welk merk kabels past hierop ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-05 07:22
ik heb een Seasonic M12II Evo 620W voeding gekocht ben niet zo te spreken over de standaard kabels
de voeding is geheel modulair. nu wil ik witte sleeved kabels kopen echter welk merk kan ik kopen die ik rechtsstreeks op de seasonic kan aansluiten ? of zijn er ook ipv aparte kabels een compleet kabel pakket te koop (wit en sleeved) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-05 12:45
Merk maakt volgens mij niet uit, zolang het aantal pin's maar klopt. Dus zolang je dezelfde kabels koopt als die standaar bij de voeding zitten, kun je niks verkeerds doen.

Stroomkabels, en owhjah Dit had je ook zelf kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:38

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Merk maakt wel degelijk uit, sommige merken/voedingen wisselen aan de kant van de voeding nog wel eens een kabel van positie, dus niet elke sleeveset zal 1op1 zijn.

Je zal dus even de specs van de voeding moeten bekijken, of de bekabeling nalopen om te zien of de pinout standaard is of niet.
Je kan ook een extension set kiezen, die kan je op de bestaande kabels aansluiten. Het mooiste is compleet vervangen door custom sleeving, maar dat is ook de 'moeilijkste' en duurste optie.

[ Voor 4% gewijzigd door Meelobee op 18-04-2014 09:11 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Meelobee schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:10:
custom sleeving, maar dat is ook de 'moeilijkste' en duurste optie.
Ahjoh, dat meen je niet. (maar natuurlijk meen je dat wel) :/

Waar zit 'm dat precies in? Want ik ben eigenlijk gewend, dat waneer een ander het werk al voor je gedaan heeft, daar ook arbeidstijd en een beetje winst in de prijs mee berekend is. Dat zijn eigenlijk de kosten die je normaal gesproken bespaart wanneer je het zelf doet. Zijn het alleen de materiaalkosten die zo hoog zijn, of heb je het benodigde gereedschap en kabeltesters ook mee gerekend?

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Duur is relatief, de kosten zitten in de voornamelijk in de sleeving zelf.

10 meter Teleios kost €6,50
10 meter MDPC kost € 8,90

En dan heb je dus maar 10 meter van 1 kleur, een beetje voeding heeft een veelvoud daarvan nodig (40 - 50 meter zit je al gauw aan.) En afhankelijk van je kleurschema wil je dan eventueel ook nog meerdere kleuren. Dan heb je nog de pinnen, bekabeling en heatshrink nodig en als je het goed wilt doen een krimptang of een goed soldeerstation.

En uiteraard ook de verzendkosten niet vergeten, al heb je die ook bij bestellen van een set.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Ahja dan vat ik 'm wel. Wat is het dan verschrikkelijk fijn dat er bij ons nog zo'n ouderwets electronica winkeltje in de stad zit. Dan zal ik de eigenaar maar eens vragen of hij dat spul in huis kan/wil halen, zodat ik dat spul een beetje afgemeten kan aanschaffen. Dat zal dan iig wel een stuk schelen in vergelijking met een hele bulk aan materiaal. Al vereist het dan van te voren wel even wat fatsoenlijk meetwerk.

Maar als na het meten blijkt dat ik uit kom op een mooi rond getal, hoeft dat misschen niet eens.

[ Voor 10% gewijzigd door Phaerion op 18-04-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Er gaat ongetwijfeld wel wat mis bij het sleeven, bv te kort geknipt, lelijke afwerking, etc. Daarom is het verstandig om wat extra te bestellen. Als je op ik noem maar wat, 43 meter uitkomt, is het slim om 50 meter te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
sleeven van de voeding zal niet makkelijk gaan mijn seasonic kabels zijn plat , had liever ronde want die zijn toch wat netter in mijn kast cm690ii usb3.0 , vandaar ook mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
zag wel dit
http://www.moddiy.com/pro...or-24-pin)-All-Black.html
heb ze een mail gestuurt dus ff wachten nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
  • Laatst online: 07-04 22:46
http://www.moddiy.com/sea...c+sleeved+cables&x=50&y=8

misschien staat hier wel de juisten tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Hoe plat? Zijn ze zoals deze?

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/psus-0907/cs-620-cables.jpg
Zulk soort kabels kan je van elkaar los trekken. Beter zou zijn om de kabels zelf te vervangen, kan je ze meteen goed op maat maken.

