kan dit snel opgelost worden.

Blijft het eigenlijk wel raar vinden dat ik ook freezes heb in het BIOS. GPU zou in dat geval eigenlijk geen issue moeten zijn.
Daarom verdenk ik ook nieuwe BIOS die ik van de week er op gezet heb

iRacing Profile Flickr

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb zojuist meerdere keren een run gedaan en alles liep goed.
Alleen een na laatste keer kreeg ik weer dat drivers niet reageerden.

Daarna programma opnieuw opgestart en toen een normale run kunnen doen.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1