Maar als je echt gemak wilt, en niet perse top of the line sleeving (dat zijn die pre-sleeved kits namelijk niet) is zo'n kant en klare set een prima oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
  • Laatst online: 07-04 22:46
die zijn voor de platinum series, ik weet niet of die ook passen op de m12II Evo, misschien nog even kijken of die er wel oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Die set die viper linkt kost ruim 150 dollar... voor dat geld zou ik het echt zelf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
had ik dan maar een corsair voeding gekocht en geen seasonic die hebben namelijk die kits
en ja die platte kabels heb ik op de foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06-2024

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Die kits hebben niet dezelfde kwaliteit als een custom gesleevde set.
Eeuwig lange heatshrink die niet overal even lang is.
Dan kun je net zo goed een setke verlengkabels kopen van BitFenix.

Mooiste is en blijft als je het zelf doet of door een derde laat doen die het al eerder gedaan heeft.

Maar tenzij je het zelf doet met paracord is het gewoon een dure hobby.

Beste en mooiste = duurste. Net zoals bijna alles in het leven :)

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Hukkel80 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:10:

Beste en mooiste = duurste. Net zoals bijna alles in het leven :)
Ja idd. Niet altijd leuk, maar wel waar.

Scheelt wel dat je niet altijd de hele set nodig hebt. De indeling van de standaard gesleefde kabels is, per kabel, ook niet altijd echt optimaal. Vaak houdt je zo hier en daar altijd wel een stekkertje over dat niet gebruikt wordt, omdat het niet uitkomt. (te lang, of te kort) Daarom is custom ook wel beter. Kost even wat meer inspanning maar ziet er wel profesioneler uit, en veel netter. En wanneer TS dat zelf niet aan durft, zou ik het ook gewoon laten doen door iemand die er al ervvaring mee heeft. Je kunt er iig nooit mee verschut gaan, want dan is het nog steeds handgemaakt. En dat geeft toch nét dat extraatje aan je build. :)

Ik zit er bij mijn eigen HafX ook hard aan te denken om de voeding helemaal uit het zicht te halen, en hem op zijn kant achter het mobo te plaatsen ergens. Dan maak ik de kast maar iets breder. Maar dan heb ik wél meer controle over de ideale plaatsing van de voeding mbt de bekabeling.

[ Voor 23% gewijzigd door Phaerion op 19-04-2014 04:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milou
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 15:46
Je kan ook je OEM kabels gebruiken en deze sleeven met paracord.
75 meter kost ongeveer €23 en dan heb je alleen nog een de-pin tool nodig en een paracord tool threader welke je allebei kan bestellen op Lutro0-customs.com
Dan ben je met €50 klaar en je kan kiezen uit een hele hoop soorten kleuren.
Zelf kabels maken is prijzig en is alleen aan te raden als je meer dan 1 project hebt of geld over hebt. Je kan ook extensions bestellen en ben je iets goedkoper uit. Je eigen kabels gaat al snel €150 of meer kosten zonder sleeving erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567876

Paracord tool threader en de-pinner zijn echt niet nodig.

De-pinner gebruik je gewoon flink wat nietjes en voor een threader schuur je beide einden rond van een relatief dunne lange spijker, doe je een heatshrink op het uiteinde net groot genoeg dat connectors er nog in passen en een beetje lijm op de heatsrink aan de kant van de spijker zodat het een mooi golfje maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorren
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-04 23:41
voor het sleeven heb je ook geen spijker nodig :)
http://www.youtube.com/wa...lpage&v=oxyrkD7HaV4#t=710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06-2024

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Anoniem: 567876 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 00:35:
Paracord tool threader en de-pinner zijn echt niet nodig.

De-pinner gebruik je gewoon flink wat nietjes en voor een threader schuur je beide einden rond van een relatief dunne lange spijker, doe je een heatshrink op het uiteinde net groot genoeg dat connectors er nog in passen en een beetje lijm op de heatsrink aan de kant van de spijker zodat het een mooi golfje maakt :)
De reden dat er zoveel verprutste sleeving jobs zijn is omdat mensen gaan prutsen met nietjes en spijkers. Als je geen 16 euro voor een stukje gereedschap wilt betalen dan moet je niet gaan modden.

Is een beetje het grote probleem van veel mensen die voor het eerst willen gaan modden. Allemaal ghetto style, mag niks kosten. En dan zeuren achteraf dat het niet lukt of niet mooi is geworden.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Pagina: 1